دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان (شرایط جدید و لیست محبوب‌ترین رشته‌ها- 2023)

پریسا محسنی
23 مهر 1402 / 14 دقیقه مطالعه

دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان (شرایط جدید و لیست محبوب‌ترین رشته‌ها- 2023)

شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان، یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به آلمان و آسان‌ترین شیوه‌های ورود به این کشور است. در این مقاله هر آنچه که لازم است در رابطه با دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان بدانید، توضیح دادیم.

فهرست مطالب

آلمان با جمعیتی بیش از 80 میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور اروپایی پس از روسیه محسوب می‌شود. کشور آلمان دارای بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در جهان است. با این وجود، در میان 27 کشور اتحادیه اروپا، پایین‌ترین نرخ بیکاری را دارد. این کشور به دلیل میانگین بالای سنی نیروی کاری خود، با مشکل کمبود نیروی کار جوان و ماهر روبه‌رو است. اداره‌ امور مهاجرت آلمان برای تشویق و ترغیب افراد واجد شرایط از کشورهای دیگر، فرصت‌هایی طلایی فراهم کرده است. دوره‌های آوسبیلدونگ، یکی از این فرصت‌های استثنایی برای بکارگماری افراد ماهر در مشاغل موردنیاز آلمان است.

آوسبیلدونگ چیست؟

تعریف دوره‌‎های آوسبیلدونگ آلمان

دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان، دوره‌ای توام با آموزش می‌باشد که مشابه دوره‌های فنی و حرفه‌ای در ایران است. این دوره‌ها برای افرادی طراحی شده است که قصد ورود به بازار کار کشور آلمان را دارند. درواقع آوسبیلدونگ یادگیری تخصصی حرفه‌ای بدون نیاز به پرداخت شهریه است که معمولا دو تا سه سال به طول می‌انجامد. سالانه مهاجرین بسیاری با شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ و اتصال به بازار کار آلمان، وارد این کشور می‌شوند. متقاضیان این دوره‌ها، می‌توانند علاوه‌بر آموزش، کار و دریافت حقوق، خود را به اخذ اقامت در کشور آلمان نزدیک کنند. متقاضیان با گذراندن دوره‌ی مورد‌نظر به عنوان متخصصین‌ماهر فارغ‌التحصیل می‌شوند. سپس فعالیت خود را بصورت حرفه‌ای آغاز کرده و حقوق ماهانه دریافت می‌کنند.

هنگامی که توسط یک شرکت آلمانی به عنوان کارآموز پذیرفته شدید، دوره‌ی آوسبیلدونگ شما به دو بخش تقسیم می‌شود:

  • آموزش در شرکت‌های آلمانی و گذراندن دوره‌های کارآموزی در آن
  • آموزش در آموزشگاه‌های فنی‌حرفه‌ای (Berufsschule) و یادگیری نکات فنی و تخصصی رشته مورد نظر

چهارچوب آموزشگاه‌های فنی‌حرفه‌ای مانند دانشگاه می‌باشد، دوره‌ها به صورت ترمیک و امتحانات در قالب امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم برگزار می‌شود. نتیجه‌ی نهایی شما شامل نمراتی می‌باشد که شرکت‌ها برای متقاضی در نظر می‌گیرند. این نمرات بر اساس امتحانات تئوری برگزار شده و عملکرد متقاضیان در دوره‌های عملی و کارآموزی محاسبه می‌گردد.

به عنوان مثال

قرار است تا شما به عنوان کارآموز، دوره‌ی آوسبیلدونگ خود را در یک هتل بگذرانید. شما می‌بایست برای سه روز در دپارتمان یا بخش تعیین شده مشغول به کار شوید تا تجربیات عملی کسب کنید. سپس مابقی روزها را در کلاس‌های آموزشی و فنی‌حرفه‌ای آن شرکت کنید. برای آنکه تجربه‌ای کلی از مدیریت هتل و هتلداری دریافت کنید، دپارتمان و بخش تعیین شده‌ی شما متغیر خواهد بود. زیرا شما به مدت 1ماه در بخش خدمات و سرویس اتاق‌ها، و 1ماه در بخش پذیرش (فرانت آفیس) کار می‌کنید. در 2روز باقی‌مانده‌‌ی هفته، برای یادگیری نکات فنی و تخصصی مربوط به دوره‌ی کارآموزی خود در آموزشگاه فنی‌حرفه‌ای شرکت می‌کنید.

دوره هتلداری آوسبیلدونگ

دوره‌های آوسبیلدونگ چه مدت زمان می‌برد؟

مدت زمان دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان

به طور میانگین اکثر دوره‌های کارآموزی آوسبیلدونگ اغلب به مدت سه سال به طول می‌انجامد. اما در کل، طول دوره‌های آوسبیلدونگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل برنامه‌ی انتخابی، بخش تعیین‌شده و شرکتی که کارورزی خود را می‌گذرانید و آموزشگاه فنی‌حرفه‌ای شما می‌باشد.در حالی که طول دوره‌ی برخی از رشته‌ها ممکن است به چهار سال هم برسد. با عملکردی خوب در شرکت و کسب نمرات بالا در امتحانات آموزشگاه، می‌شود مدت این دوره را کاهش داد. البته از آنجایی که شما می‌توانید تنها 3 سال را به 2.5 سال برسانید، تفاوت چندانی نخواهد داشت. نکته‌ای که بیشتر از هرچیزی در دوره‌های آوسبیلدونگ حائز اهمیت است، توانایی و مهارت زبان آلمانی است.

الزامی بودن زبان آلمانی برای دوره‌‌های آوسبیلدونگ

آیا جهت پذیرش در دوره‌های آوسبیلدونگ، دانش زبان آلمانی نیاز است؟

زبان دوره‌های آوسبیلدونگ آلمانی و حداقل سطح موردنیاز برای شرکت در این دوره‌ها B2 می‌باشد. البته افراد اینترنشنال دیگری به همراه شما در این دوره‌ها شرکت می‌کنند. اما زبان ارتباطی در محل‌کار و آموزشگاه، آلمانی خواهد بود.

اساسی‌ترین معیاری که شرکت‌ها برای استخدام کارآموزان بین‌المللی الزامی می‌دانند، دانش زبان آلمانی و مهارت‌های ارتباطی در سطح موردنیاز است.

زبان دوره‌های آوسبیلدونگ

طبق نظرسنجی DIHK بیش از 90% شرکت‌ها اظهار داشتند که داشتن مهارت‌های زبان آلمانی جهت تکمیل دوره‌های آوسبیلدونگ الزامی است. بنابراین، برای آنکه واجد شرایط شرکت در دوره‌ها باشید، می‌بایست زبان آلمانی خود را به حداقل سطح موردنیاز B2 برسانید. البته اگر سلیس صحبت‌کنید و از مهارت‌ارتباطی کافی برخوردار باشید، سطح زبان B1 نیز از شما پذیرفته خواهد شد. یکی دیگر از معیارهایی که برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان اهمیت زیادی دارد، دانستن مدرک تحصیلی موردنیاز است.

تحصیلات موردنیاز دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان

اگر شما خارج از اتحادیه اروپا هستید، می‌بایست گواهی قبولی دیپلم 12 ساله داشته باشید. این حداقل مدرک تحصیلی موردنیاز برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان است.

اداره‌ی مهاجرت آلمان هیچ محدودیت سنی برای متقاضیان واجد شرایط شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ تعیین نکرده است. اما اغلب آموزشگاه‌ و شرکت‌های کارآموزی 18 تا 40 سال را واجد شرایط شرکت در این دوره‌ها می‌دانند.

تحصیلات موردنیاز دوره‌های آوسبیلدونگ

دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان در یک نگاه

نام دورهآوسبیلدونگ
بهترین سن برای اقدامحداقل 18 سال
حداقل مدرک تحصیلیحداقل دیپلم
مدرک زبان آلمانی موردنیازحداقل B1
طول دوره2 الی 3.5 سال
حقوق ماهیانه800 تا 1200 یورو در ماه و در طول دوره
1800 تا 3800 یورو بعد از اتمام دوره

انواع دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان

چند نوع دوره‌ آوسبیلدونگ وجود دارد ؟ کدام یک محبوب‌تر است؟

بیش از یک میلیون نفر کارآموز آوسبیلدونگ در کشور آلمان در حال کارورزی هستند. اکثر آنها برای نوع دوگانه‌ی این دوره‌ها اقدام می‌کنند. اما نوع آوسبیلدونگ آموزش مدرسه‌ای، برای کارآموزهای جوانی که هنوز به مدرسه می‌روند، مناسب می‌باشد. دوره‌های آموزشی دوگانه و آموزشی مدرسه‌ای دو نوع مهم دوره‌های آوسبیلدونگ هستند.

بنابراین به طور کلی سه نوع آوسبیلدونگ وجود دارد:

  • دوره های آوسبیلدونگ مبتنی بر آموزش دوگانه
  • دوره های آوسبیلدونگ مبتنی بر مدرسه
  • دوره های آوسبیلدونگ مبتنی بر مطالعات دوگانه
انواع دوره‌های آوسبیلدونگ

تعریف انواع دوره‌های آوسبیلدونگ

Duale Ausbildung

دوره های آوسبیلدونگ مبتنی با آموزش دوگانه

دوره‌های آوسبیلدونگ دوگانه ترکیبی از آموزش‌های تئوری در کلاس و یا آموزش‌های عملی در حین کار می‌باشد. درواقع از طرفی در رشته انتخابی مشغول به کار هستید و از طرفی‌دیگر در آموزشگاهی فنی‌‌حرفه‌ای نکات تخصصی آن‌را می‌گذرانید. اغلب در اواسط دوره امتحانات میان‌ترم و پس از اتمام، امتحانات پایان‌ترم (دو بخش تئوری و عملی) وجود دارد. در آخر، پس از اتمام امتحانات، گواهی معتبری مانند دیپلم حرفه‌ای یا گواهینامه کارآموزی دریافت می‌کنند.یکی از مزیت‌ها‌ی این دوره دریافت حقوق ماهانه باشد که بسته به نوع رشته و مهارت، متغیر خواهد بود. همچنین، افراد اینترنشنال این فرصت را دارند تا به‌عنوان کارآموز در شرکت‌های آلمانی مشغول به کار شده و حرفه‌ای‌خاص بیاموزند. دوره‌های آوسبیلدونگ دوگانه، اصلی‌ترین نوع این دوره‌ها می‌باشد.

Schulische Ausbildung

دوره های آوسبیلدونگ مبتنی بر آموزش مدرسه

در این نوع دوره‌ها همانطور که از نام آن پیداست، بیشتر اوقات خود را در مدرسه‌‌‌ی فنی‌حرفه‌ای می‌گذرانید. به همین دلیل برخی اوقات از این دوره‌ها با نام آموزش مدرسه‌ای یاد می‌کنند. در واقع این دوره‌ها به طور‌کلی در مدارس و برخی از آنها در آموزشگاه‎‌های خصوصی فنی‌حرفه‌ای انجام می‌پذیرد. برخلاف آوسبیلدونگ دوگانه، دوره‌ی کارآموزی خود را در شرکت نمی‌گذرانید و بیشتر از دروس فنی‌حرفه‌ای گروه‌های کلاسی بهره خواهید برد. مدت زمان یادگیری مباحث تئوری در این دوره‌ها بیشتر است و کارآموز در مراکز خصوصی موظف به پرداخت شهریه می‌باشد.

Duales Studium

دوره های آوسبیلدونگ مبتنی بر مطالعات دوگانه

متقاضیان این دوره، فرصت دارند که در دانشگاه‌ها به یادگیری مباحث تئوری و همزمان در شرکت‌ها تجربه کسب کنند. در پایان دوره نه تنها مدرک دانشگاهی معتبر، بلکه مدرک پایان دوره آوسبیلدونگ را هم دریافت می‌کنید. طول مدت این دوره ها سه‌سال است. برای گذراندن این دوره‌ها نیازی به پرداخت شهریه نیست؛ بلکه حقوق هم دریافت می‌کنید.

مختصر اطلاعاتی از انواع دوره‌های آوسبیلدونگ

انواع دوره‌های آوسبیلدونگ به همراه مختصر اطلاعات آنها را می‌توانید در جدول زیر بررسی کنید.

Duale Ausbildung
آموزش دوگانه
Schulische Ausbildung
مبتنی بر آموزش مدرسه
Duale Studium
تحصیلات دوگانه
ساختارآموزش بخش‌های تئوری در دوره‌های منظمآموزش در مدارس فنی و حرفه ای انجام داده می‌شود. تعدادی برنامه‌های کارآموزی هم وجود دارد.یادگیری مباحث تئوری در دانشگاه‌ها و کسب مهارت در شرکت
طول دوره2 - 3.5 سال1 - 3 سال3 سال
مکان یادگیریشرکت‌های آموزشی،
مدارس تخصصی
مدارس فنی و حرفه ای امکان کارآموزی  دانشگاه
حقوق ماهیانهبلهگاهی بله
پرداخت شهریهخیر در برخی مواردخیر
حداقل مدرک تحصیلیدیپلمدیپلمدیپلم
نحوه درخواستاز طریق شرکت‌های Ausbildungمدارسدانشگاه و شرکت‌های آموزشی مرتبط
مزایا- مهارت آموزی عملی بیشتر
- دریافت حقوق ماهیانه
- دریافت مدرک
- تدریس در کلاس
- زمان بیشتری برای یادگیری مباحث تئوری وجود دارد.
- فرصتی برای فارغ‌التحصیلی از دبیرستان
- حقوق بالا
- دریافت دو مدرک
- کارآموزی مرتبط
معایب- زمان کمتر برای مباحث عمیق تئوری
- تفاوت بارز در حقوق و دستمزد
- در برخی موارد حقوقی دریافت نمی‌شود
- به رسمت نشناختن این مدرک
- یادگیری کم مباحث عملی
- الزامات سختگیرانه
- زمان‌بر  

شرایط پذیرش در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان

در یک جمع بندی کلی، شرایط زیر جهت اقدام برای دریافت پذیرش از دوره‌های آوسبیلدونگ مورد نیاز است:

  • حداقل مدرک دیپلم
  • مدرک زبان آلمانی در سطح B1 یا B2
  • حداقل 18 سال

در صورتی که واجد‌شرایط شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ هستید، پس از دریافت پذیرش، می‌بایست مدارک خود را آماده کنید. پس از آماده کردن مدارک، به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه کرده و جهت درخواست ویزای آوسبیلدونگ اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای آوسبیلدونگ آلمان

اگر متقاضی دوره‌های آوسبیلدونگ از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستید، قبل از شروع دوره مورد‌نظر به ویزای آلمان نیاز دارید. جهت درخواست ویزا باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبر
  • دو عدد عکس بیومتریک
  • دو نسخه فرم تکمیل شده ویزا همراه با امضاء
  • رزومه
  • کاورلتر
  • نامه پذیرش دوره کارآموزی یا قرارداد
  • تأییدیه کتبی یا قرارداد توسط شرکت آموزشی در آلمان
  • ترجمه مدارک تحصیلی (حداقل دیپلم)
  • مدرک زبان آلمانی حداقل سطح B1 یا B2
  • گواهی دوره ها و سوابق کاری مرتبط در صورت وجود
  • گواهی سلامت
  • بیمه درمانی معتبر
  • ترجمه مدرک دیپلم
  • گواهی محل سکونت
  • نامه تمکن مالی از بانک به میزان 853 یورو در ماه
مدارک موردنیاز دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان

نحوه اخذ پذیرش و مدارک موردنیاز دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان

چگونه می‌توان در دوره‌های آوسبیلدونگ ثبت‌نام کرد؟

دو نمونه از وب سایتهای بسیار معروف که در زمینه آوسبیلدونگ می توانند به شما کمک کنند عبارتند از: Ausbildung.de و Azubi.de

در این وبسایت‌ها می‌توانید دوره‌های مرتبط با علاقه و مهارت خود را جستجو کنید و جهت اخذ پذیرش، اقدام کنید. فراموش نکنید که دانش زبان آلمانی شما، تأثیر بسیاری در پذیرش شما داشته و شانس شما را بالا ‌می‌برد. تمامی مدارک شما می‌بایست به زبان آلمانی ترجمه رسمی شده باشد تا برای ارسال آماده باشند. پس از آن باید خود را برای یک مصاحبه آنلاین آماده کنید. اگر متقاضی دوره‌های آوسبیلدونگ از کشورهای خارج اتحادیه اروپا هستید، می‌بایست درخواست ویزا بدهید. برای درخواست پذیرش در دوره‌های آوسبیلدونگ می‌بایست زمان‌بندی مناسب داشته باشید. بنابراین از یک سال قبل از شروع دوره مورد‌نظر برنامه‌ریزی کنید و فرصت را از دست ندهید.

اقدام جهت اخذ پذیرش در دوره‌های آوسبیلدونگ (در یک نگاه)

  • برنامه ریزی زمانی
  • انتخاب محل آموزش حرفه ای در آلمان
  • ارسال درخواست
  • ارسال مدارک ترجمه شده
  • دریافت رضایت نامه
  • مصاحبه ویدئویی
  • ویزا

از جمله کارهایی می‌باشد که برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان می‌بایست انجام دهید.

کارشناسان مجرب جهرمی گروپ، این اطمینان را می‌دهد که پذیرش دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان را با موفقیت برای شما اخذ می‌نماید. در این مسیر می‌توانید برای اطلاع از جزئیات روند پرونده با مشاوران مرتبط این مجموعه در ارتباط باشید.

محبوب‌ترین دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان

لیست رشته‌های دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان

محبوب‌ترین رشته‌های آوسبیلدونگ کدامند؟

با مراجعه به سایت رسمی آوسبیلدونگ امکان مشاهده لیست رشته مورد آموزش میسر می‌باشد. همچنین با مراجعه به سایت می‌توان به اطلاعاتی در رابطه با برنامه‌ها، شرایط پذیرش در این دوره‌ها دسترسی پیدا کرد.

برخی از رشته‌های برتر و پر طرفدار عبارتند از:

  • آشپزی
  • پرستاری
  • خلبانی و مکانیک هواپیما
  • فیزیوتراپی
  • کنترل کننده ترافیک هوایی
  • متخصص IT
  • مکانیک کشتی
  • متخصص مکاترونیک
  • تکنسین الکترونیک
  • کارمند امور مالی

لیست پرطرفدارترینِ دوره های آوسبیلدونگ به همراه میانگین حقوق دریافتی

در میان هزاران فرصت کارآموزی، 15 عنوان و جایگاه شغلی در صدر تاپ‌ترین‌ها‌ی آوسبیلدونگ قرار گرفته‌‌اند. درجدول زیر می‌توانید علاوه بر آشنایی با این مشاغل، از میانگین حقوق دریافتی و مدت دوره مورد‌نظر خود مطلع شوید.

نام دورهسال اولسال دومسال سومسال چهارم
پرستار حرفه‌ای 1190€1250€1350€
متخصص IT975-1050€1030-1100€1100-1200€
منشی اداری620-1050€732-1100€837-1200€
کارمند خرده فروشی785-930€835-1035€965-1100€
مکاترونیک خودرو700-1050€745-1100€820-1200€860-1265€
کارمند بانک1150-1160€1120€1290-1300€
فروشنده785-900€835-1065€
فروشنده خودرو70-920€745-980€820-1085€
هتلداری700-1000€800-1150€940-1300€
مسئول امور صنایع700-1050€770-1100€865-1200€
آشپز790-1000€875-1150€950-1300€
کارشناس انبارداری600-1110€710-1160€760-1220€
مشاور املاک1020€1130€1240€
مکاترونیک975-1050€1030-1100€1100-1200€1140-1265€
مدیریت تجارت890€960€1040€

پردرآمدترین دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان

کدام یک از رشته‌های آسبیلدونگ درآمد بیشتری دارند؟

دریافت حقوق و کسب درآمد برای متقاضیان آوسبیلدونگ از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد. در جدول زیر می‌توانید لیست 15 دوره پردرآمد آوسبیلدونگ که بیشترین میزان حقوق را دریافت می‌کنند، مشاهده کنید. این نکته را فراموش نکنید که شما می‌توانید در شرکت‌های بزرگتر حقوق بیشتری نسبت به شرکت‌های کوچکتر دریافت کنید.

نام دورهسال اولسال دومسال سومسال چهارم
کنترل کننده ترافیک هوایی1150€1150-4000€4000-5900€
مکانیک کشتی1045€1305€1805€
پلیس1210-1330€1210-1330€1210-1330€
مدیریت1210-1330€1210-1330€
پرستاری1190€1250€1350€
کارمند بانک1150-1160€1120€1290-1300€
کارمند تأمین اجتماعی1070-1240€1120-1325€1165-1380€
کارمند بیمه و سرمایه‌گذار مالی1120€1195€1280€
بنایی855-920€1060-1230€1270-1495€
مشاور املاک1020€1130€1240€
کارمند ارشد حقوق1070€1120€1165€
دستیار آزمایشگاه فیزیک1005-1055€1070-1150€1120-1220€1165-1300€
مکاترونیک975-1050€1030-1100€1100-1200€1140-1265€
متخصص IT975-1050€1030-1100€1100-1200€
فناوری رسانه1010€1060€1110€

مجوز کار پس از پایان دوره آوسبیلدونگ آلمان

آیا پس از اتمام دوره‌ی آوسبیلدونگ، امکان کار به طور رسمی وجود دارد؟

البته که امکان‌پذیر است. پس از آنکه دوره‌ی آوسبیلدونگ خود را پشت‌سر گذاشتید، می‌توانید با اخذ مجوز‌کاری، در رشته‌ی‌تخصصی خود مشغول به کار شوید. همانطور که گفتیم، هدف از برگزاری این دوره‌ها آموزش نیروهای ماهر برای ورود به بازار کار کشور آلمان می‌باشد.

آلمان با توجه به نیاز نیروی کاری، شرایطی را فراهم کرده تا نیروهای متخصص بتوانند به راحتی وارد بازار‌کار شوند. شما می‌توانید در دوره‌های آوسبیلدونگ شرکت کنید و پس از کسب مهارت‌های لازم در شرکت‌های معتبر مشغول به کار شوید. فارغ التحصیلان آوسبیلدونگ، پس از مدتی می‌توانند با توجه به درآمدزایی خود در آلمان، اقامت آلمان را هم دریافت کنند.

مجوزکار دوره‌های اوسبیلدونگ آلمان

سخن پایانی

کاریابی و کسب درآمد در آلمان و در نهایت اخذ اقامت این کشور اروپایی از روش‌های زیادی قابل دسترس است. یکی از این روش‌ها که امروزه پرطرفدارترین و حتی ساده‌ترین روش به‌شمار می‌آید، شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان است. شما می‌توانید از طریق پلتفرم جهرمی با متخصصین این حوزه در تماس باشید.

5 / 3
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید
  • رضا 26 فروردین 1402

    سلام
    ممنون بابت توضیحاتتون
    ابا برای آوسبیلدونگ آلمان باید سابقه کار داشته باشیم؟

    • Sara Moterased 26 فروردین 1402

      سلام رضای عزیز
      خیر، لزوما نیاز به سابقه کار نیست ولی در صورت وجود سابقه کار می توانید مدارک خود را ارائه دهید. زیرا ارائه مدارک مربوط به سابقه کاری می تواند تا حدودی شانس متقاضی را جهت اخذ پذیرش افزایش دهد.

  • عسل 26 فروردین 1402

    سلام
    آیا برای ویزای آوسبیلدونگ آلمان نیازیبه اثبات تمکن مالی است؟

    • Sara Moterased 26 فروردین 1402

      سلام عسل عزیز
      در صورت دریافت حقوق در دوره های آوسبیلدونگ تمکن شما از مبلغ حقوق کسر خواهد شد.

  • مژگان 26 فروردین 1402

    سلام
    یه سوال داشتم
    میخواستم بدونم معدل برای اوسبیلدونگ مهمه؟

    • Sara Moterased 26 فروردین 1402

      سلام مژگان عزیز
      داشتن مدرک دیپلم کفایت می کند، اهمیت خاصی ندارد.

  • علیرضا 26 فروردین 1402

    سلام من ۳۱ سالمه و هنوز هم مدرک زبان المانی ندارم ایا میتونم دوره خلبانی اوسبیلدونگ شرکت کنم

    • Sara Moterased 26 فروردین 1402

      سلام علیرضای عزیز
      شما برای ورود به دوره های آوسبیلدونگ نیاز به مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح b1 و ایده آل در سطح b2 دارید.

  • مریم 26 فروردین 1402

    سلام
    سلام من ۱8سالم هست میخواستم برای اوسبیدلونگ تو رشته گرافیک اقدام کنم،امکان دریافت مشاوره به چه شکل هست .ممنون

    • Sara Moterased 27 فروردین 1402

      سلام مریم عزیز
      لطفا به راهنمای سایت در صفحه اصلی مراجعه کنید.

  • رضا 26 فروردین 1402

    سلام. ممنون از مطالب مفیدتون
    من 19 سال سن دارم دیپلم انسانی دارم ، رشته حقوق هستم. پایان خدمت هم ندارم گفتم که ببینم میتونم اقدام در اوسبیلدونگ کنم

    • Sara Moterased 26 فروردین 1402

      سلام رضای عزیز
      یکی از شروط مهم برای ورود به دوره های آوسبیلدونگ داشتن دانش زبان آلمانی، حداقل در سطح b1 است. به دو طریق امکان پذیر است. جهت دریافت اطلاعات دقیق تر لطفا با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.