مهاجرت به استرالیا 2023

آتنا نادعلی
20 مهر 1401 / 69 دقیقه مطالعه

مهاجرت به استرالیا 2023

فهرست مطالب

نام کشوراسترالیا
پایتخت کانبرا (بزرگترین شهر)
تعداد ایالت‌ها6 ایالت، 3 قلمرو داخلی و 7 قلمرو خارجی
نوع حکومتپادشاهی مشروطه پارلمانی فدرال
زبان رسمیانگلیسی
جمعیت(2022) 26.006.500
واحد پولیدلار استرالیا ($ AUD)
پیش شماره کشوری61+
پسوند دامنه وب سایت ها.au
وسعت7.617.930 کیلومتر مربع

استرالیا یکی از بخش‌های پهناور قاره اقیانوسیه و از وسیع‌ترین کشورهای جهان می‌باشد که در نیمکره جنوبی زمین واقع شده است. استرالیا، کشوری مستقل می‌باشد که از غرب به اقیانوس هند و از شرق به اقیانوس آرام، از جنوب به کشورهای اندونزی و پاپوآ گینه نو و از غرب به نیوزیلند محدود می شود. استرالیا با مساحت 7,617,930 کیلومتر مربع، بزرگترین کشور اقیانوسیه و ششمین کشور بزرگ جهان محسوب می‌شود. پایتخت این کشور کانبرا می‌باشد، در حالی که بزرگترین شهر آن سیدنی است. جمعیت استرالیا 26،177،413 میلیون نفر است و واحد پول این کشور دلار استرالیا است.

از مهم‌ترین شهرهای استرالیا می‌توان سیدنی، ملبورن، بریزبن، پرت، آدلاید و تانزویل را نام برد.

اقتصاد استرالیا

بر اساس اطلاعات منتشر شده از اداره آمار استرالیا  (Australian Bureau of Statistics)، اقتصاد کشور استرالیا سیزدهمین اقتصاد برتر جهان است. تولید ناخالص داخلی این کشور حدود 1.36 تریلیون دلارآمریکا است. از محصولات اصلی کشور استرالیا می‌توان نی‌شکر، پنبه، غلات و گوشت را نام برد. کشور استرالیا معادن فراوانی دارد. چین، ژاپن، کره جنوبی از آسیا و ایالت متحده امریکا از شرکای بازرگانی مهم کشور استرالیا به شمار می‌روند.

عمده اقتصاد استرالیا وابسته به بخش کشاورزی و بازرگانی می‌باشد. با این حال صنعت گردشگری نقش چشمگیری در اقتصاد رو به رشد استرالیا دارد. از لحاظ سرانه درآمد، استرالیا در رده 18 اقتصاد جهان قرار دارد و از نظر ثروت‌های طبیعی این کشور در بین 10 کشور برتر جهان است. 

استرالیا بیش از 20 سال می‌باشد که رشد اقتصادی را تجربه کرده است، در بحران مالی جهانی 2008 این کشور از بسیاری از کشورهای اقتصادی پیشرفته بهتر بوده است. بنا بر گزارش بانک جهانی، این کشور در سال ۲۰۰۵، از نظر تولید ناخالص داخلی یا GDP در رده پانزدهم جهان قرار داشته ‌است. همچنین بر اساس گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد، استرالیا از نظر شاخص توسعه انسانی در سال ۲۰۰۶ سومین کشور توسعه یافته دنیا به حساب می‌آید.

زبان

اگرچه استرالیا زبان رسمی ندارد، اما انگلیسی زبان ملی این کشور نیز محسوب می‌شود. انگلیسی استرالیایی یکی از انواع اصلی زبان ها با لهجه‌ای متمایز است، که از نظر دستور زبان و املا کمی با انواع دیگر زبان انگلیسی متفاوت می‌باشد. استرالیایی عمومی به عنوان گویش استاندارد عمل می کند. در سرشماری سال 2021، انگلیسی تنها زبانی بود که 72 درصد از جمعیت صحبت می کردند. متداول ترین زبان های بعدی که صحبت می شود عبارتند از ماندارین (2.7%)، عربی (1.4%)، ویتنامی (1.3%)، کانتونی (1.2%) و پنجابی (0.9%).

مذهب

استرالیا هیچ مذهب رسمی ندارد. بخش 116 قانون اساسی استرالیا دولت فدرال را از وضع هر گونه قانونی برای ایجاد هر دینی، تحمیل هر گونه مراسم مذهبی، یا ممنوعیت اعمال آزادانه هر دینی منع می کند. در سرشماری 2021، 38.9٪ از جمعیت به عنوان "بی دین" شناسایی شدند ، بزرگترین دین مسیحیت است (43.9٪ از جمعیت). بزرگترین فرقه های مسیحی کلیسای کاتولیک رومی (20٪ از جمعیت) و کلیسای انگلیکان استرالیا (9.8٪) هستند. مهاجرت چندفرهنگی از زمان جنگ جهانی دوم منجر به رشد ادیان غیر مسیحی شده است که بزرگترین آنها عبارتند از: اسلام (3.2%)، هندوئیسم (2.7%)، بودیسم (2.4%)، سیک (0.8%) و یهودیت (0.4 %)

آب و هوا

آب و هوای استرالیا به طور قابل توجهی تحت تأثیر جریان های اقیانوسی از جمله دوقطبی اقیانوس هند و نوسان ال نینو- جنوبی است که با خشکسالی دوره ای مرتبط است و سیستم استوایی فصلی دارد که طوفان هایی در شمال استرالیا به وجود می‌آورد.

فرهنگ استرالیا

از آنجاییکه بیشتر ساکنین استرالیا، نوادگان مهاجرین اروپایی و بالاخص انگلستان هستند فرهنگ غالب مردم این سرزمین غالبا اروپایی اروپایی است. دولت استرالیا منابع مالی زیادی را در حوزه فرهنگ صرف میکند. سالنهای تئاتر و گالری ها و ساختمانهای هنری متعدد جذابیتهای فرهنگی زیادی را به استرالیا بخشیده است.

هنر و ورزش در استرالیا

موسیقی، هنر، تلوزیون و سینما، رقص، نمایش و تئاتر از دیگر جاذبه های فرهنگی استرالیا محسوب میشود که علاقمندان پرشماری دارد. همچنین ورزش در استرالیا به یک سبک زندگی مبدل شده است و بطور جدی پیگیری می‌شود. استرالیا یکی از کشورهای مدال آور در مسابقات المپیک است. برگزاری دو دوره مسابقات المپیک ( المپیک ۱۹۵۶ ملبورن و المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ) در این کشور گویای اهمیت ورزش برای مردم این سرزمین است. ملبورن به عنوان پایتخت ورزشی استرالیا هر ساله میزبان مسابقات بین المللی تنیس آزاد است که یکی از ۴ گرنداسلم تنیس است و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

ایرانیان ساکن استرالیا

طبق آخرین آمار که در سال 2011 گرفته شده، جمعیت ایرانیان استرالیا بیش از 37000 نفر میباشد که بیشتر آنها در استان های New South Walesو Victoriaساکنند و مدارس ایرانی نیز در این استان ها وجود دارند. مهاجرت قابل توجه ایرانیان به استرالیا بعد از انقلاب سال 1357 آغاز شد. وکلا، پزشکان، مهندسین، بیزینس های آزاد و هنرمندان ایرانی در استرالیا از شهرت و احترام ویژه ای برخوردارند.

-

راه های مهاجرت به استرالیا

کشور استرالیا یکی از بهترین مقاصد جذاب و توریستی جهان است که سالانه هزاران گردشگر از سرتاسر جهان جذب آن می‌شود. وضعیت رو به رشد اقتصاد استرالیا، حمایت زیاد از نیروهای کار، درآمدهای بالا و برخورداری از استانداردهای بالا و روز دنیا این کشور را به یکی از توسعه‌یافته‌ ترین نقاط جهان تبدیل کرده است. برخی از مهم‌ترین روش‌ های مهاجرت به استرالیا عبارتند از:

  • مهاجرت توریستی به استرالیا
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد

روش‌های مهاجرتی به استرالیا دارای ویزاها (ساب کلاس)های متعدد می‌باشد. ویزاهای استرالیا به 5 دسته تقسیم شده است که هرکدام از آنها دارای ساب کلاس‌های متعددی می‌باشد که از سایت رسمی استرالیا می‌توانید با انواع آن آشنا شده و اطلاعات مختصری از آنها بخوانید.

آشنایی با انواع ویزای بریجینگ

ویزای بریجینگ نوعی ویزای کوتاه مدت است که به متقاضی این امکان را می‌دهد تا زمانی که منتظر صادر شدن ویزای اصلی و اعلام نتیجه سایر ویزاهای موقت خود می‌باشد در استرالیا بماند. ویزای بریجینگ در 5 نوع (A,B,C.D.E) صادر می‌شود و شرایط مهاجرت متقاضی در نوع ویزای بریجینگ متقاضی تأثیرگذار خواهد بود . اپلای انواع ویزاهای بریجینگ بصورت خودکار و به عنوان قسمتی از درخواست ویزای اصلی متقاضی انجام داده می‌شود.

ویزای بریجینگ A (BVA) ساب کلاس 010

ویزای بریجینگ A  استرالیا که به اختصار BVA نامیده می‌شود، نوعی ویزای موقت است که به متقاضی این امکان را می دهد تا زمان اتمام ویزای فعلی خود، مشخص شدن ویزای جدید و بررسی مدارک در استرالیا بماند وبرای اینکه حضور او در این مدت قانونی باشد، ویزای بریجینگ نوع A صادر می‌شود. برای آنکه متقاضی واجد شرایط اخذ این ویزا باشد، می‌بایست از قبل دارای یکی از ویزاهای اصلی استرالیا و در زمان ارسال درخواست در استرالیا حضور داشته باشند. درخواست ویزای بریجینگ نوع A رایگان می‌باشد و از آنجایی که شما ملزم به پرداخت هزینه درخواست نیستید، نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی دیگری ندارید. اگر یکی از موارد زیر اتفاق بیفتد ویزای بریجینگ A فوراً باطل می شود:

  • درخواست ویزای جدید تایید شده باشد.
  • استرالیا را در حالی ترک می کنید که ویزای بریجینگ A را دارید.
  • ویزای بریجینگ دیگری به متقاضی اعطا شود.
  • هر دو ویزای متقاضی کنسل شده باشد. (ویزای بریجینگ A و ویزای اساسی شما که دارید).

ویزای بریجینگ B (BVB) ساب کلاس 020

ویزای بریجینگ B نوعی ویزای موقت برای متقاضیانی می‌باشد که در استرالیا زندگی می‍کنند و از قبل برای یکی از ویزاهای اصلی استرالیا درخواست داده باشد. با ویزا متقاضی می‌تواند در مدت زمانی که ویزای اصلی او در حال بررسی و پردازش است، استرالیا را ترک کرده و مجدد به کشور برگردد. درواقع این ویزا به متقاضی این امکان را می‌دهد تا زمان اتمام پردازش و بررسی درخواست به صورت قانونی در استرالیا بماند. برای درخواست و دریافت ویزای بریجینگ نوع B می‌بایست در استرالیا و دارنده‌ی ویزای بریجینگ A باشید. هزینه این ویزا 165 دلار استرالیا و زمان پردازشی برای این ویزا وجود ندارد. برای  اخذ ویزای بریجینگ B ابتدا  می‌بایست فرم 1006 درخواست ویزا را تکمیل و با مدارک خود پیوست کنید. قبل از ارسال درخواست BVB، هزینه ویزا را در ImmiAccount پرداخت کنید.

ویزای بریجینگ C (BVC) ساب کلاس 030

ویزای بریجینگ نوع C نوعی ویزای موقت است که به متقاضی این امکان را می‌دهد تا پس از پایان اعتبار ویزای اصلی و در حین بررسی و پردازش درخواست ویزای اصلی جدید در استرالیا بصورت قانونی حضور داشته باشد. درواقع این ویزا زمانی صادر می‌شود که ویزای اصلی متقاضی فاقد اعتبار و منقضی شده باشد. جهت اخذ این ویزا متقاضی می‌بایست در استرالیا باشد. با داشتن ویزای بریجینگ C  متقاضی اجازه کار کردن در استرالیا را ندارد، مگر اینکه برای یکی از ویزاهای اصلی کاری درخواست داده باشد.  ویزای بریجینگ C رایگان بوده و هزینه‌ای ندارد.

ویزای بریجینگ E (BVE) ساب کلاس‌های 050 و 051

ویزای بریجینگ E نوعی ویزای موقت و کوتاه مدت می‌باشد که به متقاضی این امکان را می دهد تا زمانی که مقدمات خروج خود از استرالیا را فراهم می‌کند، به صورت قانونی در کشور استرالیا حضور داشته و هدف مهاجرتی خود را به اتمام برساند. این ویزا تا تاریخی معین، مدت زمانی مشخص شده و یا تا رویداد تعیین شده ای اعتبار خواهد داشت. همچنین پایان اعتبار این ویزا می‌تواند زمانی باشد که متقاضی استرالیا را ترک کند، یک ویزای اصلی به او اعطا شود و ویزای بریجینگ E  کنسل و یا لغو شده باشد. این ویزا رایگان می‌باشد و زمان پردازش مشخصی برای صادر شدن این ویزا وجود ندارد.

ویزای ترانزیت استرالیا (ساب کلاس 771)

ویزای ترانزیت (ساب کلاس 771) هم نوعی ویزای کوتاه‌مدت است که به شما اجازه می‌دهد قبل از آنکه از طریق راه دریایی و یا هوایی به مقصد دیگری سفر کنید به مدت 72 ساعت در این کشور بمانید. این ویزا رایگان اما غیر قابل تمدید است و متقاضی می‌بایست با اتمام این مدت (72 ساعت) استرالیا را ترک کند. اگر قصد دارید تا مدت طولانی‌تری را در این کشور بمانید، می‌بایست برای ویزای دیگری اقدام کنید. شما نمی‌توانید با این ویزا برای خانواده خود نیز اقدام کنید و لازم است تا برای سفر هر یک از آنها بصورت جداگانه درخواست دهید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای ترانزیت استرالیا

  • کپی رسمی از دو طرف کارت ملی
  • کپی و ترجمه از صفحات پاسپورت فعلی
  • اثبات حرکت و سفر شما از استرالیا به کشور دیگر تا 72 ساعت (مانند بلیط)
  • ارائه مدارک معتبری مبنی بر ورود شما به کشور دیگر (مانند ویزا)
  • بیمه سلامت و گواهی عدم سوءپیشینه

نحوه درخواست ویزای ترانزیت استرالیا

پس از جمع‌آوری و آماده سازی مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای تزانزیت استرالیا می‌بایست جهت دریافت فرم درخواست ویزا و پیوست مدارک مربوطه، در سایت ImmiAccount با وارد کردن اطلاعات دقیق خود ثبت‌نام کرده و اکانت کاربری بسازید. به یاد داشته باشید که برای اخذ این ویزا می‌بایست حداکثر تا 1ماه قبل از سفر، درخواست و مدارک خود را ارسال کنید.

مدت زمان روند اخذ این ویزا

  • 25% از متقاضیان : 2 روز
  • 50% از متقاضیان : 7 روز
  • 75% از متقاضیان : 20 روز
  • 90% از متقاضیان : 49 روز

مهاجرت توریستی به استرالیا (ساب کلاس 600)

سالانه بیش از 25 میلیون نفر با ویزای توریستی به استرالیا به این کشور سفر می‌کنند. استرالیا به دلیل داشتن جاذبه‌های توریستی بسیار جز بیست کشور برتر جهان از نظر صنعت گردشگری قرار گرفته است. ویزای توریستی استرالیا در انواع مختلفی ارائه داده می‌شود. این ویزا برای توریست ها، بازدیدکننده های تجاری و یا برای بازدید از خانواده برای بازه زمانی 3، 6 تا 12 ماهه است و انواع زیر را دارد:

  • ویزای توریستی (اپلای در استرالیا): این ویزا به شما این امکان را می‌دهد که به عنوان یک توریست، برای دیدن خانواده و دوستان یا برای اهدافی غیر از تجارت و درمان از استرالیا دیدن کنید. مدت زمان اقامت با استفاده از این ویزا تا 12 ماهه می‌باشد و هزینه این ویزا از 380 دلار استرالیا شروع می‌شود.
  • ویزای توریستی (اپلای خارج از استرالیا): به شما این امکان را می‌دهد تا به عنوان یک توریست از استرالیا دیدن کنید، به سفر دریایی بروید یا خانواده و دوستان خود را ببینید. سقف اقامت با استفاده از این ویزا 12 ماه است و هزینه این ویزا از 150 دلار استرالیا می‌باشد.

ویزای توریستی(گردشگری): اگر قصد اخذ ویزای توریستی استرالیا را دارید ما به شما ویزای توریستی (ساب کلاس 600) استرالیا را پیشنهاد می‌کنیم. این نوع از ویزا برای افرادیست که قصد سفر با اهداف گردشگری در کشور استرالیا را دارند و یکی از مهم‌ترین شرایط اخذ این ویزا داشتن تاریخچه سفری متناسب با منابع مالی شماست. منظور از تاریخچه سفری برای ویزای توریستی استرالیا، ویزای شینگن نیست و هر سفر خارجی یک تاریخچه سفری محسوب می‌شود. اعتبار این ویزا با توجه به اهداف شما بوده و توسط سفارت استرالیا برای شما صادر می‌گردد.

ویزای توریستی خانوادگی: این نوع از ویزای توریستی برای بازدید از خانواده در کشور استرالیا می‌باشد. برای این ویزا شما می‌بایست از خانواده خود در این کشور دعوت‌نامه دریافت و آن را به سفارت ارائه کنید. به خاطر داشته باشید که در این دعوت‎‌نامه مکان اقامت شما باید مشخص باشد و همچین این مورد قید شود که در صورت نیاز شخص دعوت‌کننده شما را از لحاظ مالی حمایت خواهد کرد.

ویزای توریستی برای والدین: افرادی که اقامت کشور استرالیا را داشته باشند، می‌توانند برای والدین خود در این کشور ویزای توریستی دریافت کنند. از شرایط اخذ این ویزا این است که سن والدین شما بالای 65 سال بوده و شما حداقل به مدت دو سال در کشور استرالیا اقامت داشته باشید.

ویزای بازدیدکننده تجاری: این نوع از ویزا با اهداف تجاری چون حضور در سمینارها، همایش‌ها و یا تعامل میان شرکت‌ها در کشور استرالیا صادر می‌شود که می‌بایست از شرکت و یا برگزار کننده همایش دعوت‌نامه‌ای رسمی و معتبر دریافت و به سفارت ارائه کنید.

شرایط اخذ ویزای توریستی استرالیا

  • داشتن تاریخچه‌ی سفری مناسب با منابع مالی (منظور ازتاریخچه سفر فقط ویزای شینگن نیست و هر سفر خارجی یک تاریخچه سفری محسوب می‌شود.
  • در صورت داشتن دعوت نام (بخصوص فامیل و اقوام درجه یک) شانس بیشتری برای اخذ ویزای توریستی استرالیا خواهید داشت.
  • متقاضی این ویزا برای هر روز اقامت خوددر این کشور می‌بایست 60 تا 80 دلار استرالیا تمکن مالی به سفارت این کشور ارائه دهد. (با احتساب هزینه‌های اقامت و خرج و مخارج روزانه در استرالیا)

مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای توریستی استرالیا

  • تکمیل فرم‌های موردنیاز سفارت
  • ترجمه تمامی مدارک شناسایی (اعم از شناسنامه، کارت ملی و غیره)
  • اسکن رنگی از تمامی صفحات مهر و ویزا شده پاسپورت
  • پرینت گردش حساب 6 ماهه اخیر
  • نامه تمکن مالی

مراحل اخذ ویزای توریستی استرالیا

  • ساخت حساب کاربری در سایت سفارت استرالیا
  • وارد کردن اطلاعات شخصی در سایت سفارت
  • آپلود مدارک درخواستی 
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک
  • مدت زمان پاسخ دهی به این ویزا بین 6 تا 37 روز کاری (کمتر از 50 روز) می‌باشد

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

استرالیا دارای برترین دانشگاه‌های جهان است و شمار زیادی از دانشجویان بین‌المللی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود، برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب می‌کنند. پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا بر طبق گواهی TES انجام می‌شود. 

برای تحصیل در استرالیا به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می‌بایست یک ویزای تحصیلی معتبر برای مدت زمان اقامت خود در این کشور دریافت کنید. بدین معنا که قبل از شروع تحصیل باید برای ویزای خود به صورت آنلاین درخواست دهید. شما می توانید درخواست خود را در داخل یا خارج از استرالیا ارسال کنید.

نظام آموزشی استرالیا

سیستم و نظام آموزشی استرالیا (Australian Qualification Framework) AQF مخفف چهارچوب نظام آموزشی استرالیا ، سیاستی ملی جهت تشخیص و معادل سازی مدارک تحصیلی در استرالیا می‌باشد. آموزش مدارس استرالیا، صرفه نظر از تفاوت میان ایالت‌ها و مناطق آن تقریبأ در سرتاسر این کشور یکسان می‌باشد. آموزش مدارس دبستان وابتدایی استرالیا از شش سالگی تا شانزده سالگی (از سال یکم تا سال نهم و یا دهم) اجباری می‌باشد. درواقع آموزش مدارس در استرالیا 13 ساله بوده و بدین صورت تقسیم بندی شده است:

  • مدارس ابتدایی - که در هفت یا هشت سال انجام می‌گیرد (از مهدکودک/آمادگی تا سال ششم تا هفتم)
  • راهنمایی - به مدت سه یا چهار سال (از سال هفتم تا دهم یا هشتم تا دهم ادامه دارد)
  • دبیرستان - به مدت دو سال (سال یازدهم و دوازدهم)

مقاطع تحصیلی در استرالیا

تحصیل در مقطع کارشناسی استرالیا

مقطع کارشناسی در کشور استرالیا دوره‌ای سه ساله است. دانشجویان می‌توانند تحصیلات خود را یک سال دیگر ادامه داده و مدرک Bachelor of honor  دریافت کنند. البته در برخی از رشته‌ها دانشجویان در سال چهارم دوره کارشناسی خود به ارائه پایان نامه و تحقیق می‌پردازند. شهریه مقطع کارشناسی در استرالیا با توجه به رشته و برنامه‌ی تحصیلی که انتخاب می‌کنید،ممکن است متفاوت باشد. اما بطور کلی می‌توان گفت شهریه برنامه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی در استرالیا می‌تواند از 15000 تا 33000 دلار استرالیا متغیر باشد. گرچه شهریه‌های برنامه‌های تحصیلی سطح بالاتری چون پزشکی و دامپزشکی از این مقدار بالاتر خواهد بود. حوزه‌های تحصیلی محبوب و پرتقاضا در مقطع کارشناسی استرالیا عبارتند از: فیزیک، IT، مهندسی، معماری، کشاورزی و مطالعات زیست محیطی، بهداشت، آموزشی، مدیریت و بازرگانی، جامعه و فرهنگ، هنرهای خلاقانه و آشپزی و پذیرایی (مهمان‌نوازی).

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد استرالیا

دوره کارشناسی ارشد در استرالیا سه ساله می‌باشد و به دو صورت آموزش و پژوهش محور ارائه می‌شود. دوره‌های کارشناسی ارشد پژوهش محور(Master by Research)، بیشتر انجام امور تحقیقاتی بوده و برای افرادی مناسب است که قصد دارند تحصیلات خود را تا مقطع دکترا ادامه دهند. دوره کارشناسی ارشد آموزش محور (Master by Course) بیشتر در به کارگیری دانش در محیط کاری حرفه‌ای تمرکز دارد. هدف این دوره‌ها آماده سازی دانشجو برای ورود به بازار کار است. تقاضا برای تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به کارشناسی بیشتر است و دانشجویان ایرانی بیشتر برای تحصیل در این دوره‌ها اقدام می‌کنند. استرالیا برنامه‌های تحصیلی بسیاری در قطع ارشد اعم از ستاره شناسی، مذهب، تجارت، شیمی، هنرهای طیبا و مطالعات رسانه ارائه می‌کند. از رشته‌های محبوب در این مقطع اقتصاد و مدیریت بازرگانی، علوم اجتماعی و طبیعی، هنر، علوم بیولوژی، حقوق، مهندسی و IT را می‌توان نام برد.

تحصیل دکترا در استرالیا

دکترا در استرالیا دوره ای تحقیقاتی است و دانشجویان راحت‌تر از مقاطع دیگر می‌توانند از بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی استفاده کنند. برای اخذ پذیرش در این قطع تحصیلی می‌بایست یک پیشنهادو یا پروژه‌ی تحقیقاتی داتشه باشید. درواقع شما زمانی می‌توانید مدرک دکترای خود را دریافت کنید که یک پروژه تحقیقاتی را به پایان رسانده باشید. هرچه ایده شما نوآروانه و خلاقانه و درعین حال کارآمد باشد، شانس پذیرش شما بیشتر خواهد بود. در واقع پیشنهادهایی که برای پژوهش دکترا ارائه می‌شود باید در راستای یک پیشرفت علمی باشد و ارزش علمی بیشتری نسبت به دوره کارشناسی ارشد داشته باشد.

ویزای تحصیلی استرالیا (ساب کلاس 500)

برای شرکت در یکی از برنامه‌های تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا (ساب کلاس 500) نوعی ویزای موقت برای تحصیل در کشور استرالیا و یکی از شاخص ترین نوع ویزای این کشور می‌باشد که متقاضی با اخذ این ویزا می‌تواند در مدارس و یا دانشگاه‌های استرالیا مشغول به تحصیل تمام وقت شود.

با این ویزا شما می‌توانید

  • در یک دوره تحصیلی استرالیا شرکت کنید.
  • به داخل و خارج استرالیا سفر کنید.
  • اعضای خانواده را به همراه خود به استرالیا ببرید.
  • در هر بخشی که می‌خواهید، بدون محدودیت زمانی مشغول به کار شوید.

مدت زمان ویزای تحصیلی استرالیا

مدت اعتبار ویزای تحصیلی به مدت 5 سال است که نوع دوره و اعتبار این ویزا، تعیین کننده‌ی مدت اقامت متقاضی در خاک کشور استرالیا خواهد بود.

* به دانش‌آموزان ابتدایی که برای سال اول تا چهارم ثبت‌نام می‌کنند، ویزایی حداکثر به مدت سه سال اعطا می‌گردد.

اگر بخواهید بیشتر بمانید

اگر قصد داشته باشید تا به تحصیل خود در استرالیا ادامه دهید، می‌بایست برای یک ویزای تحصیلی جدید اپلای کنید. اگر ویزای تحصیلی تا قبل از فارغ‌التحصیلی متقاضی منقضی شود، ممکن است که متقاضی واجد شرایط اخذ ویزای بازدیدکننده (ساب کلاس 600) باشد. در اینصورت متقاضی می‌بایست نامه‌ای از طرف مرجع آموزشی (مؤسسه تحصیلی) دریافت کند که در آن تاریخ فارغ‌التحصیلی متقاضی قید شده باشد.

اگر متقاضی قبلأ دارای ویزای تحصیلی بوده باشد و در شش ماه اخیر دوره و یا حرفه‌ی خاصی را در استرالیا گذرانده باشد (کمتر از شش ماه از تاریخ انقضای آن گذشته باشد)، واجد شرایط اخذ ویزای فارغ‌التحصیلی موقت (ساب کلاس 485) خواهد بود.

اگر متقاضی دانشجوی مهندسی تازه فارغ‌التحصیل شده از یک مؤسسه شناخته شده باشد، می‌تواند واجد شرایط اخذ ویزای فارغ‌التحصیلان مهندسی (ساب کلاس 476) باشد.

دارنده‌ی ویزای تحصیلی می‌تواند همسر و فرزندان خود را (که زیر 18 سل سن دارند) به عنوان همراه با خود به استرالیا ببرند. دولت به فرزندانی که در دوره‌ی تکمیل شدن اقدامات ویزای متقاضی 18 ساله شدند، ویزایی اعطا نخواهد کرد و لازم است تا آنها برای ویزای خود بطور جدا اقدام کنند. متقاضی می‌بایست اسامی اعضای خانواده خود را حتی اگر آنها قصد همراهی هم نداشته باشند، اعلام کند. درغیر اینصورت افراد خانواده واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی و یا همراهی برای پیوستن به شما را در آینده نخواهد بود.

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا

هزینه این ویزا از 650 دلار استرالیا برای متقاضی اصلی میباشد. همچنین برای هریک از افراد خانواده که برای این ویزا اقدام می‌کنند، تمدید مدت ویزا امکان‌پذیر خواهد بود.

برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، می‌بایست:

  • در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا ثبت‌نام کنید
  • دارای بیمه سلامت دانشجویی باشید (OSHC)
  • می‌بایست بیش از 6 سال سن داشته باشد
  • اگر زیر 18 سال باشد، گواهی اثبات تأمین رفاه (welfare arrangement) ارائه دهد.

ویزای همراه/سرپرست دانش‌آموزی (ساب کلاس 590)

برای حمایت و دیدار از فرزندی که دارای ویزای دانشجویی است

ویزای ساب کلاس 590 استرالیا، نوعی ویزای موقت بوده، که به واسطه این ویزا، والدین دانش آموزی که زیر 8 سال دارند (و یا در شرایط خاص بالای 18سال) می‌توانند به همراه دانش‌آموزی که دارای ویزای تحصیلی می‌باشد وارد خاک استرالیا شده و زندگی کنند.

مدت زمان این ویزا به مدت تحصیل دارنده‌ی ویزای تحصیلی بستگی دارد. دارنده‌ی این ویزا می‌تواند تا تاریخی که بر روی نامه‌ی ویزای او نوشته شده است در استرالیا بماند. در تصمیم گیری این تاریخ اغلب مدت اقامت دارنده‌ی ویزای تحصیلی دانش‌آموز و یا زمانی که دانش‌آموز به سن 18 سالگی برسد را در نظر می‌گیرند. برای آنکه به مدت بیشتری در استرالیا بمانید، می‌توانید برای ویزای همراه/سرپرست تحصیلی به مدت بیشتری اپلای کنید.

اگر یکی از اعضای خانواده کمتر از شش سال باشد، این ویزا اعطا نخواهد شد. کودکان 6 سال به بالا می‌توانند به همراه  سرپرست به استرالیا بروند، اما می‌بایست برای اپلای ویزای دانش‌آموزی خود اقدام کنند.

هزینه این ویزا از 650 دلار استرلیا (به ازای هر یک از اعضای خانواده) می‌باشد.

دارنده‌ی ویزای همراه/سرپرست دانش‌آموزی(ویزای تحصیلی) می‌تواند

  • برای حمایت و یا مراقبت از دانش‌آموز به استرالیا بروید
  • بیش از یک دانش‌آموز حمایت کنید
  • همراه دانش‌آموز می‌تواند کمتر از 20 ساعت در هفته ، در دوره‌های زبان انگلیسی برای دانش‌آموزان بین‌المللی خارج از استرالیا (English Language Intensive Course for Overseas Students) که به اختصار ELICOS نامیده می‌شود، و یا در هر دوره‌ی آموزشی (که کمتر از سه ماه باشد) شرکت کنند، اما اجازه کار کردن در این کشور را ندارند.

شرایط لازم جهت اخذ ویزای همراه/سرپرست دانش‌آموزی

  • والدین دانش‌آموز و بطور کل از اقوام درجه یک او باشید
  • سرپرست یا قیم دانش‌آموز می‌بایست حداقل 21 سال داشته باشد
  • توانایی مالی برای حمایت از خود و دانش‌آموز را در طول مدت اقامت خود داشته باشد
  • توانایی تهیه امکانات رفاهی، محل اسکان و دیگر حمایت‌های لازم را داشته باشید

مدت زمان روند اخذ این ویزا

  • 25% از متقاضیان : 42 روز
  • 50% از متقاضیان : 68 روز
  • 75% از متقاضیان : 3 ماه
  • 90% از متقاضیان : 5 ماه

مدارک لازم جهت اپلای ویزای دانشجویی استرالیا (ساب کلاس 500) 

  • مدارک شناسایی (شناسنامه، کارت ملی،...)
  • مدارک تحصیلی مقاطع پیشین (با نوجه به مقطع درخواستی)
  • • تاییدیه ثبت نام (گواهی eCoE)
    • * گواهی electronic Confirmation of Enrolment به معنای گواهی الکترونیکی ثبت‌نامی می‌باشد.
  • شرایط ورود موقت (GTE) 
  • مدرک زبان انگلیسی از طریق شرکت در یکی از آزمون‌های بین‌المللی (ایلتس، تافل،PTE، دولینگو و ...)
  • گواهی پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) برای مدت تحصیل، مگر اینکه در یکی از دسته های معافیت قرار بگیرید.
  • ارائه مقاله یا داشتن فعالیت‌ای علمی (برای دانشجویان ارشد پژوهش محور)
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • گواهی سلامتی 
  • اثبات تمکن مالی

نکته : پذیرش در دوره‌های دیپلم نیاز دارد که متقاضیان حداقل 60% نمره را در آزمون کلاس دوازدهم خود کسب کنند. همچنین پذیرش در مقاطع لیسانس مستلزم کسب نمره 65 درصد یا بالاتر در آزمون کلاس دوزادهم کسب کنند.

دانشگاه‌های برتر استرالیا

نام دانشگاهرتبه‌بندی جهانی QSرتبه‌بندی کشوری
دانشگاه ملبورن (Melbourne University)341
دانشگاه موناش (Monash University)442
دانشگاه کوئینزلند (The University of Queensland)533
دانشگاه سیدنی (University of Sydney)544
دانشگاه ملی سیدنی (Australian National University)625
دانشگاه UNSW (New South Whales)716
دانشگاه آدلاید (University of Adelaide)887
دانشگاه استرالیای غربی (The University of Western Australia)1318
دانشگاه فنی سیدنی (University of Technology Sydney)1339
دانشگاه مک کوآیر (Macquarie University)17510

دانشگاه Melbourne

دانشگاه ملبورن یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی می‌باشد که در ملبورن استرالیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1853 تاسیس شده و دومین دانشگاه قدیمی استرالیا و قدیمی ترین دانشگاه ویکتوریا است. بر اساس آخرین آمار به دست آمده این دانشگاه با داشتن 10 دانشکده، 52.475 دانشجو و 4631 کارمند آموزشی از برترین دانشگاه‌های استرالیا می‌باشد. 

دانشگاه سیدنی (USYD)

این دانشگاه که به اختصار USYD نامیده می‌شود، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سیدنی، استرالیا واقع شده است. این دانشگاه که در سال 1850 تأسیس شده، قدیمی ترین دانشگاه استرالیا است و یکی از شش دانشگاه ماسه سنگی این کشور است. این دانشگاه مرتبأ در رتبه‌بندی‌های ملی وبین‌المللی و همچنین در رتبه‌بندی جهانی QS رتبه‌ی بالایی کسب می‌کند.

دانشگاه کوئینزلند (Queensland University)

دانشگاه دولتی کوئینزلند،  یکی از پنج دانشگاه پژوهشی بزرگ استرالیا می‌باشد که ابتدا در بریزبن، پایتخت ایالت کوئینزلند در سال 1909 توسط پارلمان کوئینزلند تأسیس شد و بعدها در سال ۱۹۲۷ به پردیس جدید در منطقه سنت لوشیا منتقل شد و امروزه، "پردیس سنت لوشیا" مجتمع اصلی این دانشگاه به حساب می‌آید. دانشگاه کوئینزلند دارای 6 دانشکده و 8 مؤسسه می‌باشد. در سال 2021، تعداد دانشجویان این دانشگاه، 56278 و دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه 20982 از 137 کشور دنیا برآورد شده است. 

دانشگاه Monash 

دانشگاه موناش یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی مستقر در ملبورن، استرالیا است. این دانشگاه که به نام سر جان موناش ژنرال برجسته جنگ جهانی اول نامگذاری شده است، در سال 1958 تاسیس شده و دومین دانشگاه قدیمی ایالت ویکتوریا می‌باشد. این دانشگاه دارای تعدادی پردیس می‌باشد که چهار پردیس آن در ویکتوریا و یکی از آنها در مالزی است. تعداد دانشجویان این دانشگاه، 86000 و 17000 کارمند آموزشی می‌باشد.

دانشگاه New South Whales

دانشگاه نیو ساوت ولز، که به اختصار UNSW سیدنی شناخته می‌شود، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در سیدنی، ایالت نیو‌ساوت‌ولز، استرالیا می‌باشد که در سال 1949 تأسیس شده است. این دانشگاه دارای 6 پردیس و پردیس اصلی آن در کنزینگتون و در 7 کیلومتری ناحیه تجاری-مرکزی سیدنی می‌باشد. در میان رشته‌های تحصیلی این دانشگاه، مهندسی و فناوری، بازرگانی و اقتصاد، و حقوق از اعتبار بالاتری برخوردار هستند. 

دانشگاه Adelaide

 دانشگاه آدلاید یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در ایالت آدلاید، استرالیای جنوبی واقع شده است. این دانشگاه در سال 1874 تأسیس شد و سومین دانشگاه قدیمی استرالیا می‌باشد. دانشگاه آدلاید دارای 4 پردیس دانشگاهیست که سه پردیس آن  در استرالیای جنوبی و یکی از آن در ملبورن قرار دارد. تعداد دانشجویان این دانشگاه حدود 23905 نفر می‌باشد که 30% آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند.

دانشگاه Australian national university

دانشگاه ملی استرالیا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در کانبرا، پایتخت استرالیا واقع شده است. این دانشگاهدارای پنج پردیس دانشگاهی می‌باشد و پردیس الی آن در اکتوت قرار دارد. این دانشگاه دارای هفت دانشکده و مؤسسه مطالعات عالی می‌باشد. تعداد دانشجویان این دانشگاه 20892 نفر و کارمنان آموزشی این دانشگاه حدود  3753 نفر می‌باشند.

دانشگاه Macquarie 

دانشگاه مک‌کوایر یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سیدنی، و در حومه پارک مک‌کوایر واقع شده است. دانشگاه مک‌کوایر سومین دانشگاه در منطقه شهری سیدنی بودر سال 1964 توسط دولت ساوت‌ولز تاسیس شد. این دانشگاه دارای ۵ دانشکده و همچنین بیمارستان و دانشکده مدیریت مَک‌کواری است.

دانشگاه  Technology Sydney

 دانشگاه فناوری سیدنی یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سیدنی، نیو ساوت ولز، استرالیا واقع شده است. اگرچه گفته می شود که ریشه آن به دهه 1830 برمی گردد، اما این دانشگاه به شکل فعلی خود در سال 1988 تأسیس شد. از سال 2021،  45221 دانشجو را از طریق 9 دانشکده و مدرسه خود ثبت نام می کند.

دانشگاه Western Australia

دانشگاه استرالیای غربی که به اختصار UWA نیز نامیده می‌شود، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در ایالت استرالیای غربی است. پردیس اصلی دانشگاه در پرث، پایتخت ایالت، با پردیس دیگری در آلبانی و در دیگر مکان‌های متفاوت است. دانشگاه UWA در سال 1911 توسط پارلمان استرالیای غربی تأسیس شد و دو سال بعد آموزش و تدریس به دانشجویان را آغاز کرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا

استرالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در جهان می‌باشد که از ژانویه تا آپریل سال 2022 میزبان حدود 456.000 دانشجوی بین‌المللی شده است. شهریه‌های دانشگاهی در استرالیا نیز مانند سایر کشورهای اروپایی دیگر با توجه به ایالت، شهر، منطقه، دانشگاه موردنظر، برنامه تحصیلی و مقطع متغیر می‌باشد. ممکن است لازم شود که دانشجویان هزینه‌هایی مازاد بر شهریه که شامل تهیه متریال لازم مرتبط با رشته و دسترسی به دانشکده‌های مؤسسه می‌باشد، پرداخت کنند که برای این کار می‌بایست به سایت رسمی دانشگاه موردنظر خود مراجعه کرد و شهریه و نحوه پرداخت آن را بطور دقیق بررسی کنید. در ادامه ما جدولی از میانگین هزینه‌های تحصیل در دوره‌ها و برنامه‌های مختلف استرالیا تهیه کرده‌ایم.

نوع آموزشمیانگین شهریه ($AUD)
مدرسه ابتدایی7.800 – 30.000 دلار استرالیا (سالانه)
دوره‌های زبان انگلیسی300 دلار استرالیا (هفتگی)، بسته به مدت دوره
دوره‌های فنی حرفه‌ای (VET)4.000 – 22.000 دلار استرالیا (سالانه)
دوره‌های فنی و تحصیلات تکمیلی (TAFE)4.000 – 22.000 دلار استرالیا (سالانه)
دوره‌های پایه15.000 – 39.000 دلار استرالیا (کلی)
دوره کارشناسی15.000 – 33.000 دلار استرالیا (سالانه)
دوره کارشناسی ارشد20.000 – 37.000 دلار استرالیا (سالانه)
دوره دکترا14.000 – 37.000 دلار استرالیا (سالانه)
دوره‌های مدیریت بازرگانی11.000 تا بیش از 121.000 دلار استرالیا (کلی)

مهاجرت به استرالیا از طریق کار

یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین روش‌های اخذ اقامت استرالیا، مهاجرت از طریق کار می‌باشد. اقتصاد استرالیا متکی بر کشاورزی و بازرگانی می‌باشد و مشاغل زیادی به علت نبود متقاضی نیازمند نیروی متخصص است. نیاز به نیروی کار ماهر، پایین بودن نرخ بیکاری که در اکتبر سال 2022 نرخ بیکاری 3.4% کاهش داشته است، همچنین شرایط اقتصادی مطلوب و آب و هوایی مناسب، بازار اشتغال خوب و درآمد بالا و امکانات رفاهی در زندگی استرالیا را به یکی از گزینه‌های مناسب برای مهاجرت بخصوص از طریق کار تبدیل شده است.

مهاجرت کاری به کشور استرالیا براساس سیستم امتیازبندی Skill Worker انجام داده می‌شود ، که برنامه‌ی منظمی از طرف مسئولین واداره‌ی مهاجرت استرالیا جهت ارزیابی صلاحیت مهاجرین برای کار در این کشور تدوین شده است. سیستم امتیازبندی مهاجرت به استرالیا در روند و پروسه اخذ ویزاهای کاری استرالیا از اهمیت بسیاری برخوردار است. بدین صورت که متقاضیان جهت اخذ هر یک از ویزاهای کاری استرالیا، می‌بایست حداقل 65 امتیاز از 100 امتیاز کلی دریافت کنند تا بتوانند برای دریافت ویزای کاری استرالیا اقدام کند.

سنامتیاز
18 تا 24 سال25
25 تا 32 سال30
33 تا 39 سال25
40 تا 44 سال15

امتیازات مهارت زبان انگلیسی

زبان انگلیسیامتیاز
قابل قبول
آیلتس حداقل 6 در هر یک از 4 مهارت
تافل - بخش لیسنینگ 12/ ریدینگ 13 / رایتینگ 21 و اسپیکینگ 18
PTE – حداقل 50 در هر یک از 4 مهارت
OET حداقل B از هر 4 مهارت
کمبریج C1 پیشرفته حداقل 169 از هر 4 مهارت
0
خوب  
آیلتس حداقل 7 در هر 4 مهارت
تافل – بخش لیسنینگ و ریدینگ حداقل 24 / رایتینگ 27 / اسپیکینگ 23
PTE – حداقل 65 در هر یک از 4 مهارت
OET حداقل B از هر  یک از 4 مهارت
کمبریج C1 پیشرفته حداقل 185 از هر 4 مهارت
10
عالی
آیلتس حداقل 8 در هر یک از 4 مهارت
تافل – حداقل لیسنینگ 28/ ریدینگ 29 / رایتینگ 30 و اسپیکینگ 26
PTE – حداقل 79 در هر یک از 4 مهارت
OET حداقل A در هر یک از 4 مهارت
کمبریج C1 پیشرفته حداقل 200 از هر 4 مهارت
20

سوابق کاری حرفه‌ای

نیروی کاری متخصص خارجی (خارج از خاک استرالیا)

سالامتیاز
کمتر از 3 سال0
3 تا 4 سال5
5 تا 7 سال10
حداقل 8 سال15

سوابق کاری حرفه‌ای

نیروی کاری متخصص استرالیایی (داخل خاک استرالیا)

سالامتیاز
کمتر از 1 سال0
1 تا 2 سال5
3 تا 4 سال10
5 تا 7 سال15
حداقل 8 سال20

مدارک تحصیلی

الزاماتامتیاز
مدرک دکترا از مؤسسه آموزشی در استرالیا مدرک دکترا از مؤسسه آموزشی دیگر که در استانداردهای شناخته شده قرار دارند20
حداقل مدرک کارشناسی از مؤسسه آموزشی در استرالیا حداقل مدرک کارشناسی از مؤسسه آموزشی دیگر که در استانداردهای شناخته شده قرار دارند15
دیپلم و یا گواهی تجاری از یک مؤسسه آموزشی10
داشتن مدرک و یا گواهی پایان دوره مرتبط با جایگاه شغلی 10
در روش‌هایی که بر پایه امتیازبندی می‌باشد، شما تنها برای بالاترین مدرکی که دارید امتیاز کسب خواهید کرد.

الزامات تحصیلات استرالیا

الزاماتامتیاز
واجد شرایط صلاحیت تحصیل استرالیا5

شما می‌بایست حداقل 1 مدرک دیپلم و یا گواهی تجاری از یک مؤسسه آموزشی شناخته شده که الزامات تحصیل استرالیا می‌باشد را داشته باشید.

مدرک تحصیلی تخصصی

الزاماتامتیاز
مدرک کارشناسی ارشد پژوهش محور و یا دکترا از یک مؤسسه‌ی آموزشی استرالیایی که حداقل شامل 2 سال تحصیلی مطالعه در حوزه‌ی مرتبط10

انواع ویزاهای کاری استرالیا

ویزای اسپانسر شغلی (ساب کلاس 186)

ویزای Employer Nomination Scheme (ساب کلاس 186) به معنای طرح کاندیدی کارفرما، نوعی ویزای اقامت دائم می‌باشد که در این ویزا متقاضی می‌بایست کارفرمایی که توسط دولت استرالیا تأیید شده است را به عنوان اسپانسر شغلی خود به دولت استرالیا معرفی کند. این ویزا به کارگران ماهری که توسط کارفرمایی استرالیایی کاندید شدند این امکان را می‌دهد تا توسط این ویزا در استرالیا زندگی کرده و به کاری مشغول شوند. در پروسه سیستم امتیازبندی مهاجرت استرالیا از طریق کار، متقاضی در صورت داشتن یک اسپانسر ایالتی(داخلی) می‌تواند 5 امتیاز کسب کند. هزینه ویزای اسپانسر شغلی (ساب کلاس 186) از 4240 دلار استرالیا می‌باشد و اخذ این ویزا از طریق سه نوع استریم (جریان) امکان‌پذیر است. استریم ورود مستقیم (DE)، استریم قرارداد کاری (LA) و استریم تبدیل اقامت موقت (TRT) که ادامه هرکدام از آنها را توضیح داده تا شما با توجه به شرایط و موقعیت خود، نوع مناسب این ویزا را انتخاب کنید.

استریم ورود مستقیم (Direct Entry Stream)

در جریان ورود مستقیم ویزای «طرح انتخاب کارفرما»، متقاضی می‌بایست علاوه بر مهارت و صلاحیت لازم، حداقل سه سال سابقه کاری مرتبط با موقعیت شغلی معرفی شده از لیست مشاغل تخصصی موردنیاز استرالیا را داشته باشد تا مورد توجه و حمایت کارفرمای استرالیایی قرار گیرد.

استریم قرارداد کاری (Labour Agreement Stream)

در استرالیا توافق نامه‌ای به عنوان Labour Agreement وجود دارد که به کارفرمایان استرالیایی این امکان را می‌دهد تا در صورت کمبود نیروی کار داخلی، از کشورهای دیگر نیروی کار استخدام کرده و به استرالیا بیاورند. اگر اسپانسر شما جز این دسته از کارفرمایان بود، می‌توانید از طریق این نوع استریم از ویزا اقدام کنید.

استریم تبدیل اقامت موقت (Temporary Residence Transition Stream)

این نوع استریم از ویزا برای افرادیست که ویزاهای کاری موقتی چون ویزای کار تخصصی موقت (یعنی ساب کلاس 457)، ویزای کمبود مهارت موقت (ساب کلاس 482/TSS) و یا ویزاهای بریج‌ مرتبطی چون A،B ، و یا C را دریافت کردند، و قصد دارند برای اقامت دائم استرالیا اقدام کنند. برای اقدام از طریق این استریم متقاضی می‌بایست در حالی که ویزای 457 و یا 482 را داشته، حداقل به مدت سه سال برای کارفرمای خود کار کرده بوده باشد. همچنین متقاضی می‌بایست 6 ماه قبل از اقدام به اپلای توسط یک کارفرمای استرالیایی انتخاب شده باشد.

ویزای اسپانسر ایالتی - مناطق کم‌جمعیت استرالیا (ساب کلاس 187)

ویزای اسپانسر ایالتی (Regional Sponsored Migration Scheme Visa) نوعی ویزای اقامت دائم برای کارگران ماهر خارجی می‌باشد که در کار و حرفه خود مهارت داشته و توسط یک کارفرمای ایالتی و یا از مناطق کم جمعیت استرالیا انتخاب شدند. این ویزا به کارگران این امکان را می‌دهد تا اقامت دائم استرالیا را دریافت کنند. هزینه این ویزا 4240 دلار استرالیا و قابل تمدید است. جهت اخذ این ویزا لازم است تا شما از قبل یکی از ویزاهای کاری استرالیا را دریافت کرده باشید ویزای اسپانسر ایالتی دارای دو نوع استریم (جریان) ورود مستقیم و تبدیل اقامت موقت می‌باشد که در ادامه هر دوی آن را برای شما توضیح دادیم.

استریم ورود مستقیم (Direct entry Stream)

در جریان ورود مستقیم «طرح انتخاب کارفرمای ایالتی» متقاضی می‌بایست علاوه بر مهارت و صلاحیت لازم، حداقل سه سال سابقه کاری مرتبط با موقعیت شغلی معرفی شده از لیست مشاغل تخصصی موردنیاز استرالیا را داشته باشد تا مورد توجه و حمایت کارفرمای استرالیایی برای موقعیت شغلی انتخابی در یک ایالت (و یا منطقه‌ای کم جمعیت در استرالیا) قرار گیرد. همچنین متقاضی می‌بایست حداقل به مدت دو سال برای کارفرمای خود به کار ادامه دهد.

استریم تبدیل اقامت موقت (Temporary Residence Transition Stream)

در جریان تبدیل اقامت موقت «طرح انتخاب کارفرمای ایالتی» افرادی که دارای ویزاهای تبدیلی چون ویزای کار تخصصی موقت (یعنی ساب کلاس 457)، ویزای کمبود مهارت موقت (ساب کلاس 482) و یا ویزاهای بریج‌ مرتبطی چون A،B ، و یا C هستند، می‌توانند برای اقامت دائم استرالیا  اقدام کنند. برای اقدام از طریق این استریم متقاضی می‌بایست حداقل به مدت سه سال برای کارفرمای خود کار کرده بوده باشد و 6 ماه قبل از اقدام به اپلای توسط یک کارفرمای استرالیایی انتخاب شده باشد.

ویزای مهارت مستقل استرالیا (ساب کلاس 189)

ویزای مهارتی مستقل استرالیا یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین نوع ویزای کاری استرالیا می‌باشد که در این نوع از ویزای کاری، متقاضی نیازی به اسپانسر ایالتی ندارد و در کل توسط یک ایالت و یا بستگان خود حمایت نمی‌شود و می‌بایست به صورت مستقل برای دریافت ویزای کاری خود اقدام کند. دراین ویزا شرایطی چون سن متقاضی، سوابق تحصیلی و کاری و مدرک زبان در امتیاز متقاضی تأثیر بسزایی خواهد داشت. با اخذ این ویزا متقاضی می‌تواند اقامت دائم استرالیا را دریافت کرده و به تحصیل و کار در استرالیا مشغول شود. متقاضیان برای آنکه واجد شرایط اخذ ویزای مهارت مستقل (ساب  کلاس 189) باشند می‌بایست حداقل 65 امتیاز از 100 امتیاز کلی کسب کنند تا صلاحیت دریافت ویزای مستقل ماهر را داشته باشند.

ویزای مهارت‌های منتخب (ساب کلاس 190)

ویزای Skill Nominated Visa به معنای مهارتهای منتخب نوعی ویزای اقامت دائم می‌باشد و به متقاضی این امکان را می‌دهد تا درصورت واجدشرایط بودن به مدت 5 سال اقامت دائم استرالیا را دریافت کرده و در هرجایی از این کشور که می‌خواهد به کاری مشغول شده و زندگی کند. برای اخذ این ویزا متقاضی می‌بایست مهارت‌ و صلاحیت لازم را برای شغل موردنظر از لیست مشاغل تخصصی موردنیاز استرالیا داشته باشد و از طریق سیستم امتیازبندیSkill worker  استرالیا، امتیاز مورد توجهی (حداقل 65) دریافت کرده باشد تا واجد شرایط اخذ دعوت‌نامه اپلای ویزا باشید. هزینه این ویزا برای متقاضی اصلی از 4240 دلار استرالیا و قابل تمدید می‌باشد.

ویزای کار موقت (متخصص اقامت کوتاه مدت) ساب کلاس 400

ویزای کارموقت (متخصص اقامت کوتاه مدت) نوعی ویزای اقامت کوتاه مدت است که به افراد ماهر این امکان را می‌دهد تا برای شغلی تخصصی اما کوتاه مدت وارد خاک استرالیا شوند. برای آنکه متقاضی واجد شرایط اخذ این ویزای کاری موقت باشد، می‌بایست دارای مهارت، تخصص، دانش و تجربه کافی باشد تا بتواند به بازار کار استرالیا کمک کند. با این ویزا متقاضی می‌تواند افراد خانواده خود را نیز به عنوان همراه با خود به استرالیا ببرد اما اعضای خانواده‌ی او جز شرکت در برنامه‌های آموزشی زبان اجازه‌ی کار و یا تحصیل در این کشور را ندارند. همچنین متقاضی می‌بایست ثابت کند که توانایی تأمین خرج و مخارج خود (و افراد خانواده) را در طول اقامت دارد. از آنجایی که این ویزا نوعی ویزای موقت است، مدت اعتبار این ویزا بین 3 تا 6 ماه است و عمومأ به نوع تخصص و فعالیت متقاضی بستگی دارد. هزینه این ویزا برای متقاضی 325 دلار استرالیا و قابل تمدید نمی‌باشد.

ویزای کارآموزی (ساب کلاس 407)

ویزای Training به معنای ویزای آموزشی و یا کارآموزی یک نوع ویزای موقت است که به متقاضی این امکان را می‌دهد تا در دوره‌ها و فعالیت‌های آموزشی شغلی استرالیا شرکت کرده و تخصص و مهارت‌های خود را در حوزه‌ی کاری مرتبط شغلی ارتقا دهد. متقاضی می‌تواند با این ویزا حداکثر تا دو سال در هنگام گذراندن دوره‌های آموزشی شغلی در استرالیا بماند و افراد خانواده‌ی خود را به عنوان همراه به استرالیا ببرد. برای اخذ این ویزا متقاضی می‌بایست توسط یک کارفرمای تأیید شده، اسپانسرشده وبه استرالیا دعوت شود. هزینه‌ی این ویزا برای متقاضی اصلی از 325 دلار استرالیا و قابل تمدید می‌باشد و برای هر یک از اعضای خانواده می‌بایست ویزایی جداگانه اپلای شود.

ویزای کمبود تخصص موقت (ساب کلاس 482) 

ویزای کمبود مهارت موقت (Temporary Skill Shortage Visa) یک نوع ویزای وقت است که به کارفرمای استرالیایی این امکان را می‌دهد تا درصورتی که نیروی موردنیاز خود را در میان کارگران استرالیایی پیدا نکرد، اسپانسر یک نیروی کار ماهر مناسب از کشورهای دیگر شود. همچنین برای آنکه متقاضی واجد شرایط اخذ این نوع از ویزا باشد می‌بایست توسط یک کارفرما و یا اسپانسر تأیید شده‌ی استرالیایی برای یک موقعیت شغلی حرفه‌ای انتخاب شده و علاوه بر داشتن سطح زبان انگلیسی موردقبول، مهارت و صلاحیت لازم برای شغل را داشته باشد.

ویزای نیروی کار ماهر (موقت) ایالتی (ساب کلاس 489  ← ساب کلاس 491)

ویزای نیروی ایالتی ماهر (Skilled Regional (Provisional) Visa) ساب کلاس 489 نوعی ویزای موقت است که به کارگران ماهر این امکان را می‌دهد تا در استرالیا به کاری مشغول شده و در این کشور زندگی کنند. این ویزا به تازگی توسط دولت استرالیا بسته شده و ویزای نیروی کار ماهر ایالتی (Skilled Work Regional) ساب کلاس 491 جایگزین این ویزا شده است. این ویزا به نیروهای کار ماهر این امکان را می‌دهد تا در استرالیا به کاری مشغول شده و به همراه خانواده خود زندگی کنند. مدت اعتبار این ویزا 5 سال و قابل تمدید نیست. گرچه اگر متقاضی قصد داشت تا به زندگی در این کشور ادامه دهد، می‌تواند پس از گذشت سه سال، جهت اخذ شهروند دائمی استرالیا اقدام کند. هزینه این ویزا برای متقاضی اصلی 4240 دلار استرالیا می‌باشد.

ویزای کارفرمای ایالتی نیروی کار ماهر (ساب کلاس 494)

ویزای کارفرمای ایالتی نیروی ماهر (Skilled Employer Sponsored Regional (Provisional) Visa) نوعی ویزای موقت است که به کارفرمای ایالتی این امکان را می‌دهد تا درصورتی که نیروی کار موردنیاز خود را از ایالت موردنظر در استرالیا پیدا نکرد، پس از اعلام کمبود نیروی کار، اسپانسرنیروی کار ماهری خارج از استرالیا شود. برای آنکه متقاضی واجد شرایط اخذ این ویزا باشد، می‌بایست توسط اسپانسر (کارفرما) تأیید شده‌‌‌ای برای موقعیت شغلی از لیست مشاغل تخصصی موردنیاز استرالیا کاندید شده باشد و علاوه بر داشتن سطح زبان انگلیسی موردقبول، مهارت و صلاحیت لازم برای شغل موردنظر را داشته باشد. اخذ این ویزا از طریق سه استریم امکان‌پذیر است که در ادامه برای شما توضیح دادیم . هزینه این ویزا 4240 دلار استرالیا می‌باشد و قابل تمدید است.

استریم کارفرمای اسپانسر (Employer Sponsored Stream)

در استریم کارفرمای اسپانسر متقاضی می‌بایست علاوه بر مهارت و صلاحیت لازم، حداقل سه سال سابقه کاری مرتبط با موقعیت شغلی انتخابی از لیست مشاغل تخصصی موردنیاز استرالیا که توسط کارفرمای ایالتی تأیید شده را داشته باشد. متقاضی می‌تواند درصورت واجد شرایط بودن، پس از گذشت سه سال توسط این استریم ویزا برای دریافت اقامت دائم استرالیا اقدام کنند.

استریم قرارداد کاری (Labour Agreement Stream)

در استرالیا توافق نامه‌ای به عنوان Labour Agreement وجود دارد که میان دولت استرالیا و کارفرما تنظیم می‌شود. استریم قرارداد کاری به کارفرمایان استرالیایی این امکان را می‌دهد تا در صورت کمبود نیروی کار داخلی، از کشورهای دیگر نیروی کار استخدام کرده و به استرالیا بیاورند. اگر اسپانسر شما جز این دسته از کارفرمایان بود، می‌توانید از طریق این نوع استریم از ویزا اقدام کنید. این استریم درواقع برای کارگران ماهری می‌باشد که توسط کارفرمایی که قرارداد کاری دارند، کاندید شدند.

استریم  کاندید بعدی (Subsequent entrant)

این استریم از ویزا برای افراد خانواده‌ی کارگران ماهری می‌باشد که دارای ویزای SESR (Skilled Employer Sponsored Regional) ساب کلس 494 هستند. با این استریم متقاضیان می‌توانند به مدت 5 سالی که ویزای آنها اعتبار دارد در استرالیا زندگی کنند و به تحصیل یا کاری در مناطق تعیین شده مشغول شوند.

میانگین درآمد و مشاغل موردنیاز در استرالیا

میانگین درآمد مشاغل استرالیا میانگین درآمد مشاغل در استرالیا سالانه چیزی حدود 68.310 دلار استرالیا یا ساعتی 35.03 دلار استرالیا می‌باشد. موقعیت‌های شغلی که به تجربه‌ی بالایی نیاز ندارند سالانه حدود 57.000 دلار استرالیا درآمد دارند، درحالی که اغلب نیروهای کار ماهر و متخصص می‌توانند سالانه حدود 102.795 دلار استرالیا درآمد داشته باشند. به طور کلی یک درآمد خوب در استرالیا سالانه چیزی حدود 90.000 تا 108.000 دلار استرالیا و یا ماهانه چیزی حدود 7.500 تا 9.000 دلار استرالیا می‌باشد که شما می‌توانید میانگین و حداقل درآمد و یا بالاتر از آن را هدف خود قرار دهید.

مشاغل موردنیاز استرالیا

  • برنامه نویس با درامد سالانه 90500 دلار استرالیا
  • توسعه‌دهنده نرم‌افزار با درامد سالانه بین 90000 تا 110000
  • تحلیلگر کسب و کار با درامد سالانه بین  105000 تا 125000
  • مدیر فناوری اطلاعات با درامد سالانه 105165دلار استرالیا
  • مدیر بازرگانی با درامد سالانه بین 95000 تا 115000 دلار استرالیا       
  • مدیر ساخت و ساز با درامد سالانه 133612 دلار استرالیا
  • مدیر پروژه با درامد سالانه 128042 دلار استرالیا
  • مدیر منابع انسانی (HR) با درامد سالانه بین 115000 تا 135000
  • پرستار دارای پروانه رسمی با درامد سالانه 79986 دلار استرالیا
  • مراقب سالمند با درامد سالانه 55409 دلار استرالیا

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در استرالیا

برای راه اندازی کسب و کار یا سرمایه گذاری در استرالیا، در صورت احراز شرایط اولیه و کسب حد نصاب امتیاز پس از دریافت اسپانسرشیپ از یکی از ایالتهای استرالیا باید تشکیل پرونده مهاجرت داد و ویزایی دریافت کرد که در نهایت منجر به اقامت 4 ساله می‌شود. برای این کار متقاضی می‌تواند پس از اخذ اقامت موقت در ایالت حامی (اسپانسر) در ایالت موردنظر تجارت یا سرمایه گذاری نموده و پس از گذشت 2 سال در صورت عمل به شرایط ویزا می تواند برای اقامت دائم استرالیا اقدام نماید البته همسر و فرزندان متقاضی و افراد دیگری که تحت تکفل متقاضی هستند نیز این ویزا را دریافت می کنند. 

ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری (موقت) ساب کلاس 188

ویزای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری (Business Innovation and Investment (Provisional) Visa) ساب کلاس 188 نوعی ویزای موقت است که به متقاضی این امکان را می‌دهد تا در کسب و کار و یا تجارتی در استرالیا سرمایه‌گذاری کرده و یا بطور کلی کسب و کار جدیدی راه اندازی کند. ارسال EOI (expression of interest) در سامانه Skill Select، کاندید شده توسط یک آژانس دولتی منطقه‌ای و یا ایالتی، و در نهایت دعوت شده جهت اپلای ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری (ساب کلس 188) از شرایط مهم در اخذ این ویزا هستند. اخذ این ویزا از چند طریق (جریان) امکان پذیر است که در ادامه هر یک از آنها را توضیح داده‌ایم. متقاضی (اعم از سرمایه گذار، کارآفرین، کارفرما) می‌تواند با آگاهی کامل با توجه به شرایط خود نوع مناسب استریم این ویزا را انتخاب کند.

استریم کارآفرینی (Business Innovation Stream)

استریم کارآفرینی نوعی ویزای موقت برای افرادی می‌باشد که از توانایی و مهارت‌ در حوزه کسب و کار و تجارت برخوردارند. این ویزا به متقاضی این امکان را می‌دهد تا به مدت 5 سال در بیزنسی موجود کارآفرینی و یا کسب و کار جدیدی راه اندازی کند. با این ویزا متقاضی می‌تواند افراد خانواده‌ی خود را به عنوان همراه به استرالیا بیاورد.

هزینه این ویزابرای متقاضی از 6.270 دلار استرالیا و از آنجایی که ویزایی موقت است امکان تمدید وجود ندارد و متقاضی برای آنکه بتواند بیشتر در این کشور بماند می‌بایست برای ویزایی جدید اقدام کند. هزینه این ویزا برای همراهان بالای 18 سال متقاضی 3.135 دلار استرالیا و برای همراهان زیر 18 سال 1.565 دلار استرالیا می‌باشد. همچنین همراهانی که سطح زبان انگلیسی آنها کافی و کاربردی (در حد 4.5 آیلتس) نباشد می‌بایست هزینه‌ای مضاف بر هزینه ویزا پرداخت کنند.

برای اینکه متقاضی واجد شرایط اخذ استریم این ویزا باشد، می‌بایست:

  • توسط یکی از ایالت‌های استرالیا و یا سازمانی دولتی در استرالیا کاندید شده باشد.
  • حداقل 65 امتیاز از جدول امتیازبندیSkill Worker  کسب کند.
  • مدارکی جهت اثبات موفقیت در کسب و کار خود ارائه دهید. (اعم از گردش مالی سالانه شرکت و مقدار سهام)
  • میزان دارایی او 1.25 دلار استرالیا باشد.

مدت پردازش ویزا:

  • 25 % از متقاضیان : 15 ماه
  • 50 % از متقاضیان : 17 ماه
  • 75 % از متقاضیان : 33 ماه
  • 90 % از متقاضیان : 37 ماه

استریم سرمایه‌گذاری (Investor Stream)

استریم سرمایه‌گذاری نیز نوعی ویزای موقت است که به متقاضی این امکان را می‌دهد تا در بیزنسی موجود کارآفرینی و یا کسب و کار جدیدی راه اندازی کند. برای آنکه متقاضی واجد شرایط اخذ این ویزا باشد می‌بایست توسط یکی از ایالت‌های استرالیا و یا سازمانی دولتی کاندید شده باشد و حداقل 65 امتیاز به دست آورد. حداقل دارایی متقاضی برای سرمایه‌گذاری در یکی از ایالت‌ها و یا مناطق استرالیا 2.5 میلیون دلار می‌باشد. اگر متقاضی قصد داشت تا مدت بیشتری در این کشور بماند، در صورت واجد شرایط بودن، می‌تواند جهت اخذ ویزای اقامت بلند مدت و دائم کارآفرینی و سرمایه‌گذاری (ساب کلاس 888) اقدام کند. هزینه این ویزا نیز 6.270 دلار استرالیا می‌باشد.

مدت پردازش ویزا:

  • 25 % از متقاضیان : 21 ماه
  • 50 % از متقاضیان : 29 ماه
  • 75 % از متقاضیان : 34 ماه
  • 90 % از متقاضیان : 40 ماه

استریم سرمایه‌گذاری ویژه (Significant Investor Stream)

این استریم نوعی ویزای موقت برای افرادی می‌باشد که توسط یکی از ایالت‌های و یا سازمانی دولتی برای سرمایه‌گذاری حداقل به مبلغی حدود 5 میلیون دلار استرالیا در کسب و کاری، کاندید و جهت اپلای این ویزا دعوت شده باشند. متقاضی این استریم می‌بایست قصد داشته باشد تا در مدت اقامت ویزای موقت خود در استرالیا، به سرمایه‌گذاری خود ادامه داده و در ایالت یا منطقه‌ای که سازمان آن، متقاضی را کاندید کردند، سکونت کنند. اگر متقاضی قصد داشت تا مدت بیشتری در این کشور بماند، در صورت واجد شرایط بودن، می‌تواند جهت اخذ ویزای اقامت بلند مدت و دائم کارآفرینی و سرمایه‌گذاری (ساب کلاس 888) اقدام کند. هزینه این ویزا از 9.195 دلار استرالیا می‌باشد.

مدت پردازش ویزا:

  • 25 % از متقاضیان : 7 ماه
  • 50 % از متقاضیان : 10 ماه
  • 75 % از متقاضیان : 15 ماه
  • 90 % از متقاضیان : 22 ماه

استریم تمدید کارآفرینی (Business Innovation Extension Stream)

این ویزای موقت به دارنده‌ی ویزای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری (ساب کلس 188) این امکان را می‌دهد تا اقامت خود در استرالیا را به مدت دو سال دیگر تمدید کند و در بیزنسی موجود کارآفرینی و یا کسب و کار جدیدی راه اندازی کند. بدین معنا که متقاضی با داشتن این ویزا می‌تواند به طور کلی به مدت 6 تا 7 سال پس از اعطای ویزای موقت کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در استرالیا بماند. متقاضی این ویزا نیز می‌بایست توسط یک سازمان یا شرکت دولتی کاندید شده باشد. هزینه این ویزا از 755 دلار استرالیا می‌باشد و اگر متقاضی قصد داشته باشد تا به مدت بیشتری در استرالیا بماند، می‌بایست برای ویزای جدیدی اپلای کند.

مدت پردازش ویزا:

  • 25 % از متقاضیان : 7 ماه
  • 50 % از متقاضیان : 8 ماه
  • 75 % از متقاضیان : 10 ماه
  • 90 % از متقاضیان : 14 ماه

استریم تمدید ویزای سرمایه‌گذاری (Significant Investor Extension Stream)

استریم این ویزا به دارنده‌ی ویزای (موقت) کارآفرینی و سرمایه‌گذاری چشمگیر (ساب کلاس 188) این امکان را می‌دهد تا بتوانند مدت اقامت خود را در استرالیا تا 4 سال دیگر تمدید کنند. بدین معنا که متقاضی با داشتن این ویزا می‌تواند به طور کلی به مدت 8 سال پس از اعطای ویزای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری چشمگیر در استرالیا بماند. متقاضی این ویزا می‌بایست توسط یک سازمان یا شرکت دولتی کاندید شده باشد. هزینه این ویزا از 755 دلار استرالیا می‌باشد و اگر متقاضی قصد داشته باشد تا به مدت بیشتری در استرالیا بماند، می‌بایست برای ویزای جدیدی اپلای کند.

مدت پردازش ویزا:

  • 25 % از متقاضیان : 59 روز
  • 50 % از متقاضیان : 4 ماه
  • 75 % از متقاضیان : 7 ماه
  • 90 % از متقاضیان : 13 ماه

استریم کارآفرینی و استارت آپ (Entrepreneur Stream)

استریم کارآفرینی و استارت آپ ویزا نوعی ویزای موقت برای استارت آپ و کارآفرینانی می‌باشد که توسط یک سازمان ایالتی و دولتی جهت توسعه طرح فعالیت‌های کارآفرینی انتخاب شدند. این ویزا به متقاضی این امکان را می‌دهد تا به مدت 5 سال در استرالیا بماند و به فعالیت‌های کارآفرینی بپردازند. برای آنکه متقاضی واجد شرایط اخذ این ویزا باشد می‌بایست توسط یک سازمان ایالتی و دولتی کاندید شده باشد، مسئولیت یک فعالیت کارآفرینی در استرالیا را بر عهده بگیرد، به دولت استرالیا برنامه کاری و طرح فعالیت کارآفرینی خود را نشان دهد و از سطح زبان انگلیسی قابل قبولی برخوردار باشد. هزینه این ویزا از 4.240 دلار استرالیا می‌باشد.

مدت پردازش ویزا:

  • 25 % از متقاضیان : 88 روز
  • 50 % از متقاضیان : 4 ماه
  • 75 % از متقاضیان : 5 ماه
  • 90 % از متقاضیان : 9 ماه

ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری (دائم) ساب کلاس 888

ویزای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری (Business Innovation and Investment (Permanent) Visa) ساب کلاس 888 نوعی ویزای اقامت دائم می‌باشد که به سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب و کار (کارآفرینان) این امکان را می‌دهد تا به فعالیت‌های خود در استرالیا ادامه دهند. برای آنکه متقاضی واجد شرایط اخذ این ویزا باشد، می‌بایست دارای یکی از استریم‌های ویزای ساب کلاس 188 (کارآفرینی و سرمایه‌گذاری موقت) و یا ساب کلاس‌های مرتبطی چون 444 و 457 (ویزای کاری (اقامت طولانی مدت)) باشند. اخذ این ویزا نیز از چند طریق (جریان) امکان پذیر است که در ادامه هر یک از آنها را توضیح داده‌ایم. متقاضی (اعم از سرمایه گذار، کارآفرین، کارفرما) می‌تواند با آگاهی کامل با توجه به شرایط خود نوع مناسب استریم این ویزا را انتخاب کند.

استریم کارآفرینی (Business Innovation Stream)

استریم کارآفرینی نوعی ویزای اقامت دائم می‌باشد که به دارندگان ویزای (موقت) ساب کلاس 188 در کارآفرینی و سرمایه گذاری و یا تمدید استریم کارآفرینی و یا ساب کلاس‌های 444 و 457 این امکان را می‌دهد تا بصورت دائم در استرالیا اقامت کنند. با این ویزا کارآفرینی که توسط یکی از سازمان‌های ایالتی و دولتی کاندید شدند می‌تواند به کسب و کار خود که تحت ویزای موقت کارآفرینی و سرمایه‌گذاری شروع کرد، ادامه دهد، به کار و تحصیل در استرالیا بپردازد، اسپانسر افراد خانواده خود برای آمدن به استرالیا شود، به مدت 5 سال به استرالیا و خارج از آن سفر کند و درصورت واجد شرایط بودن برای شهروندی استرالیا اپلای کنند. هزینه این ویزا برای متقاضی اصلی از 3.025 دلار استرالیا می‌باشد و متقاضی برای بخش دوم شارژ ویزا می‌بایست 4.890 دلار استرالیا پرداخت کند.

مدت پردازش ویزا:

  • 25 % از متقاضیان : 23 ماه
  • 50 % از متقاضیان : 26 ماه
  • 75 % از متقاضیان : 27 ماه
  • 90 % از متقاضیان : 29 ماه

استریم کارآفرینی (Investor Stream)

استریم کارآفرینی نیز نوعی ویزای اقامت دائم می‌باشد که به سرمایه‌گذاری که از طرف یک سازمان ایالتی و دولتی کاندید شده‌‍اند، این امکان را می‌دهد تا به فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود در استرالیا بطور دائم ادامه دهد، به کار یا تحصیل در این کشور مشغول شود. دارایی متقاضی برای سرمایه‌گذاری تعیین شده به مدت 4 سال می‌بایست 1.5 میلیون دلار می‌باشد. هزینه این ویزا نیز 3.025 دلار استرالیا می‌باشد.

مدت پردازش ویزا:

  • 25 % از متقاضیان : 22 ماه
  • 50 % از متقاضیان : 22 ماه
  • 75 % از متقاضیان : 24 ماه
  • 90 % از متقاضیان : 26 ماه

استریم سرمایه‌گذاری ویژه (Significant Investor Stream)

این استریم نوعی ویزای اقامت دائم برای افرادی می‌باشد که کاندید شده‌ی یکی از سازمان‌های ایالتی و دولتی و دارای ویزای ساب کلاس 188 باشند. این استریم به این افراد این امکان را می‌دهد تا به فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود ادامه دهن، به طور دائم در استرالیا اقامت کنند وبه تحصیل یا کار مشغول شوند. دارایی متقاضی جهت اخذ این استربم از ویزا می‌بایست 5 میلیون دلار استرالیا باشد. هزینه این ویزا از 3.025 دلار استرالیا می‌باشد.

مدت پردازش ویزا:

  • 25 % از متقاضیان : 25 ماه
  • 50 % از متقاضیان : 26 ماه
  • 75 % از متقاضیان : 27 ماه
  • 90 % از متقاضیان : 29 ماه

استریم سرمایه‌گذار پریمیوم (Premium investor Stream)

این استریم از ویزای ساب کلاس 888 نوعی ویزای اقامت دائم می‌باشد که به متقاضی این امکان را می‌دهد تا به فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود در استرالیا بصورت دائم ادامه دهد، به کار و تحصیل در این کشور بپردازد، در مراکز خدمات درمانی ثبت‌نام کنند، اسپانسر اعضای خانواده‌ی خود برای آمدن به استرالیا شوند و درصورت واجد شرایط بودن برای شهروندی دائم استرالیا اقدام کنند. هزینه این ویزا از 3.025 دلار استرالیا می‌باشد.

استریم کارآفرینی و استارت آپ (Entrepreneur Stream)

استریم کارآفرینی و استارت آپ ویزا نوعی ویزای اقامت دائم می‌باشد که به دارندگان ویزاهای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری (ساب کلاس 188) که کاندید شده یک ایالت و یا منطقه استرالیا هستند، این امکان را می‌دهد تا به صورت دائم در استرالیا اقلامت کنند و به فعالیت‌های کارآفرینی خود که تحت ویزای موقت ساب کلاس 188 آغاز کردند، ادامه دهند. برای آنکه متقاضیواجد شرایط اخذ این استریم ویزا باشد، می‌بایست به مدت 4 سال ویزای ساب کلاس 188 را در کارآفرینی داشته باشد و حداقل به مدت 2 سال توسط این ویزا در استرالیا زندگی کرده باشد و گزارش موفقی از فعالیت‌های کارآفرینی خود نشان دهد تا واجد شرایط دریافت این ویزا باشد. هزینه این ویزا از 3.025 دلار استرالیا می‌باشد.

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

ویزای نامزدی/ازدواج احتمالی (Prospective Marriage) ساب کلاس 300

ویزای نامزدی/ازدواج احتمالی استرالیا (ساب کلاس 300) نوعی ویزای موقت است که به متقاضی این امکان را می‌دهد تا با هدف ازدواج با فردی که در استرالیا زندگی می‌کند وبا او در یک رابطه متعهدانه است وارد استرالیا شود. این ازدواح می‌بایست مورد تأیید و تحت قوانین استرالیا باشد. اگر متقاضی قصد داشت تا به همراه پارتنر خود در استرالیا سکونت کنند، پس از ازدواج و قبل از اتمام ویزای ازدواج احتمالی (ساب کلاس 300) خود، جهت اپلای ویزاهای پارتنر/ شریک زندگی (ساب کلاس‌های 820 و 801) اقدام کنند. مدت اعتبار این ویزا بین 9 ماه تا 15 ماه از زمان تاریخ اعطای ویزا می‌باشد و متقاضی می‌تواند در این مدت در استرالیا به تحصیل و یا کار بپردازد. هزینه این ویزا از 8.085 دلار استرالیا می‌باشد.

جهت اخذ این ویزا متقاضی می‌بایست :

  • خود و همسرش خداقل 18 سال و یا بیشتر داشته باشند.
  • شهروندی استرالیایی، مقیم دائم استرالیا و یا شهروند واجد شرایط استرالیا به عنوان اسپانسر و یا حامی مالی خود داشته باشد.
  • تا زمانی که مدت اعتبار ویزا به اتمام برسد، با شریک و یا نامزد احتمالی خود ازدواج کند.
  • خارج از استرالیا برای اپلای این ویزا اقدام کند.

مدت پروسه اخذ ویزای ازدواج احتمالی (ساب کلاس 300)

  • 25% از متقاضیان : حدود 8 ماه
  • 50% از متقاضیان : حدود 12 ماه
  • 75% از متقاضیان : حدود 26 ماه
  • 90% از متقاضیان : حدود 37 ماه

مدت پروسه درخواست ویزا مرتبأ به روز رسانی خواهد شد و درخواست تمامی متقاضیان پرونده به پرونده بررسی و ارزیابی خواهند شد. البته این امکان وجود دارد که پرونده‌های پیچیده‌تر مدت بیشتری زمان ببرد اما پروسه درخواست‌های صادر شده طبق راهنمای ارائه شده خواهد بود. همچنین به خاطر داشته باشید درصورتی که فرم درخواست خود را به طور کامل و صحیح پر نکرده باشید و تمامی اطلاعات و مدارک مورد نیاز را ارسال نکرده باشید، در روند بررسی و تأیید اطلاعات شما تأثیرگذار بوده و زمان بیشتری خواهد برد.

ویزای پارتنر/شریک زندگی (در داخل استرالیا) (ساب کلاس‌های 820 و 801 )

ویزای پارتنر نوعی ویزای موقت است که به همسر و یا شریک زندگی یک شهروند استرالیایی، مقیم دائم استرالیا و شهروند واجد شرایط نیوزلند این امکان را می‌دهد تا اقامت دائم استرالیا را دریافت کنند. این مهم است که جهت اخذ این ویزا می‌بایست در کشور استرالیا اقدام کرد. در اکثر مواقع متقاضی می‌بایست همسر و یا شریک واقعی یک شهروند استرالیایی، مقیمان دائم استرالیا و یا شهروندان واجد شرایط نیوزلند باشد. اخذ این ویزا می‌تواند منجر به اقامت دائم این کشور شود. این ویزا به مدت 2 سال اعتبار دارد و در دو نوع موقت و دائم اعطا میگردد که برای اپلای آنها می‌بایست بطورهمزمان اقدام کرد. هزینه این ویزا برای اکثر متقاضیان از 8.085 دلار استرالیا و برای دارندگان ویزای نامزدی/ ازدواج احتمالی (ساب کلاس 300) از 1.350 دلار استرالیا می‌باشد. متقاضی برای هر دو نوع موقت و دائم این ویزا تنها یکبارهزینه پرداخت می‌کند و هزینه‌ی درخواست این ویزا بسته به شرایط و موقعیت ویزایی که متقاضی در دست دارد، متغیر خواهد بود.

ویزا پارتنر/شریک زندگی (موقت) ساب کلاس 820

ویزای شریک زندگی موقت (ساب کلاس 820) برای مدت زمانی می‌باشد که فرآیند ویزای ساب کلاس 801 که ویزای اقامت دائم استرالیا از طریق شریک زندگی (پارتنر) است، در حال بررسی ‌باشد. با اخذ ویزای 820  متقاضی می‌تواند در طول برسی فرآیند ویزای 801 به مدت دو سال در استرالیا زندگی کرده و به کار یا تحصیل در این کشور بپردازد. متقاضی با این ویزا می‌تواند در کلاس‌های زبان انگلیسی رایگان که توسط برنامه‌های زبان انگلیسی مهاجران بزرگسال شرکت کنند،  برای دسترسی به مراکز بهداشت عمومی(دولتی) استرالیا درخواست دهد و به دفعات زیادی به استرالیا و خارج از این کشور سفر کند.

جهت اخذ این ویزا متقاضی می‌بایست :

  • با همسر و یا شریک زندگی خود که شهروندی استرالیایی، مقیم دائم این کشورو یا شهروند واجد شرایط نیوزلندی است، در رابطه‌ای واقعی باشد.
  • توسط همسر و شریک زندگی استرالیایی خود اسپانسر (تحت حمایت مالی) شده باشد.
  • زمانی که برای این ویزا درخواست می‌دهد، در استرالیا باشد. (خانواده‌ای که به عنوان همراه درخواست می‌دهند، نیز باید در استرالیا باشند)

مدت پروسه اخذ ویزای پارتنر/شریک زندگی موقت (ساب کلاس 820)

  • 25% از متقاضیان : حدود 8 ماه
  • 50% از متقاضیان : حدود 12 ماه
  • 75% از متقاضیان : حدود 26 ماه
  • 90% از متقاضیان : حدود 37 ماه

مدت پروسه درخواست ویزا مرتبأ به روز رسانی خواهد شد و درخواست تمامی متقاضیان پرونده به پرونده بررسی و ارزیابی خواهند شد. البته این امکان وجود دارد که پرونده‌های پیچیده‌تر مدت بیشتری زمان ببرد اما پروسه درخواست‌های صادر شده طبق راهنمای ارائه شده خواهد بود. همچنین به خاطر داشته باشید درصورتی که فرم درخواست خود را به طور کامل و صحیح پر نکرده باشید و تمامی اطلاعات و مدارک مورد نیاز را ارسال نکرده باشید، در روند بررسی و تأیید اطلاعات شما تأثیرگذار بوده و زمان بیشتری خواهد برد.

ویزای پارتنر/شریک زندگی (دائم) ساب کلاس 801

ویزای شریک زندگی دائم (ساب کلاس 801) نوعی ویزای دائم می‌باشد که به همسر و یا شریک زندگی که شهروندی استرالیایی، مقیم دائم استرالیا و یا شهروند واجد شرایط نیوزلند است، این امکان را می‌دهد تا اقامت دائم استرالیا را دریافت کرده و در این کشور زندگی کنند. اخذ ویزای دائم شریک زندگی تنها برای افرادی امکان‌پذیر است که ویزای شریک زندگی موقت (ساب کلس 820) را داشته باشند. همانطور که گفتیم شما یک بار برای درخواست این دو ویزا (820 و 801) هزینه پرداخت می‌کنید. درواقع هزینه این ویزا را همان ابتدا به همراه ارسال درخواست ویزای پارتنر موقت (ساب کلاس 820) پرداخت کرده‌اید.

متقاضی با این ویزا می‌تواند:

  • به عنوان یک مقیم دائم در استرالیا بماند.
  • بدون هیچ محدودیت زمانی و بصورت دائم به تحصیل و کار در این کشور مشغول شود.
  • در کلاس‌های زبان انگلیسی رایگان که توسط برنامه‌های زبان انگلیسی مهاجران بزرگسال شرکت کنند.
  • به مراکز بهداشت عمومی(دولتی) استرالیا دسترسی داشته باشد.
  • اسپانسر (حامی مالی) افراد خانواده‌ی خود برای آمدن به استرالیا شود.
  • به استرالیا و خارج از این کشور سفر کند.
  • در صورت واجد شرایط بودن برای شهروند شدن استرالیا اقدام کند.

 جهت اخذ این ویزا متقاضی می‌بایست :

  • دارای ویزای پارتنر/شریک زندگی موقت (ساب کلاس 820) و یا ویزای فرزند وابسته (ساب کلاس 445) باشد.
  • با اسپانسر (حامی مالی) خود که شهروندی استرالیایی، مقیم دائم این کشورو یا شهروند واجد شرایط نیوزلندی است، در رابطه‌ای واقعی باشد.
  • زمانی که برای این ویزا درخواست می‌دهد، در استرالیا باشد. (خانواده‌ای که به عنوان همراه درخواست می‌دهند، نیز باید در استرالیا باشند)

مدت پروسه اخذ ویزای پارتنر/شریک زندگی موقت (ساب کلاس 820)

  • 25% از متقاضیان : حدود 7 ماه
  • 50% از متقاضیان : حدود 9  ماه
  • 75% از متقاضیان : حدود 16 ماه
  • 90% از متقاضیان : حدود 23 ماه

مدت پروسه درخواست ویزای شریک زندگی دائم (ساب کلاس 801) از زمان تاریخ واجد شرایط بودن متقاضی شروع می‌شود. این مدت زمان 2 سال پس از آنکه برای دو ویزای پارتنرموقت و دائم (ساب کلاس‌های 820 و 801) به طور همزمان اقدام کردید، می‌باشد. مدت پروسه درخواست ویزا مرتبأ به روز رسانی و درخواست تمامی متقاضیان پرونده به پرونده بررسی و ارزیابی خواهند شد. البته این امکان وجود دارد که پرونده‌های پیچیده‌تر مدت بیشتری زمان ببرد اما پروسه درخواست‌های صادر شده طبق راهنمای ارائه شده خواهد بود.

ویزای فرزند (ساب کلاس 101)

ویزای فرزند (Child Visa) یکی دیگر ویزاهای اقامت دائم استرالیا می‌باشد. این ویزا به فرزندی که خارج از استرالیا است، اما والدین او در استرالیا سکونت دارند، این امکان را می‌دهد تا به استرالیا رفته و به همراه والدین خود زندگی کند. با داشتن این ویزا فرزند می‌تواند به عنوان یک مقیم دائم به استرالیا مهاجرت کرده، در این کشور به تحصیل بپردازد و یا به کاری مشغول شود، به مدت 5 سال از زمان صادر شدن ویزا به استرالیا و خارج از کشور سفر کند، به خدمات پزشکی رایگان (Medicare) دسترسی داشته باشند و درصورت واجد شرایط بودن، برای شهروندی استرالیا اقدام کنند. هزینه این ویزا حدود 2.790 دلار استرالیا و قابل تمدید می‌باشد.

فرزند واجد شرایط اخذ این ویزا می‌بایست:

  • فرزند والدینی باشد که از شهروندان استرالیا، شهروندان واجد شرایط نیوزلند و یا دارنده‌ی ویزای دائم استرالیا باشند.
  • زیر 18 سال و دانشجوی تمام وقت باشند / یا بالای 18 سال و کمتر از 25 سال باشند، اما از لحاظ مالی به والدین خود متکی باشند/ یا بالای 18 سال، اما به دلیل ناتوانی جسمانی قادر به کار کردن نباشند.
  • مجرد و به والدین خود وابسته باشند.
  • زمانی که برای اخذ این ویزا اقدام می‌کنند، خارج از استرالیا باشند.

مدت پردازش ویزا:

  • 25 % از متقاضیان : 8 ماه
  • 50 % از متقاضیان : 9 ماه
  • 75 % از متقاضیان : 11 ماه
  • 90 % از متقاضیان : 24 ماه

مهاجرت به استرالیا از طریق تولد (ویزای فرزند استرالیا)

ویزای فرزند (Child Visa) ساب کلاس 802

ویزای فرزند (Child Visa) یکی دیگر ویزاهای اقامت دائم استرالیا می‌باشد. این ویزا به فرزند والدینی که در استرالیا اقامت دارند، این امکان را می‌دهد تا بصورت دائم در استرالیا بماند و به همراه خانواده خود زندگی کنند. با داشتن این ویزا فرزند می‌تواند به عنوان یک مقیم دائم به استرالیا مهاجرت کرده، در این کشور به تحصیل بپردازد و یا به کاری مشغول شود، به مدت 5 سال از زمان صادر شدن ویزا به استرالیا و خارج از کشور سفر کند، به خدمات پزشکی رایگان (Medicare) دسترسی داشته باشند و درصورت واجد شرایط بودن، برای شهروندی استرالیا اقدام کنند. هزینه این ویزا حدود 2.790 دلار استرالیا و قابل تمدید می‌باشد.

فرزند واجد شرایط اخذ این ویزا می‌بایست:

  • فرزند والدینی باشد که از شهروندان استرالیا، شهروندان واجد شرایط نیوزلند و یا دارنده‌ی ویزای دائم استرالیا باشند.
  • زیر 18 سال و دانشجوی تمام وقت باشند / یا بالای 18 سال و کمتر از 25 سال باشند، اما از لحاظ مالی به والدین خود متکی باشند/ یا بالای 18 سال، اما به دلیل ناتوانی جسمانی قادر به کار کردن نباشند.
  • مجرد و به والدین خود وابسته باشند.
  • زمانی که برای اخذ این ویزا اقدام می‌کنند، خارج از استرالیا باشند.

مدت پردازش ویزا:

  • 25 % از متقاضیان : 8 ماه
  • 50 % از متقاضیان : 9 ماه
  • 75 % از متقاضیان : 25 ماه
  • 90 % از متقاضیان : 33 ماه

ویزای فرزند وابسته (Dependent Child Visa) ساب کلاس 445

ویزای فرزند وابسته نوعی ویزای موقت است که به متقاضی این امکان را می‌دهد تا زمانی که درخواست ویزای "شریک زندگی دائم والدین" او در حال پردازش است، بطور موقت در استرالیا بماند. متقاضی می‌بایست فرزند وابسته‌ی والدینی باشد که دارنده‌‌ یکی از ویزاهای استرالیا هستند و توسط اسپانسر یکی از والدین خود که دارای ویزا کاندیدی هستند، اسپانسر (حمایت مالی) شده باشد. با این ویزا متقاضی می‌تواند در مدت اعتبار ویزا، به داخل و خارج از استرالیا سفر کند و در این کشور به کار یا تحصیل بپردازد. هزینه این ویزا از 2.790 دلار استرالیا و قابل تمدید نیست.

مدت پردازش ویزا:

  • 25 % از متقاضیان : 4 ماه
  • 50 % از متقاضیان : 6 ماه
  • 75 % از متقاضیان : 7 ماه
  • 90 % از متقاضیان : 14 ماه

ویزای والدین (Parent Visa) ساب کلاس 103

ویزای والدین نوعی ویزای اقامت دائم است که به والدین فرزندی که در استرالیا اقامت دارد، شهروند دائم استرالیایی و یا شهروند واجد شرایط نیوزلندی می‌باشد، این امکان را می‌دهد تا به استرالیا بروند. والدین می‌بایست واجد شرایط تمامی قوانین درخواست ویزا باشند و تا قبل این ویزا، برای ویزای ساب کلاس 870 (ویزای والدین اسپانسر موقت) اقدام نکرده باشند. والدین با این ویزا می‌توانند به مدت 5 سال از زمان تاریخ صدور ویزا به استرالیا سفر کرده و در این کشور بمانند، به تحصیل یا کار بپردازند، برای دسترسی به مراکز درمانی رایگان ثبت‌نام کنند و درصورت واجد شرایط بودن، شهروند دائم این کشور را دریافت کنند. هزینه این ویزا از 6.625 دلار استرالیا می‌باشد که پرداخت آن در دو قسمت انجام می‌شود. قسمت اول رو زمانی که برای اخذ ویزا اپلای می‌کنند، پرداخت کرده و قسمت دوم را زمانی که به آنها اعلام شد.

والد سالخور (Aged Parent visa) ساب کلاس 804

ویزای والد سالخورده، نوعی ویزای اقامت دائم می‌باشد که به والدین سالخورده‌ی فردی که شهروند و مقیم استرالیا و یا شهروند واجد شرایط نیوزلند است، این امکان را می‌دهد تا به مدت 5 سال در استرالیا اقامت کنند، به تحصیل و کار در این کشور بپردازند، به داخل و خارج از استرالیا سفر کنند، برای دسترسی به مراکز درمانی رایگان ثبت نام کنند، اسپانسر افراد خانواده برای آمدن به استرالیا شوند و خود در صورت واجد شرایط بودن برای شهروندی دائم استرالیا اقدام کنند. هزینه این ویزا از 6.625 دلار استرالیا و پرداخت در دو قسمت انجام می‌شود.

برای آنکه والدین واجد شرایط اخذ این ویزا باشند می‌بایست:

  • شرایط سنی مناسب برای اخذ این ویزا را داشته باشند.
  • ویزای (موقت) خانواده اسپانسر (ساب کلاس 870) را نداشته باشند و یا برای دریافت آن اقدام نکرده باشند.

هزینه‌های زندگی در استرالیا

از آنجایی که مردم زیادی ازسراسر نقاط جهان در استرالیا به چشم میخورند، چیزی به عنوان سنت و شیوه ی زندگی استرالیایی در استرالیا خیلی قابل لمس نیست. بیش از 80 درصد مردم استرالیا در شهرهای ساحلی ساکن اند.

استرالیا کشوری همه چیز تمام است و از موقعیت های کاری بی نظیر و تحصیلات و دانشگاه های نمونه، تا آب و هوای خوب و سواحل زیبا، فرهنگ و مردم دوستداشتنی تا به روز و مدرن بودن بر خوردار است. از همه لحاظ، سطح زندگی در استرالیا بسیار با کیفیت و بالاست. اما با تمام اینها استرالیا هنوز هم گران ترین کشور جهان میباشد.

برای آنکه بتوانید برنامه‌ریزی مالی داشته باشید، نیاز است که از هزینه های تقریبی کشوری که قصد اقامت در آن را دارید آگاه باشید. در ادامه میانگین کلی هزینه‌های زندگی در استرالیا برای شما آورده شده است.
همانطور که می‌دانید، واحد پول استرالیا دلار می‌باشد که به اختصار به آن AUD گفته می‌شود. هر دلار استرالیا یکصد سِنت می‌باشد.

آپدیت به روز دلار استرالیا: در تاریخ (30 آذر 1401) قیمت دلار استرالیا 260.900 ریال است.

بطور خلاصه :

  • هزینه‌های یک خانواده چهار نفره ماهانه بدون اجاره مسکن: 3.345.47 $استرالیا (5.033.64 $ استرالیا)
  • میانگین خرج و مخارج یک فرد مستقل بدون اجاره : 935.09 $استرالیا (1.406.94 $استرالیا)
  • میانگین هزینه‌های زندگی در کشور استرالیا 102.97 % بالاتر از ایران می‌باشد.
  • میانگین اجاره مسکن در استرالیا 150.06 % بالاتر از ایران است.
رستوران‌هاقیمترنج قیمتی
غذا در رستوران ارزان قیمت20.00 $استرالیااز 15.00 تا 40.00 $استرالیا
غذا برای دو نفر، رستوران متوسط، سه وعده غذایی100.00 AUDاز 65.00 تا 185.00 AUD
مک میل مکدونالد (چند آیتم از منو با قیمیت ویژه)13.00 AUD12.00 تا 15.00 AUD
آبجوی محلی (0.5 لیتر بصورت سرو)8.50 AUD5.00 تا 12.00 AUD
آبجوی کارخانه‌ای (0.33 لیتر قوطی)9.00 AUD7.00 تا 12.00 AUD
کاپوچینو (عادی)4.83 AUD3.80 تا 6.50 AUD
نوشابه کوکا / پپسی (0.33 لیتر قوطی)3.58 AUD3.00 تا 5.00 AUD
آب (0.33 لیتر بطری)3.00 AUD2.00 تا 4.00 AUD

سوپرمارکتقیمترنج کلی
شیر (عادی) 1 لیتر1.96 $استرالیا1.96 تا 3.40 $استرالیا
یک قرص نان سفید و تازه (500 گرم)3.07 $A1.70 تا 5.90 $A
برنج (سفید) (1 کیلو)2.90 $A1.40 تا 5.00 $A
تخم مرغ (معمولی) (12 عدد)5.27 $A3.40 تا 8.00 $A
پنیر محلی (1کیلو)11.75 $A7.00 تا 30.00 $A
فیله مرغ (1کیلو)11.68 $A7.50 تا 16.00 $A
گوشت (1کیلو) (معادل گوشت قرمز پشت پا)20.15 $A12.00 تا 33.00 $A
سیب (1 کیلو)4.55 $A2.80 تا 6.00 $A
موز  (1 کیلو)3.70 $A2.50 تا 6.00 $A
پرتقال  (1 کیلو)4.02 $A1.90 تا 8.00 $A
گوجه  (1 کیلو)7.00 $A3.00 تا 10.00 $A
سیب زمینی  (1 کیلو)3.38 $A1.50 تا 5.00 $A
پیاز  (1 کیلو)2.83 $A1.70 تا 4.00 $A
کاهو  (1دسته)3.47 $A2.00 تا 6.00 $A
آب (1.5 لیتر بطری)2.31 $A0.80 تا 4.50 $A
بطری شراب (متوسط)18.00 $A10.00 تا 26.00 $A
آبجوی محلی (0.5 لیتر بطری)5.98 $A3.00 تا 9.50 $A
آبجوی کارخانه‌ای (0.33 لیتر بطری)6.54 $A3.00 تا 10.00 $A
پک 20 تایی سیگار (مارلبورو)40.00 $A30.00 تا 50.00 $A
وسیله حمل و نقلقیمترنج قیمت
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)4.50 $استرالیا3.00 تا 6.50 $استرالیا
کارت عبور ماهانه (قیمت عادی)150.00 $A86.96 تا 217.39 $A
شروع تاکسی (تعرفه عادی)4.50 $A3.60 تا 7.00 $A
تاکسی 1کیلومتر (تعرفه عادی)2.17 $A1.77 تا 3.50 $A
تاکسی 1 ساعت منتظر ماندن (تعرفه عادی)52.00 $A38.40 تا 65.45 $A
بنزین (1 لیتر)1.98 $A1.70 تا 2.21 $A
فولکس واگن گلف 1.4 90 کیلووات ترندلاین30.887.00 $A26.990.00 تا 38.500.00 $A
تویوتا کورولا سدان 1.61 97 کیلووات کامفورت28.380.40 $A25.000.00 تا 32.500.00 $A

 امکانات و خدمات رفاهی

خدمات رفاهی (شارژهای ماهیانه)هزینه‌هارنج هزینه‌ها
امکانات اساسی (آب، برق، گاز، گرمایشی و خنک‌کننده، بازیافت)233.58 $A120.00 تا 400.00 $A
1تعرفه تماس تلفنی داخلی به مدت 1 دقیقه (بدون برنامه و تخفیفی)0.46 $A00.12 تا 0.94 $A
اینترنت (60Mbps و یا بیشتر، دیتای نامحدود، مخابرات/ADSL)78.02 $A60.00 تا 100.00 $A

امکانات ورزشی و تفریحی

ورزشی و تفریحیهزینهرنج کلی
باشگاه بدنسازی، شهریه ماهانه برای 1 بزرگسال67.86 $A30.00 تا 120.00 $A
اجاره زمین تنیس (1 ساعت آخرهفته)20.82 $A10.00 تا 30.00 $A
سینما، فیلم‌های سینمایی بین‌المللی، 1 صندلی20.00 $A15.00 تا 25.00 $A

مراقبت و نگهداری از کودک

 هزینه‌هارنج هزینه‌ها
پیش‌دبستانی (یا مهدکودک)، یک روز کامل، خصوصی، ماهانه برای یک فرزند2.212.57 $A1.083.33 تا 3.076.00 $A
دبستان بین‌المللی، سالیانه برای یک فرزند18.533.97 $A7.200.00 تا 30.000.00 $A

پوشاک و کفش

پوشاک و کفشهزینهرنج قیمتی
شلوار جین (برند لیوایس 501 یا مشابه)102.75 $A59.00 تا 150.00 $A
یک پیراهن تابستانی در یک فروشگاه زنجیره‌ای (برند زارا، H&M)62.26 $A30.00 تا 100.00 $A
یک جفت کفش کتونی نایک (متوسط)146.36 $A90.00 تا 225.00 $A
یک جفت کفش مردانه رسمی چرم158.84 $A80.00 تا 250.00 $A

هزینه‌ی ماهانه اجاره مسکن در استرالیا

 اجارهرنج اجاره
آپارتمان (1خوابه) در مرکز شهر2.003.51 $A1.400.00 تا 2.815.00 $A
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز1.578.09 $A1.100.00 تا 2.200.00 $A
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر3.431.42 $A2.250.00 تا 5.200.00 $A
آپارتمان (3خوابه) خارج از مرکز2.421.73 $A1.750.00 تا 3.500.00 $A

قیمت خرید آپارتمان در استرالیا

  • قیمت خرید هر متر مربع یک آپارتمان در مرکز شهر حدود 9.090.46 $A / رنج قیمت‌ها از 5.220.00 $A تا 18.079.25 $A
  • قیمت خرید هر متر مربع یک آپارتمان در خارج از مرکز حدود 6.450.97 $A / رنج قیمت‌ها از 3.500.00 $A تا 11.000.00 $A

درآمدها و تآمین مالی

میانگین درآمد ماهانه خالص (بعد از مالیات) حدود 5.956.99 $A

نرخ بهره وام مسکن به درصد (%)، سالیانه، نرخ ثابت برای20 سال حدود 3.65 $A/  از 2.00 تا 5.20 $A

این کشور در حدود 12 ماه اخیر حدود 17.945 نفر ورودی جدید از 2037 کشور مختلف داشته است.

لیست هزینه‌های شهرهای استرالیا (رتبه‌بندی بر اساس کیفیت زندگی)

هزینه خواروبارهزینه زندگی+ اجارهنرخ اجارههزینه زندگیشهررتبه
74.2757.3637.0076.27Brisbane1
70.8456.7935.9476.15Perth2
74.0155.0334.3574.24Adelaide3
75.3259.7242.9975.25Canberra4
64.3552.3236.7466.78Gold Coast5
72.4855.3035.6973.51Melbourne6
71.9163.7049.1277.24Sydney7
63.0146.1322.0368.52Hobart8

آخرین آپدیت هزینه ها برای ماه اکتبر سال 2022

سفارت استرالیا در ایران

آدرس سفارت استرالیا در ایران: http://iran.embassy.gov.au
آدرس سفارت استرالیا در ایران: خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، خیابان بیست و سوم، پلاک ۲
تلفن : ۸۸۷۲۴۴۵۶
ساعات کاری: روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰

ساعات پذيرش حضوري بخش کنسولی سفارت ایران در استرالیا - کانبرا:
سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه از ساعت 9 صبح الی 14 بعد از ظهر ( به استثناء تعطیلات رسمی)

پاسخگوئی به تلفن‌های کنسولی:

همه روزه از ساعت 15:30 الی 17 (بجز شنبه و یکشنبه و تعطیلات رسمی)
تلفن: 6290 7000(02)

سفارت ایران در استرالیا

سفیر ایران در کانبرا: عبدالحسین وهاجی
سایت سفارت ایران در استرالیا: http://www.canberra.mfa.ir

آدرس سفارت ایران در استرالیا: 25Culgoa Circuit, O'Malley ACT 2606

5 / 3.3
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید