مهاجرت به ایتالیا 2023

پریسا محسنی
4 آبان 1401 / 34 دقیقه مطالعه

مهاجرت به ایتالیا 2023

فهرست مطالب

مختصر اطلاعاتی از ایتالیا

نام کشورایتالیا
پایتخت رُم (بزرگترین شهر)
تعداد ایالت‌ها 
نوع حکومتجمهوری پارلمانی
زبان رسمیایتالیایی
جمعیت(2022) 60.472.000
واحد پولییورو ()
پیش شماره کشوری+39
پسوند دامنه وب سایت ها.it
وسعت301.340

درباره ایتالیا

ایتالیا، در قلب دریای مدیترانه و جنوب قاره اروپا واقع شده‌است. علاوه بر شبه ‌جزیره ایتالیا، شامل دو جزیره بزرگ دریای مدیترانه، به نامهای سیسیل و ساردینی می باشد. از اکتبر 1997، یعنی از زمانی‌ که ایتالیا به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا و نیز عضو شنگن درآمده است، افراد خارج از حوزه شنگن، برای ورود به خاک این کشور نیاز به دریافت ویزا دارند. سن‌مارینو و واتیکان بخشی از مناطق شنگن می‌باشند، گرچه آنها رسماً اسناد خاص این توافقنامه را امضا نمی‌کنند. پایتخت ایتالیا رم می‌باشد و همچنین این کشور جزئی از امپراتوری روم، یکی از بزرگ‌ترین امپراطورهای اروپایی است که تاکنون وجود داشته است.

 ایتالیا در سال ۲۰۰۷ میلادی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد پذیرفته شد. در حال حاضر ایتالیا یکی از کشورهای توسعه‌ یافته است که هفتمین تولید ناخالص داخلی در دنیا را دارد. مساحت این کشور 301،340 کیلومتر مربع و جمعیت آن 60،483،973 نفر است.

ایتالیا به عنوان یک مقصد مهاجرتی

کشور ایتالیا به عنوان مرکز تاریخ و تمدن و قلب گردشگری اروپا شناخته شده است. ایتالیا خاستگاه هنر و فرهنگ بسیاری از کشورهای اروپایی است و مهد دوره رنسانس در اروپا می باشد. بر اساس محاسبه‌ای که یونسکو انجام داده، بیش از نیمی از میراث فرهنگی جهان در کشور ایتالیا واقع شده. امروزه این کشور دارای تعداد زیادی قلعه، کاخ و ساختمان‌ با سبک‌های مختلف معماری مانند رومانسکایی، گوتیک، مانریکایی، باروک و نئوکلاسیک می‌باشد. علاوه بر این، ایتالیا دارای خط ساحلی 7600 کیلومتر، دریاچه‌های زیبا، صخره‌های خیره کننده و پارک‌های ملی سبز است. با تمام شگفتی‌های طبیعی و منحصر به فرد، ایتالیا یک تورنومنت بزرگ در اروپا محسوب می‌شود.

کشور ایتالیا دارای فرهنگی غنی می‌باشد که نه تنها بخاطر پشتوانه فرهنگی و هنری مردمش، بلکه به دلیل وجود موزه‌ها و بناهای تاریخی فراوان و همچنین شهرهایی چون رم، فلورانس و ونیز که از مقاصد هنری این کشور هستند، گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان را بسوی خود جذب می‌کند. توریسم در واقع یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی ایتالیا به شمار می‌رود، به همین خاطر سالانه گردشگران خارجی بسیاری به این کشور سفر میکنند. تخمین زده شده است که بیش از 50 میلیون گردشگر هر ساله از ایتالیا بازدید می‌کنند. گردشگری برای اقتصاد ایتالیا بسیار مهم است و بیش از 60 درصد از درآمد ملی کشور را تامین می‌کند.

رم (پایتخت و مرکز تاریخی ایتالیا)

رم پایتخت کشور ایتالیا و با جمعیتی حدود 2.879.728 میلیون نفر، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهراین کشور محسوب می‌شود. مرکز تاریخی رم از میراث جهانی یونسکو می‌باشد. هر کجای این شهر را که نگاه کنید پر است از مجسمه‌های زیبا، و پر از قصه‌های میکل آنژ، داوینچی، برنینی، آلگاردی و دیگر هنرمندان مشهور ایتالیایی از زمان رنسانس است. شاید در هیچ شهری در دنیا نتوان این حجم از مجسمه‌ها و آثار هنری که یک‌جا در رم وجود دارد را پیدا کرد. حضور آثار هنری و تاریخی در جای جای این شهر، شهر باستانی امپراطوری رم، را به بزرگ‌ترین موزه‌ی بیانتهای جهان تبدیل کرده است.

رم پایتخت کشور پیتزا و پاستا و چهارمین مرکز مد و فشن در جهان پس از میلان می‌باشد. ایتالیا مهد برندهایی چون گوچی، ورساچی و بولگاری که فروشگاه‌های آن در اطراف میدان اسپانیا شهر رم بسیار چشم‌نواز است. همچنین چرم‌های ایتالیایی از مرغوب‌ترین چرم‌های دنیا هستند، بنابراین خرید کیف و کفش‌های چرمی از رم بسیار وسوسه کننده خواهد بود.

رم شهر گرانیست و هزینه‌های خرید و اقامت در این شهر ارزان نخواهد بود. برای مثال میدان ناوونا که موقعیت بسیار خوبی دارد شبی ١٠٠ تا ١٥٠ یورو برای یک اتاق دو نفره هزینه دارد و هزینه‌ی آثار دیدنی بین ٣-٤ یورو تا ١٠ یورو متغیر است. در نهایت مسافرت به رم چندان ارزان تمام نخواهد شد ولی ارزش دیدن آن همه شگفتی تاریخی و هنری، لمس کردن فرهنگ ایتالیایی و گشت و گذار در پایتخت جهان را دارد. به همین است که حضور دائمی توریست‌ها و بناهای تمدن کهن، به این شهر در دنیا لقب شهر ابدی داده‌اند.

شرایط ورود به ایتالیا

شهروندان همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا فقط با ارائه اسناد شناسایی می‌توانند به ایتالیا وارد شوند.

در ضمن، اگر شما یک مسافر از کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستید و مایل به بازدید از ایتالیا، سان مارینو یا واتیکان هستید، برای ورود باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • گذرنامه معتبر یا سند سفر برای حداقل سه ماه بیشتر از تاریخ برنامه‌ریزی شده برای خروج از محدوده شنگن که در 10 سال گذشته صادر شده‌است.
  • دعوت نامه‌ی از یک میزبان ایتالیایی
  • مدارک دال بر توانایی مالی برای سفر به ایتالیا و تهیه بلیط برگشت 

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، با خدمات محلی کنسولی ایتالیا در کشور محل اقامت خود تماس بگیرید.

علاوه بر این، مامور مرزی ایتالیا ممکن است چند سؤال مربوط به سفر شما به ایتالیا را بپرسد:

  • هدف شما از بازدید از ایتالیا چیست؟
  • چه مدت قصد دارید در ایتالیا بمانید؟
  • کجا می خواهید در ایتالیا بمانید؟ و غیره.

اگر مامور مرزی ایتالیا نتیجه بگیرد که شما برای ایتالیا خطرناک نیستید، پس از چک کردن اسناد، به شما مجوز ورود به ایتالیا و در نتیجه محدوده شنگن را خواهد داد.

لطفا اطمینان حاصل کنید که هنگام ورود به ایتالیا مامور مرزی گذرنامه شما را مهر کند. بدون مهر، شما ممکن است جریمه یا بازداشت و در نهایت دیپورت شوید.

چه کسی برای ورود به ایتالیابه ویزای شنگن نیاز دارد؟

اگر در یکی از دسته های زیر قرار میگیرید، شما به ویزای کوتاه مدت نیاز برای ورود به ایتالیا و هر کشور دیگر عضو منطقه شنگن نیاز دارید:

  • شهروند کشور جهان سومی باشید که عضو موافقتنامه ویزای کشورهای شنگن نیست.
  • شهروند کشور جهان سومی باشید که توافقنامه صدور ویزا را با کشورهای عضو شنگن امضا کرده است، اما شما  قبلا از ورود به ایتالیا یا هر کشور دیگر شنگن رد شده‌اید.

انواع ویزا مربوط به کشور ایتالیا

  • ویزای دانشجویی
  • ویزای کاری
  • ویزای کارآفرینی
  • ویزای پیوست خانوادگی
  • ویزای طلایی ( ویزای خاص سرمایه گذاری برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا از طریق سرمایه گذاری  با میزان قابل توجه)

از چه راه‌هایی می­‌توان برای مهاجرت دائم  به ایتالیا اقدام کرد:

  • ویزای توریستی (بازدید کننده)
  • ویزای دانشجویی که بعد از اتمام تحصیل با رعایت شرایط خاص امکان تبدیل به ویزای کاری نیز وجود دارد.  
  • از طریق  ویزای کار که به واسطه آن فرد مدتی در کشور ایتالیا زندگی و کار کرده ‌باشد.
  • معرفی طرحی به عنوان کارآفرینی و اجرای آن (اقدام از طریق کارآفرینی اجازه­‌ی سرمایه گذاری و تجارت را به شهروند خارجی می‌­دهد).
  • طرح ویزای طلایی از طریق سرمایه گذاری در یک حوزه­‌ی خاص  که مورد استقبال کشور ایتالیا باشد.
  • ویزای خود اشتغالی که اجازه­‌ی تجارت انحصاری را به شهروند خارجی می‌­دهد.
  • امکان اخذ اقامت از طریق ویزای پیوست و یا اخذ تابعیت ایتالیایی از طریق ازدواج شهروند خارجی با افراد ایتالیایی.

اولین شرط برای این کار برای شهروندان اتحادیه اروپا حداقل اقامت 3 ماهه در این کشور می­‌باشد.

در مورد شهروندان غیر اتحادیه اروپا بایستی  پس از صدور مجوز اقامت موقت به مدت 5 سال متوالی در کشور مذکور زندگی کنند.

چه مدارکی در هنگام درخواست ویزای ایتالیا مورد نیاز است؟

فهرست اسناد زیر برای هر گونه درخواست کوتاه مدت ویزای شنگن مورد نیاز است:

  • فرم درخواست ویزای ایتالیا را پر کنید و سپس آن را چاپ کنید. پس از چاپ، انتهای آن را امضا کنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی که در این فرم داده اید، مطابق اطلاعات موجود در سایر مدارک ارائه شده ویزای ایتالیا باشد.
  • دو عکس یکسان که باید در ظرف سه ماه گذشته گرفته شود و مطابق با استانداردهای ویزای ایتالیا باشد.
  • پاسپورت معتبر. شما بایستی گذرنامه خود را همراه با بقیه مدارک ویزا ارائه دهید. اطمینان حاصل کنید که گذرنامه شما دارای حداقل دو صفحه خالی برای تایید ویزا باشد. در 10 سال اخیر گرفته شده باشد و حداقل سه ماه بیشتر از تاریخی که شما قصد خروج از ایتالیا و محدوده شنگن را دارید اعتبار داشته باشد. نسخه های ویزای قبلی شما (در صورت وجود).
  • بیمه مسافرتی ویزای شینگن. بیمه درمانی معتبر در ایتالیا و منطقه شنگن که شامل همه موارد اضطراری پزشکی باشد اجباری است. حداقل پوشش بیمه درمانی برای منطقه شنگن € 30،000 است.
  • بلیط هواپیمایی برای ورود و خروج از ایتالیا. این سند باید شماره پرواز، تاریخ و جزئیات شما را مشخص کند.
  • اثبات محل اقامت با مدرک رزرو هتل در ایتالیا
  • اثبات توانایی مالی کافی برای مدت اقامت شما در ایتالیا. مقامات ایتالیایی می خواهند شما ثابت کنید که از پس مخارج خود در طول مدت اقامت خود در ایتالیا بر می آیید. این میزان بسته به طول اقامت شما در حدود زیر باید باشد.
  • تا 5 روز - مبلغ کل 269.60 یورو به ازای هر نفر و 212.81 یورو به ازای هر دو نفر و بیشتر است.
  • 6-10 روز - مقدار روزانه 44.93 € برای هر نفر و 26.33 € برای هر دو نفر و بیشتر است.
  • 11-20 روز - مبلغ کل 51.64 یورو به ازای هر نفر و 25.82 یورو به ازای هر دو نفر و بیشتر است.
  • بیش از 20 روز - مبلغ کلی 206.58 € برای هر فرد و 118.79 € برای هر دو نفر و بیشتر به علاوه هزینه روزانه 27.89 € برای هر نفر و 17.04 € برای هر دو نفر و بیشتر.
  • نامه ای که در آن هدف خود برای بازدید از ایتالیا را توضیح می دهید، مدتی که قصد دارید بمانید، زمان ترک ایتالیا و جزئیات دیگر.
  • اثبات وضعیت مدنی می تواند یک گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی مرگ همسر و غیره باشد.
  • اسناد ارسالی را تایپ کنید و این لیست چک را به فایل درخواست خود اضافه کنید.

ویزای توریستی، ویزیتوری (بازدیدکننده) ایتالیا

اگر قصد سفر به ایتالیا را تنها به منظور گردشگری، به عنوان مثال تفریح، تجربه کشور و فرهنگ جدید و گشت و گذار در آن دارید، شما باید برای ویزای توریستی ایتالیا درخواست دهید. ویزای ایتالیا در دو نوع عادی و فوری دسته‌بندی می‌شود. تفاوت این دو در وقت سفارت و حضور در ارگذاری سفارت این کشور می‌باشد. برای ویزای ایتالیا مصاحبه‌ای انجام گرفته نمی‌شود و حضور شما تنها برای تویل مدارک و انگشت نگاری لازم خواهد بود. هزینه ویزای توریستی ایتالیا برای هر نفر 400 یورو می‌باشد که 200 یوروی آن پس از ویزاشدن، از متقاضی دریافت میگردد.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی ایتالیا:

  • صورت حساب بانکی (ترجیحا برای 6 ماه گذشته)
  • سفرنامه. توضیحات برنامه روزانه سفر شما.
  • اثبات تمکن مالی شما برای سفر به ایتالیا.

ویزای بازدید کننده ایتالیا

هنگام مسافرت به ایتالیا با دعوت یک دوست یا عضو خانواده ای که در ایتالیا اقامت دارد، شما باید ویزای مسافرتی ایتالیا را داشته باشید تا مجاز به ورود و اقامت در ایتالیا تا 90 روز در یک دوره 6 ماهه باشید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای بازدید کننده به ایتالیا: اثبات شواهد مالي ای که نشان دهد شما پول کافی برای تامین هزینه های خود در طول اقامت در ایتالیا را دارید. این سند می تواند پرینت حساب بانکی شما، کارت های اعتباری و یا پرینت گردش مالی شش ماه آخر قبل از درخواست ویزا باشد.

  • نامه حمایتی. زمانی که شخص دیگری از لحاظ مالی سفر شما به ایتالیا را تامین می کند.
  • سفرنامه . برنامه دقیق روزانه سفر شما به ایتالیا.
  • دعوتنامه. توسط دوست یا اقوام شما در ايتاليا که از شما درخواست بازدید از ایتالیا را داشته باشد.
  • مدرک رابطه با میزبان تبعه ایتالیا.

ویزای تحصیلی ایتالیا

تحصیل در ایتالیا

ایتالیا با داشتن معتبرترین و برترین دانشگاه های اروپا، مقصد مهاجرتی محبوبی برای متقاضیان و دانشجویان بین‌المللی زیادی از سرتاسر کشورهای دنیا می‌باشد. یکی از دلایلی که ایتالیا را به مقصد مناسبی برای تحصیل تبدیل کرده است، کیفیت بالای آموزش عالی با شهریه‌ای مقرون بصرفه تر از سایر کشورهای اروپای غربی می‌باشد. ایتالیا دارای 97 دانشگاه و 489 برنامه تحصیلی می‌باشد که حدود 32.000 دانشجو بین‌المللی در دانشگاه‌های این کشور به تحصیل می‌پردازند.

سیستم آموزش عالی ایتالیا شامل 3 دوره می‌­باشد:

  • دوره اول : کارشناسی (3سال) مدرک تک دوره‌ای
  • دوره دوم : کارشناسی ارشد (2سال) و کارشناس ارشد حرفه‌ای سطح 1
  • دوره سوم: دکتری (5 تا 6 سال) مدرسه تخصصی و کارشناسی ارشد حرفه‌ای سطح 2

تحصیل کارشناسی در ایتالیا

مقطع لیسانس در کشور ایتالیا 3 الی 4 ساله است. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ایتالیا می بایست پس از کسب مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا کنند. بسیاری از رشته‌ها در دانشگاه‌های ایتالیا برای ورود به مقطع کارشناسی نیازمند گذراندن آزمون ورودی هستند، اما تعداد محدودی بدون ازمون ورودی در این مقطع نیز وجود دارد.

روش دیگری برای علاقمندان تحصیل در مقطع کارشناسی ایتالیا در ایران وجود دارد. سفارت ایتالیا در تهران هر ساله کلاس های زبان ایتالیایی برگزار می کند. که در آن در طول 3 ترم ، سه کتاب (Espresso)  تدریس می شود. که هر ترم شامل 33 جلسه ی 2 ساعته در سه روز هفته می باشد. در صورتی که دانشجو بتواند 90% نمره را در آزمون این دوره‌ها بدست آورد می تواند جهت اخذ پذیرش و ویزای ایتالیا به سفارت معرفی می شود. البته این کار پس از آموزش دو کتاب اول صورت می گیرد. البته ناگفته نماند که امکان تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است و دانشجو میتواند بدون مدرک زبان ایتالیایی به زبان انگلیسی تحصیل کند.

دانشجویان مقطع کارشناسی کشور ایتالیا 10 ساعت در هفته اجازه کار دارند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا 10 یورو به ازای هر ساعت می باشد. با توجه به اینکه برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ایتالیا، امکان اخذ بورسیه های تحصیلی نیز وجود دارد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا

ایتالیا با داشتن معتبرترین دانشگاه های اروپا، سر آمد کشور های اروپایی در بحث آموزش است و به همین دلیل بسیاری از علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نظیر فوق لیسانس کشور ایتالیا را برای این دوره خود انتخاب می کنند، چرا که ایشان می توانند بصورت کاملا رایگان و یا ارزان مدارک تحصیلی خود را از بهترین دانشگاه های اروپا اخذ نموده و شانس خود را جهت اخذ بورسیه های تحصیلیدر مقطع فوق لیسانس و دکتری افزایش دهند. دوره تحصیلات کارشناسی ارشد در کشورایتالیا دو ساله است.
دروس دانشگاهی کشور ایتالیا به دو صورت ایتالیایی و انگلیسی تدریس میشوند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کشور ایتالیا مجوز کار در محدوده ای 20 ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا10 یورو به ازای هر ساعت می باشد.

تحصیل در مقطع دکتری در ایتالیا

دانشگاههای ایتالیا جزو برترین دانشگاههای اروپا میباشند که متقاضیان بسیار زیادی از کل کشورهای دنیا دارد. افرادی که متقاضی تحصیل در مقطع دکتری ایتالیا هستند این شانس را دارند که علاوه براینکه بصورت رایگان تحصیل میکنند همچنین بورسیه های تحصیلی از دانشگاه دریافت کنند که تمامی هزینه های زندگیشان را پوشش می دهد همچنین برتری دیگری که دانشگاههای ایتالیا نسبت به سایر دانشگاههای اروپا دارد اینست که بصورت انگلیسی هم میشود تحصیل کرد. برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری شخص متقاضی نیازمند گذراندن دیپلم 12 ساله و لیسانس 4 ساله و فوق لیسانس 2 ساله میباشد. در ادامه متن در مورد بورسیه های تحصیلی در مقطع دکتری توضیح کامل داده می شود.

ویزای دانشجویی ایتالیا

ویزای دانشجویی برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجباری است و در سفارت خانه ها و کنسولگری ای ایتالیا در سراسر جهان صادر می شود. دو نوع ویزای دانشجویی در ایتالیا وجود دارد

  • Type C برای زمان کمتر از نود روز و یک بار ورود صادر می شود؛
  • Type D برای مدت زمان بیشتر از نود روز صادر می شود.

هزینه‌ی تحصیلی در دانشگاه‌های ایتالیا

دانشگاه دولتی:  هزینه­ تحصیل در مقاطع عالی دولتی در این کشور بین 900 تا 4000 یورو که بسته به رشته و اینکه عضو اتحادیه اروپا باشید یا خیر متفاوت می­‌باشد.

دانشگاه خصوصی: هزینه‌ای بالاتر از دانشگاه‌های دولتی در حدود 6000 تا 20000  یورو در سال متفاوت می­‌باشد.

تحصیل در ایتالیا در مقاطع مختلف تحصیلی مزیت های بسیاری دارد از قبیل:

هزینه کم با کیفیت آموزشی بالا

یکی از مطالب بسیار جالب در خصوص تحصیل در ایتالیا این است که بر اساس قانون این کشور، تحصیل، باید برای همه اقشار امکان پذیر باشد. در همین راستا، در تمامی دانشگاه های دولتی در ایتالیا، شهریه تحصیلی بر اساس میزان درآمد سالیانۀ خانوادۀ دانشجو تعیین می شود.

اگر بخواهیم از جنبه هزینه های زندگی کشور ایتالیا را با کشورهای همسایه ایران مقایسه کنیم میتوان گفت هزینه تحصیل در ایتالیا با دانشگاههای ترکیه و ارمنستان و سایر کشورهای همسایه تقریبا برابر است با این تفاوت که سطح کیفیت دانشگاه در ایتالیا با کشوری مثل ترکیه و ارمنستان اصلا قابل قیاس نیست هم چنین اگر در نهایت شخص دانشجو قصد گرفتن اقامت دائم آن کشور راداشته باشد، قطعا کشورهای اروپایی و عضو شنگن را نمیتوان با کشورهایی مانند کشورهای همسایه ایران مقایسه کرد.

  • بورسیه های 2500 و 5000 یورویی برای متقاضیان ایرانی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس
  • و همچنین بورسیه 8000 و 13700 یورویی برای دکتری فارغ از معدل تحصیلی

بسیاری از دانشجو ها در اکثر کشورها بدنبال اخذبورسیه های تحصیلی در دانشگاههای معتبر دنیاهستند که دستیابی به این مهم شاید خیلی به سادگی ملموس نباشد و اصلا امکان گرفتن بورسیه تحصیلی یک کار بسیار دشوار میباشد اما یک ویژگی خاص تحصیل در ایتالیا، وجود کمک هزینه های 2500 و 5000 یورویی در سال برای متقاضیان خارجی است که فارغ از معدل و شرایط فارغ التحصیلی شان می توانند از استان محل تحصیلشان در ایتالیا دریافت نمایند. این بورسیه ها از انواع بورسیه های دانشجویان ممتاز مجزا است و احتمال دریافت آن برای متقاضیان ایرانی بسیار بالاست.اکثر دانشجویان ایرانی که در ایتالیا مشغول به تحصیل اند از این بورسیه ها استفاده میکنند و مقدار زیادی از هزینه های زندگی شان را در دوران تحصیل پوشش می دهند.

همچنین این امکان برای دانشجویان دکتری در ایتالیا وجود دارد که بورسیه تحصیلی 8000 و یا 13700 یورویی از دانشگاه از طریق اساتید اخذ کنند.

شهرت جهانی در رشته هایی چون معماری، هنر، مهندسی، باستان شناسی، تاریخ و علوم اجتماعی

ایتالیا به لطف داشتن اساطیر کهنی چون میکلانژ، رافائل، فراگامو، مارکو پولو، دانته، گالیله، داوینچی و بزرگان دوره معاصر این کشور چون انزو فراری، جورجو آرمانی، گوچی و آندره آ بوچلی همواره به عنوان کشوری با مردمان خلاق و مبتکر در جهان مشهور بوده است. این موضوع به ویژه در عرصه هنر و شاخه های آن نمود قابل توجهی در ایتالیا دارد.

پس گفتنی است که دانشجویان ایرانی که در رشته های مزبور فارغ التحصیل شده اند یا قصد ادامه تحصیل در این رشته ها را دارند دانشگاههای ایتالیا با توجه به رتبه ای که در این رشته ها در دنیا دارند همچنین با توجه به هزینه های تحصیلشان گزینه ای مناسب برای ادامه تحصیل میباشد.

کیفیت و شاخص های بالای زندگی

کشور ایتالیا به واسطه عضویت در اتحادیه اروپا دارای استاندارد های بالایی در زمینه های مختلف از جمله بهداشت، خدمات اجتماعی، پوششهای بیمه ای و سایر موارد می باشد.

کار دانشجویی در ایتالیا

به عنوان دانشجو شما اجازه دارید روزی 4 ساعت و تا هفته ای بیست ساعت کار کنید. صرف نظر از تجارب و سال تحصیلی شما ممکن است شرکت های ایتالیایی بخواهند از شما به عنوان کارآموز استفاده کنند که در آمدی بین 500-1000 خواهید داشت. کارآموزی در شرایطی خاص امکانپذیر است.

توجه داشته باشید که بدون اجازه کار امکان کار تمام وقت برای شهروندان غیر از اتحادیه اروپا فراهم نیست، و در صورت یافتن کار هم دانش زبان ایتالیایی خوب و در مواردی انگلیسی نیاز است.

آشنایی با زبان ایتالیایی به شما در یافتن کار نیمه وقت با درامد بهتر نیز موثر است در غیراینصورت با فرصت های کاری در رستوران و کافه را باید انتخاب کنید.

در صورت یافتن کار تمام وقت قبل از پایان تحصیل امکان تغییر ویزا وجود دارد.

جدول زمانبندی پذیرش تحصیلی ایتالیا

فرایند پذیرشفرایند ویزاهزینه اقدام برای ویزاسال تحصیلی
3 ماه3 ماه50 یورونوامبر- اکتبر

زبان کشور ایتالیا

ایتالیایی زبان رسمی این کشور و در کنار آن گویش‌های منطقه­‌ای به ویژه در بخش‌های جنوبی آن و در بخش‌های شمالی آن زبان‌های اقلیت مانند آلمانی، فرانسه و اسلوونیایی صحبت می­‌شود.

الزامات زبان در دانشگاه‌ها ایتالیا

5.5 bandsIELTS
507-557TOEFL PBT
180-217TOEFL CBT
80-99TOEFL IBT

اقامت پس از تحصیل در ایتالیا

دانشجویان PhD و 2° level Master می توانند برای اقامت موقت اقدام کنند که 6 تا دوازده ماه اعتبار دارد. که به دانشجویان اجازه می دهد به شکل قانونی در ایتالیا زندگی کنند و دنبال کار بگردند.

برای اپلای کردن برای اقامت موقت باید مدارک مالی دال بر استطاعت مالی مبلغ 85000 در حساب بانکی خود و قرارداد اجاره محل اقامت معتبر داشته باشید.

جدول زمانبندی پذیرش تحصیلی ایتالیا

فرایند پذیرشفرایند ویزاهزینه اقدام برای ویزاسال تحصیلی
3 ماه3 ماه50 یورونوامبر- اکتبر

مدارک مورد نیاز برای یک ویزای دانشجویی در ایتالیا

  • گواهی فراغت از موسسه آموزشی که شما در حال حاضر در آن مشغول به تحصیل هستید. (در صورت امکان)
  • پذیرش کارآموزی. قرارداد امضاءشده بین شرکت در ایتالیا و کارآموز.
  • اصل و فتوکپی مدارک ثبت نام و پذیرش از دانشگاه در ایتالیا، با بیان واضح طول دوره تحصیل.
  • Dichiarazione di Valore (اعلامیه ارزش) گواهی های تحصیلی متقاضی که توسط اداره کنسولگری قانونی شده است. در صورتی که مؤسسه یا مدرسه محل تحصیل مستقیما به کنسولگری توصیه نامه بفرستد این مرحله لازم نیست.

چرا تحصیل در ایتالیا

ایتالیا با داشتن برخی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا که قدمت آن ها گاه به قرون وسطی و دوره رنسانس باز می گردد مانند دانشگاه بولونیا که در سال 1088 تاسیس شد و از قدیمی ترین دانشگاه های غرب هستند که هرگز از اصلاح و روزآمد نمودن سیستم آموزشی خود بازنماند و به الگویی برای تمام ایتالیا بدل شد. برای کسانی که سودای ادامه تحصیل در محیطی با کیفیت آموزشی اروپا و محیطی چندفرهنگی و هزینه های مناسب تحصیل و زندگی را دارند انتخاب بسیار مناسبی است.

ایتالیا دارای بیش از نود دانشگاه است که عمدتا دانشگاه های دولتی و ممتاز هستند و 14 تای ان ها در رنکینگ جهانی زیر رتبه 500 قرار دارند. نزدیک به 32 هزار دانشجوی خارجی در ایتالیا زندگی می کنند که خود گویای فضای بین المللی دانشجویی این کشور است.

در سه مقطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می توان هم به زبان ایتالیایی و هم انگلیسی تحصیل کرد.

مدارک لازم اضافی بر اساس هدف ورود به ایتالیا:

با توجه به هدف شما برای ورود به ایتالیا، شما باید بعضی از اسناد اضافی را به عنوان بخشی از درخواست ویزای کوتاه مدت خود به ایتالیا ارائه کنید.

ویزای ترانزیت فرودگاه ایتالیا

اگر ایتالیا کشور مقصد شما نیست، اما باید در یکی از فرودگاههای ایتالیا فرود بیایید، تا به پرواز دیگری که به کشور مقصد شما که عضو شنگن نیست برسید، باید برای ویزای ترانزیت فرودگاه ایتالیا درخواست دهید. اتباع تمامی کشورهای عضو شنگن به ویزای ترانزیت فرودگاه ایتالیا نیاز ندارند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن ترانزیت فرودگاه ایتالیا

  • هنگام درخواست برای دریافت ویزای ترانزیت هوایی ایتالیا، باید اسناد اضافی زیر را ارائه دهید:
  • ویزای معتبر (در صورت نیاز) برای کشور نهایی مسافرت.
  • بلیط پرواز کشور نهایی که شما به آن سفر می کنید.

ویزای کار ایتالیا

جمعیت بالای سن بازنشستگی در ایتالیا، در چند دهه ی اخیر دوبرابر شده، آمار تولد بسیار پایین آمده و جامعه در حال پیر شدن است. از این رو تعداد نیروی جوان و متخصص برای کار در زمینه هایی چون پزشکی و بهداشت، هتل داری، تکنولوژی و تجارت کمتر از حد نیاز است. ایتالیا نیز مانند سایر کشور های اروپایی، برای جبران کمبود نیروهای ماهر و متخصص، افراد خارجی را از سرتاسر دنیا برای کار در این کشور جذب میکند.

کارجویانی که ملیت اروپایی ندارند برای کار در کشور ایتالیا، به ویزای اقامتی ای نیاز دارند که این ویزا مجوز اقامت کاری (working residency permit) نام دارد و به آنها این امکان را می‌دهد تا به طور قانونی در این کشور زندگی کرده و به کاری مشغول شوند. همچنین برای سفر به ایتالیا جهت فعالیت در زمینه کسب و کار، به عنوان مثال بازدید از یک شرکت یا شرکت در جلسات، انجام معاملات تجاری، استخدام، آموزش و یا سایر فعالیت های مشابه، می‌بایست برای ویزای کار ایتالیا درخواست دهید.

مدارک مورد نیاز تکمیلی ویزای ایتالیایی بر اساس وضعیت اشتغال شما:

اگردر ایتالیا استخدام شده باشید:

  • قرارداد استخدام
  • گردش مالی حساب شما در 6 ماه اخیر
  • اجازه خروج از کارفرما
  • فرم پرداخت مالیات بر درآمد (ITR)

اگر خود اشتغال هستید:

  • یک کپی از مجوز کسب و کار شما
  • وضعیت بانکی شما در 6 ماه اخیر
  • فرم پرداخت مالیات بر درآمد (ITR)

اگر دانش آموز هستید:

  • مدارک ثبت نام
  • گواهی عدم اعتراض از مدرسه یا دانشگاه

اگر بازنشسته باشید:

  • مدرک وضعیت بازنشستگی 6 ماه اخیر

اگر واجد شرایط باشید:

  • اثبات درآمد منظم حاصل از اموال طی 6 ماه گذشته

مدارک تکمیلی ویزای ایتالیا برای نوجوانان

اقامت دائم برای گرفتن ویزای اقامت کوتاه مدت به ایتالیا و یا والدینی که درخواست فرزند کوچک خود را برای دریافت ویزا دریافت می کنند، باید در پرونده درخواست خود به موارد زیر نیاز به ویزای ایتالیایی زیر را تکمیل کنند:

  • گواهی تولد مسافرین به ایتالیا
  • فرم درخواست ایتالیا توسط هر دو والدین امضا شده است.
  • دستور دادگاه خانواده. در مواردی که تنها یک والد سرپرست کودک است.
  • نسخه های گواهی شده ID / گذرنامه هر دو والدین
  • اگر فردی با فرد دیگری مسافرت می کند:
  • یک نسخه اصلی و کپی از صفحه گذرنامه همراه همراه با اطلاعات دارنده و تاریخ انقضا، یک عکس اخیر و نسخه ویزای معتبر.
  • مجوز گواهینامه والدین برای سفر به ایتالیا، که توسط والدین / سرپرستان امضا شده است

* توجه: هنگام درخواست سفارتخانه / کنسولگری ایتالیا در کشور اصلی، سرپرست یا والدین باید همراه فرزندان زیر سن آنها باشند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن کار به ایتالیا

  • Cover Letter از شرکت دعوت کننده ایتالیایی. نامه باید نام و نام خانوادگی شما، تاریخ سفر، برنامه سفر، مدت اقامت، جزئیات در مورد حامی سفر، هدف سفر و امضاء شخص مجاز را شامل شود.
  • گواهی ثبت شرکت دعوت کننده.
  • نامه ای از کارفرمای شما جهت اظهار دلیل سفر شما به ایتالیا.
  • اثبات تمکن مالی مسافر. با توجه به هزینه های متقاضی در طول اقامت خود در ایتالیا، کارفرما یا شرکت شریک باید توانایی پوشش هزینه های مسافر دعوت شده را اعلام کند.

مشاغل مورد نیاز در ایتالیا

تعدادرشته های مورد نیاز
107 موقعیت شغلی|Chief executives and senior officials
54 موقعیت شغلیAdministrative and commercial managers
100 موقعیت شغلیProduction and specialized services managers
400 موقعیت شغلیHospitality and retail managers
180 موقعیت شغلیEngineering professionals
120 موقعیت شغلیHealth professionals
370 موقعیت شغلیTeaching professionals
215 موقعیت شغلیBusiness and administration professionals
55 موقعیت شغلیInformation and communications technology
138 موقعیت شغلیLegal, cultural, and social professionals
77 موقعیت شغلیGeneral and keyboard clerks
200 موقعیت شغلیCustomer services clerks
67 موقعیت شغلیNumerical and material recording clerks
40 موقعیت شغلیOther clerical support workers
200 موقعیت شغلیSales workers
164 موقعیت شغلیSkilled agriculture workers
300 موقعیت شغلیBuilding and related trades workers (excluding electricians)
13 موقعیت شغلیMetal, machinery and related trades workers
300 موقعیت شغلیCleaners and helpers
146 موقعیت شغلیRefuse workers and other elementary workers
57 موقعیت شغلیMedia
135 موقعیت شغلیArts and entertainment
800 موقعیت شغلیEducation
400 موقعیت شغلیHuman health and social works activities

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره، با مشاورین مجرب ما در جهرمی‌گروپ تماس بگیرید.

ویزای درمانی ایتالیا

اگر شما برای بهبود وضعیت سلامتی خود قصد سفر به ایتالیا دارید، باید تقاضای دریافت ویزای پزشکی ایتالیا را بدست آورید.

مدارک مورد نیاز برای یک ویزای شنگن پزشکی به ایتالیا

  • هنگام درخواست اخذ ویزا برای دریافت مراقبت های پزشکی در ایتالیا، باید اسناد اضافی زیر را ارائه دهید:
  • گزارش پزشکی کشور خود. اخذ شده از یک دکتر / کلینیک / بیمارستان در کشور شما، تایید اینکه شما نیاز به درمان پزشکی در ایتالیا دارید.
  • گواهی پزشکی از بیمارستان یا پزشک در ایتالیا، تایید تاریخ پذیرش شما و همچنین وضعیت پزشکی شما. همچنین باید تأیید کند که بیمارستان می تواند درمان ویژه پزشکی ارائه دهد و به همین دلیل نیاز است برای درمان به ایتالیا بروید.
  • اثبات تدارکات مالی انجام شده.
  • تأیید رسمی درمان / قرار ملاقات توسط موسسه درمانی (بیمارستان / درمانگاه) در ایتالیا

ویزای ایتالیا برای موارد فرهنگی، ورزشی، فیلم و اهداف مذهبی

اگر به منظور شرکت در یک رویداد فرهنگی، ورزشی یا مذهبی به ایتالیا سفر می کنید یا اگر شما عضو عوامل ساخت یک فیلم هستید، باید برای ویزای فرهنگی، ورزشی یا اهداف مذهبی ایتالیا درخواست کنید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای ایتالیا برای موارد فرهنگی، ورزشی، فیلم و اهداف مذهبی

  • اطلاعات رویداد مانند: نامه دعوت نامه با جزئیات مربوط به ماهیت رویدادها یا فعالیت هایی که در ایتالیا برگزار می شود.
  • بلیط ورود به این رویداد
  • شرایط ثبت نام
  • برنامه کامل این رویداد در ایتالیا.
  • اسناد دیگری که نشان دهنده نام متقاضیان (عوامل) و سایر اطلاعات مربوط به این رویداد باشد.
  • مدارک شرکت در رویدادهای قبلی. شرکت در جشنواره ها و مراسم های قبلی (فرهنگی، مذهبی)، مسابقات ورزشی، گواهی برندگان، اثبات رتبه بندی جهانی / بین المللی (ورزشی).

ویزای ایتالیا برای همسر شهروند ایتالیایی

اگر همسر شما تابعیت ایتالیا دارد و مایل به سفر به ایتالیا هستید، باید برای ویزای ایتالیا برای همسر یک شهروند ایتالیایی درخواست بدهید.

مدارک مورد نیاز ویزای ایتالیا برای همسر شهروند ایتالیایی

  • اثبات شهروندی ایتالیا (کارت شناسنامه یا کارت کنسولی یا صدور شهادت ملی ایتالیا یا سفارش ملکیت).
  • گواهی ازدواج ایتالیا
  • ثبت نام خانوادگی ایتالیایی

ویزای ایتالیا برای بازدید رسمی

اگر عضو یک هیئت رسمی هستید که با دعوت رسمی قصد شرکت در جلسات، مشاوره، مذاکرات و یا برنامه های تبادلی، و همچنین در رویدادهای خاص در ایتالیا دارید، شما باید برای ویزای ایتالیا برای بازدید های رسمی درخواست دهید.

مدارک مورد نیاز ویزای ایتالیا برای بازدید رسمی

  • کپی دعوت رسمی
  • مدارک در مورد هدف سفر (مذاکرات، جلسات، رویداد توسط سازمان های بین دولتی، مشاوره).

نحوه درخواست ویزای اقامت کوتاه مدت ایتالیا

برای تکمیل فرآیند درخواست برای اخذ ویزای کوتاه مدت ایتالیا، باید این مراحل را دنبال کنید:

  • مشخص کنید برای اخذ ویزای ایتالیا باید به چه مرجعی رجوع کنید.
  • مشخص کنید به چه نوع ویزای ایتالیایی نیاز دارید.
  • فرم درخواست ویزای کوتاه مدت ایتالیا را پر کنید.
  • مدارک مورد نیاز برای ویزای ایتالیا را جمع آوری کنید.
  • نوبت مصاحبه ویزا با سفارت / کنسولگری ایتالیا یا مرکز درخواست ویزا در کشور محل اقامت خود اخذ کنید.
  • شرکت در مصاحبه
  • منتظر پذیرش و اخذ ویزای شینگن ایتالیا باشید.

جهت درخواست اخذ ویزای اقامت کوتاه مدت ایتالیا باید به کجا رجوع کنید؟

ایتالیا در هر کشور جهان، تقاضای ویزای خود را به طور متفاوت تنظیم کرده است. در نتیجه، ممکن است مجبور شوید با توجه به کشور خود به یکی از دفاتر دیپلماتیک زیر رجوع کنید:

  • سفارت ایتالیا
  • کنسولگری ایتالیا
  • مرکز درخواست ویزا که درخواست ویزای خارجی ایتالیا را صادر می کند.
  • سفارت / کنسولگری یکی دیگر از کشور های شنگن که درخواست صدور ویزای خارجی ایتالیا را صادر می کند.

چه کسی می تواند برای ویزای شنگن در سفارت / کنسولگری ایتالیا درخواست دهد؟

به منظور واجد شرایط بودن جهت درخواست ویزای اقامت کوتاه مدت شما توسط سفارت / کنسولگری / VAC ایتالیا، یکی از شرایط زیر باید با وضعیت شما مطابقت داشته باشد:

  • به غیر از ایتالیا، شما قصد بازدید از هیچ کشور دیگر عضو شنگن را نداشته باشید.
  • شما قصد سفر به کشور های دیگر عضو شنگن را هم دارید، اما ایتالیا مقصد اصلی شما است، یعنی: روزهای بیشتری در ایتالیا صرف می کنید، تا در کشورهای دیگر.
  • شما در هر کشوری زمانی برابر از لحاظ روز صرف خواهید کرد، اما از طریق ایتالیا وارد منطقه شنگن خواهید شد.

علاوه بر این، شما مجاز به درخواست درخواست اقامت کوتاه مدت اقامت ایتالیا در یک سفارت / کنسولگری / VAC ایتالیا خواهید بود، تنها اگر شما:

  • شهروند کشوری هستید که از آن درخواست ویزا می کنید.
  • شهروند خارجی با مجوز اقامت دائم / اقامت موقت در کشوری که از آن درخواست ویزا می کنید.
  • شما نمیتوانید برای ویزای کوتاه مدت اقامت ایتالیا از کشوری که در حال حاضر در آن ویزا هستید، درخواست بدهید.

چه مدت طول می کشد تا ویزای ایتالیا را دریافت کنید؟

مدت زمان پردازش ویزای کوتاه مدت ایتالیا می تواند تا 15 روز طول بکشد. با این حال، با توجه به وضعیت خاص شما، این دوره ممکن است تا 30 روز افزایش یابد. موارد اضطراری ممکن است تا 60 روز طول بکشد، زیرا ممکن است سفارتهای ایتالیا با دیگر کنسولگریهای شنگن مشورت کنند.

برای جلوگیری از هر گونه تاخیر در صدور ویزای اقامت کوتاه مدت ایتالیا، باید درخواست خود را در اسرع وقت ارائه دهید، حدودا سه ماه قبل از اینکه به ایتالیا سفر کنید.

اخذ ویزای ایتالیا چقدر هزینه دارد؟

ویزای ایتالیا برای بازدید کوتاه مدت برای انواع ویزا به شرح زیر است:

  • € 60 برای بزرگسالان
  • € 35 برای کودکان زیر 12 سال
  • رایگان برای کودکان زیر 6 سال

با این حال، با توجه به ملیت متقاضی، هدف از دیدار و برخی عوامل دیگر، تعدادی از متقاضیان معاف از پرداخت هزینه هستند و برخی  نیز باید هزینه کمتری را پرداخت کنند.

چه مدت می توانیم در ایتالیا بدون ویزا بمانیم؟

دوره ای که مجازید بدون ویزا در ایتالیا باقی بمانید بستگی به ملیت شما دارد و به شرح زیر است:

  • اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا / EEA می توانند در ایتالیا تا 90 روز در یک دوره 180 روزه اقامت کنند.
  • دارندگان گذرنامه ایتالیایی و کشورهای معاف از ویزا مجاز به اقامت در ایتالیا و کشورهای دیگر شنگن تا 90 روز در یک دوره شش ماهه هستند.
  • اتباع کشورهای استرالیا، اسرائیل، ژاپن، کانادا، نیوزیلند، جمهوری کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا که مایل به اقامت در ایتالیا هستند، باید در مدت سه ماه پس از ورود به ایتالیا اجازه اقامت خود را از مقامات مربوطه ایتالیا اخذ کنند.
  • مهاجران بقیه کشورهای معاف از ویزای ایتالیا که مایل به اقامت در ایتالیا هستند، باید برای ویزای مهاجرتی ایتالیا از کشور اقامت خود درخواست کنند.
  • ملیتهای کشورهایی که هنوز توافقنامه بدون ویزا را با ایتالیا امضا نکرده اند و سایر اعضای شورای همکاری شنگن قبل از رفتن به ایتالیا و یا هر کشور دیگری عضو شنگن، باید ویزای خود را دریافت کنند.

مهم: اطمینان حاصل کنید که قانون 90/180 ویزای شنگن را درک می کنید. از این حکم حتی برای یک روز تجاوز نکنید، زیرا ممکن است با عواقب طولانی مدت در کشورهای عضو شنگن روبرو شوید.

ایرانیها برای ورود به ایتالیا نیاز به ویزا دارند.

آیا می توانم ویزای شنگن خود در ایتالیا را تمدید کنم؟

بله، شما می توانید ویزای شینگن ایتالیایی خود را تمدید کنید، اما فقط در موارد استثنایی مانند اثبات پذیرش مجدد یا در سایر موارد خاص که به طور موثقی توجیه شده باشد به عنوان مثال به دلایل بشردوستانه و یا ضروری.

هزینه‌های زندگی در ایتالیا

بطور خلاصه :

  • هزینه‌های یک خانواده چهار نفره ماهانه بدون اجاره مسکن : 94.824.2 دلار (2.735.38 یورو)
  • میانگین خرج و مخارج یک فرد مستقل بدون اجاره : 802.84 دلار ( 777.39یورو)
  • میانگین هزینه‌های زندگی در کشور اتریش 67.61% بیشتر از ایران می‌باشد.
  • میانگین اجاره مسکن در اتریش34.96%  بیشتر از ایران است.
رستوران‌هاقیمترنج قیمتی
غذا در رستوران ارزان قیمت15.00 یورواز 10.00 تا 25.00 یورو
غذا برای دو نفر، رستوران متوسط، سه وعده غذایی60.00 یورواز 40.00 تا 90.00 یورو
مک میل مکدونالد (چند آیتم از منو با قیمیت ویژه)8.00 یورو7.80 تا 10.00 یورو
آبجوی محلی (0.5 لیتر بصورت سرو)5.00 یورو3.00 تا 6.00 یورو
آبجوی کارخانه‌ای (0.33 لیتر قوطی)4.00 یورو3.00 تا 6.00 یورو
کاپوچینو (عادی)1.47 یورو1.00 تا 2.50 یورو
نوشابه کوکا / پپسی (0.33 لیتر قوطی)2.22 یورو1.47 تا 3.00 یورو
آب (0.33 لیتر بطری)1.07 یورو1.82 تا 1.65 یورو
سوپرمارکتقیمترنج کلی
شیر (عادی) 1 لیتر1.20 یورو0.80 تا 1.70 یورو
یک قرص نان سفید و تازه (500 گرم)1.66 یورو0.80 تا 3.00 یورو
برنج (سفید) (1 کیلو)2.02 یورو1.00 تا 3.00 یورو
تخم مرغ (معمولی) (12 عدد)2.91 یورو1.44 تا 4.80 یورو
پنیر محلی (1کیلو)12.65 یورو7.50 تا 20.00 یورو
فیله مرغ (1کیلو)8.97 یورو4.80 تا 13.00 یورو
گوشت (1کیلو) (معادل گوشت قرمز پشت پا)15.09 یورو8.00 تا 22.05 یورو
سیب (1 کیلو)1.90 یورو1.00 تا 3.00 یورو
موز  (1 کیلو)1.66 یورو1.00 تا 3.00 یورو
پرتقال  (1 کیلو)1.88 یورو1.00 تا 3.50 یورو
گوجه  (1 کیلو)2.42 یورو1.00 تا 4.00 یورو
سیب زمینی  (1 کیلو)1.29 یورو0.65 تا 2.00 یورو
پیاز  (1 کیلو)1.33 یورو0.90 تا 2.00 یورو
کاهو  (1دسته)1.08 یورو0.50 تا 2.00 یورو
آب (1.5 لیتر بطری)0.43 یورو0.20 تا 1.00 یورو
بطری شراب (متوسط)5.50 یورو3.00 تا 10.00 یورو
آبجوی محلی (0.5 لیتر بطری)1.41 یورو0.90 تا 2.50 یورو
آبجوی کارخانه‌ای (0.33 لیتر بطری)1.97 یورو1.00 تا 3.00 یورو
پک 20 تایی سیگار (مارلبورو)5.85 یورو5.40 تا 6.00 یورو
وسیله حمل و نقلقیمترنج قیمت
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)1.50 یورو1.20 تا 2.00 یورو
کارت عبور ماهانه (قیمت عادی)35.00 یورو30.00 تا 50.00 یورو
شروع تاکسی (تعرفه عادی)5.00 یورو3.20 تا 10.00 یورو
تاکسی 1کیلومتر (تعرفه عادی)1.30 یورو1.00 تا 2.30 یورو
تاکسی 1 ساعت منتظر ماندن (تعرفه عادی)28.00 یورو20.00 تا 50.00 یورو
بنزین (1 لیتر)2.06 یورو1.70 تا 2.19 یورو
فولکس واگن گلف 1.4 90 کیلووات ترندلاین24.000.00 یورو22.000.00 تا 27.000.00
تویوتا کورولا سدان 1.61 97 کیلووات کامفورت25.432.43 یورو23.000.00 تا 28.000.00 یورو

 امکانات و خدمات رفاهی

خدمات رفاهی (شارژهای ماهیانه)هزینه‌هارنج هزینه‌ها
امکانات اساسی (آب، برق، گاز، گرمایشی و خنک‌کننده، بازیافت)178.18 یورو100.00 تا 309.09 یورو
1تعرفه تماس تلفنی داخلی به مدت 1 دقیقه (بدون برنامه و تخفیفی)0.16 یورو00.05 تا 0.25 یورو
اینترنت (60Mbps و یا بیشتر، دیتای نامحدود، مخابرات/ADSL)28.18 یورو25.00 تا 35.00 یورو

امکانات ورزشی و تفریحی

ورزشی و تفریحیهزینهرنج کلی
باشگاه بدنسازی، شهریه ماهانه برای 1 بزرگسال46.70 یورو25.00 تا 73.71 یورو
اجاره زمین تنیس (1 ساعت آخرهفته)19.35 یورو12.00 تا 25.30 یورو
سینما، فیلم‌های سینمایی بین‌المللی، 1 صندلی9.00 یورو9.00 تا 15.00 یورو

مراقبت و نگهداری از کودک

 هزینه‌هارنج هزینه‌ها
پیش‌دبستانی (یا مهدکودک)، یک روز کامل، خصوصی، ماهانه برای یک فرزند455.92 یورو250.00 تا 764.71 یورو
دبستان بین‌المللی، سالیانه برای یک فرزند9.584.83 یورو4.071.01 تا 16.900.00 یورو

پوشاک و کفش

پوشاک و کفشهزینهرنج قیمتی
شلوار جین (برند لیوایس 501 یا مشابه)76.04 یورو35.00 تا 110.00 یورو
یک پیراهن تابستانی در یک فروشگاه زنجیره‌ای (برند زارا، H&M)31.98 یورو16.00 تا 50.00 یورو
یک جفت کفش کتونی نایک (متوسط)83.24 یورو50.00 تا 120.00 یورو
یک جفت کفش مردانه رسمی چرم108.39 یورو60.00 تا 180.00 یورو

هزینه‌ی ماهانه اجاره مسکن در ایتالیا

 اجارهرنج اجاره
آپارتمان (1خوابه) در مرکز شهر652.57 یورو450.00 تا 1.250.98 یورو
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز504.41 یورو350.00 تا 822.39 یورو
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر1.271.99 یورو800.00 تا 2.558.33 یورو
آپارتمان (3خوابه) خارج از مرکز893.84 یورو600.00 تا 1.670.71 یورو

قیمت خرید آپارتمان در ایتالیا

  • قیمت خرید هر متر مربع یک آپارتمان در مرکز شهر حدود 3.839.33 یورو / رنج قیمت‌ها از 1.980.00 یورو تا 8.692.25 یورو
  • قیمت خرید هر متر مربع یک آپارتمان در خارج از مرکز حدود 2.207.44 یورو / رنج قیمت‌ها از 1.300.00 یورو تا 4.523.33 یورو

درآمدها و تآمین مالی

  • میانگین درآمد ماهانه خالص (بعد از مالیات) حدود 1.472.43 یورو
  • نرخ بهره وام مسکن به درصد (%)، سالیانه، نرخ ثابت برای20 سال حدود 1.81 یورو/  از 1.00 تا 3.00 یورو
  • این کشور در حدود 12 ماه اخیر حدود 26039 نفر ورودی جدید از 2593 کشور مختلف داشته است.

آخرین آپدیت هزینه ها برای ماه نوامبر سال 2022

جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با جهرمی‌گروپ در ارتباط باشید.

5 / 5
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید
  • Rex 25 آبان 1402

    Attractive section of content. I simply stumbled upon your site and in accession capital to claim that I
    acquire in fact enjoyed account your blog posts.
    Any way I will be subscribing in your feeds and even I success you
    get right of entry to persistently fast.

    Feel free to visit my website … signal crypto

  • Reece 2 آذر 1402

    Wonderful blog! I found it while browsing on Yahoo News.
    Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
    I’ve been trying for a while but I never seem to get there!

    Thanks

    Review my web page :: สูตรผสมเหยื่อตกปลา – https://www.hookthai.com/,

  • Gladis 11 آذر 1402

    I’ll right away grab your rss feed as I can’t in finding your
    email subscription link or e-newsletter service. Do you’ve any?
    Kindly let me recognize in order that I may subscribe.

    Thanks.

    Check out my blog post; high risk red

  • Tobias 15 آذر 1402

    These are in fact great ideas in regarding blogging.
    You have touched some pleasant factors here. Any way keep up wrinting.

    Also visit my web-site … 카지노사이트

  • Roxanne 19 آذر 1402

    I believe that is among the most important info for me. And i am
    glad reading your article. However should remark on some basic things,
    The website style is wonderful, the articles is really excellent :
    D. Just right task, cheers

    Feel free to surf to my web-site: horse racing

  • Francis 22 آذر 1402

    Really clean internet site, thanks for this post.

    Alsoo visit my website :: Maddrid spain (http://pierre-seron.com)

  • Sheldon 23 آذر 1402

    I’m extremely impressed with your writing skills and
    also with the layout on your weblog. Is this a paid theme or
    did you customize it yourself? Anyway keep up the excellent quality writing, it’s rare to see a nice blog like this one
    these days.

    Feel free to surf to my page; 출장마사지

  • Gretta 29 آذر 1402

    Hello Dear, are you genuinely visiting this site regularly, if so then you will absolutely get good knowledge.

    my page: free guide istanbul

  • Sean 1 دی 1402

    Hi there, this weekend is nice in favor of me, as this time i am reading this
    great educational article here at my home.

    My website gスポット

  • Stephan 4 دی 1402

    I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was good.
    I do not know who you are but definitely you’re going to a famous blogger if
    you aren’t already 😉 Cheers!

    My blog :: 출장

  • Vaughn 12 دی 1402

    Hello there! I just would like to give you a big thumbs up
    for your excellent information you have got here on this post.
    I am coming back to your site for more soon.

    my site :: Foxibet

  • Concepcion 16 دی 1402

    Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
    Look advanced to more added agreeable from you!
    By the way, how could we communicate? accessibility click here https://zpnvriacmlcew93.exblog.jp/33488716/

  • Carma 16 دی 1402

    My spouse and I absolutely love your blog and find most of your post’s to be
    just what I’m looking for. Would you offer guest writers to write content available for you?
    I wouldn’t mind composing a post or elaborating
    on a number of the subjects you write related to here. Again, awesome
    site!

    Feel free to visit my web blog :: Crypto signals

  • Michelle 23 دی 1402

    hey there and thank you for your info –
    I have certainly picked up something new from right here. I did however expertise a few
    technical issues using this web site, as I experienced to reload the site many
    times previous to I could get it to load properly.
    I had been wondering if your web host is OK?

    Not that I’m complaining, but sluggish loading instances
    times will often affect your placement in google and can damage your high quality score if ads and marketing with Adwords.

    Well I am adding this RSS to my email and could look out for much more of your respective
    fascinating content. Make sure you update this again soon.

    Review my web page: Ghaziabad satta king

  • Elan The Imperial 25 دی 1402

    Elan The Imperial Group is the new address of the luxury apartment. The Imperial not just only promises you a home but a lifestyle that you have ever thought of living in your own house. Elan The Imperial The group is popular for its sky-high and quality construction building that offers you all the modern facilities at your fingertips. Nestled in the heart of Gurgaon city, Elan Imperial offers one of the best strategic locations for its investors. Elan Imperial offers major business hubs and public transportation facilities around you. This prime positioning not only offers daily life convenience but also elevates the urban lifestyle in a new way.

  • Madeline 26 دی 1402

    I will right away clutch your rss as I can not in finding your
    e-mail subscription hyperlink or e-newsletter service.

    Do you have any? Please permit me know so that I may just subscribe.
    Thanks.

    Also visit my blog; how to tell if golden goose shoes are real

  • Kandi 29 دی 1402

    Earlier tһis week, original Bardot membеrs Belinda Chapple ɑnd Katie Underwood reunited
    tо become a pop duo сalled Ka’Bel.

    Speaking tо Stellar ᧐n Friday, the talented duo revealedd tһat they
    weгe ϳust ɑs surprised as fans were wһen thеy deecided tⲟ head back
    into tһе studio.

    ‘Mʏ world noԝ is interior design,’ Belinda, 46,
    tօld the publication.

    Ƭhey’re Ƅack! Original Bardot mеmbers Katie Underwood ɑnd Belinda Chalple hаve reunited too fοrm the pop duo Ka’Bel 

    ‘Ѕo ѡhen I got into the cab on the wаy to tһe recording
    studio, I was juѕt a little bіt frightened. Ӏ was lіke,
    ᴡһat am I ɗoing? But оnce I started singing, I remembered һow mսch I love dоing tһiѕ,’ ѕhe
    aԁded.

    RЕLATED ARTICLES

    Ρrevious

    1

    Next

    Beauty and the Geek is BACK: Nіne confirms premiere
    Ԁate for… Ex-Bardot star Tiffani Wood рuts her bohemian tѡo-storey…
    Australian stars including Sophie Monk, Natalie Roser аnd…

    Bardot iѕ Ьack (sort of): Օne half ⲟf the famous girl
    band…

    Shqre tһis article

    Share

    Ꮇeanwhile, Katie, 45, ѡho iis now a mum t᧐ twin girls,
    sаid her biggest inspiration һas been growing oldr and
    learning to love her craftt еven more.

    ‘One of the wonderful thіngs abοut getting older is tһat ɑs
    eaϲh year passes, үou care a little less about
    whаt anyone еlse tһinks ɑbout what yoᥙ’re dⲟing.

    So now tօ do thiѕ? It reаlly iѕ tһе icing onn the cake,’ ѕhe saіd.

    ‘We Ьoth love the same style оf music and I think
    our voices blend гeally well,’ Katie continued.  

    Comeback! Fanss οf Bardot aree in for a treat as оne half of the famous ɡroup hɑs reunited too release new music

    Their comments come after tһe girls confirmed tthe release ⲟf thеir comeback single οn Monday.  

    ‘Katie аnd I are ѕⲟ excited to share ԝith yօu that ɑfter aⅼl theѕe yеars we
    have rеcently been ƅack іn the studio recording а brand new tune,
    Broken Hearted,’ Belinda wrote օn Instagram at the tіme.

    ‘Broken Hearted celebrates alⅼ that’s haⲣpened in the last tԝo decades: learning,
    surviving, living ɑnd loving!’

    Ƭһe blonde beauty аlso shared ɑ picture of single’ѕ artwork: а combined photo of the two
    singers’ faces.  

    Nеw music: ‘Katie and I агe so excited to sharee wіth you thаt after аll thеse years we hqve recently been back in the
    studio recording a brand neԝ tune, Broken Hearted,’ Belinda wrote ߋn Instagram.
    Pictured: Bardot circa 2001

    ‘Օur Bardot family һas beеn incredibly loyal over thе last 20 years shоwing true dedication, love аnd support.
    And thiѕ іs for you. We hope ʏou enjoy it as much as we
    did creating it,’ she added. 

    Belinda ɑlso let fans know the song wіll drop
    on Octokber 15. 

    Last wеek, Belinda shared a short vijdeo on Instagram,
    ɡiving fans sneak peek at thе instrumentals for the new track.

    Thiѕ news cоmes ttwo months aftеr Belinda
    and Katie’s fformer bandmate Sophie Monk shut dowsn tһe idra оf a proper Bardot reunion.  

    ‘І think we’νe alll grown ᥙp very differentlу,’ she told News.cοm.au in July.

    ‘Ӏt’s a bit lіke school, when yoou leave hіgh school
    and yoou ɑll қind of go yоur separate wɑys.
    Ѕo yeah, Ӏ dⲟn’t know. I think ԝe’ѵе јust ɑll kind of
    moved оn.’

    Ⲛot happening: This news comes tᴡo montһs after Belinda ɑnd
    Katie’ѕ formеr bandmate Sophike Monk shut ⅾown the idea of а proper Bardot reunion 

    The 40-year-old aⅼѕo reealed ѕһе’d been recording music again in a bid
    tto restart her solo career. 

    ‘Ι think І’m going to release a song in a mߋnth or so,
    but І’m worried I mіght disappoint people, Ƅecause yoս’d kind ⲟf expect it’ѕ going to ƅe
    reeal pop, nightclubby,’ ѕhe ѕaid.

    ‘It’s not that аt all. It’s more a jazz vibe, which is because I came frlm classical music ɑnd jazz.’

    Baddot wass active from 2000 tto 2002, Ƅefore Sopohie left
    to start a solo career. 

    Two short уears: Bardot ᴡas active fгom
    2000 to 2002, bеfore Sophie ⅼeft toο start а ѕolo career

    Reead more:

    website stars Belinda Chapple аnd Katie Uncerwood
    on theiг reunion

    my website: kavbet

  • Clinton 5 بهمن 1402

    Very nice blog post. I definitely love this site.
    Stick with it!

    Here is my homepage: audemars piguet royal oak tourbillon chronograph openworked mens watch price

  • Victorina 13 بهمن 1402

    I was wondering if you ever considered changing the page layout of your site?
    Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could
    a little more in the way of content so people could connect with it better.
    Youve got an awful lot of text for only having 1 or 2 images.
    Maybe you could space it out better?

    My webpage; Best Private University

  • Angelika 29 بهمن 1402

    Hi there, I desire to subscribe for this weblog to get most up-to-date updates,
    thus where can i do it please help.

    My site; Balurghat escort service

  • Vern 29 بهمن 1402

    Great goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you’re just extremely excellent.
    I actually like what you’ve acquired here, really
    like what you’re saying and the way in which you say it.
    You make it entertaining and you still take care of to keep it wise.

    I can’t wait to read far more from you. This is really a terrific website.

    Review my homepage – delhi call girls

  • Heriberto 3 اسفند 1402
  • Mike 10 اسفند 1402

    Wow, this article is good, my sister is analyzing these
    kinds of things, so I am going to tell her.

    Also visit my web blog; Fidel

  • Jetta 20 اسفند 1402

    Auto insurance quote
    insurance is actually not only a cost; it’s an investment in your security.

    Opt for a policy that mirrors this.

  • Chante 20 اسفند 1402

    If you desire to grow your experience just keep visiting this website and be updated
    with the hottest gossip posted here.

    My web site Massage Forum

  • Candy 21 اسفند 1402

    Excellent post. I was checking continuously this blog and I’m impressed!
    Extremely helpful info specifically the last part 🙂 I care for such information a lot.
    I was seeking this certain info for a very long time. Thank you and good luck.

    Here is my page – make money for playing games

  • Finley 23 اسفند 1402

    Nice answer back in return of this issue with real
    arguments and explaining everything regarding that.

    Also visit my homepage; kappok888

  • Latanya 25 اسفند 1402

    Hi, constantly i used to check blog posts here early in the dawn, as i like
    to learn more and more.

    my web-site; 엠카지노

  • Marissa 29 اسفند 1402

    My brother suggested I might like this web site.
    He was once entirely right. This submit truly made my day.
    You can not believe just how a lot time I had spent for this information!
    Thanks!

    Look at my web blog – Foxibet Slot maxwin hari ini

  • Clifton 1 فروردین 1403

    I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was good.

    I do not know who you are but certainly you
    are going to a famous blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

    Feel free to visit my web blog :: 출장안마

  • Marilyn 5 فروردین 1403

    The personal narratives you’ve featured create the short article therefore relatable.
    It’s a fantastic read from start to finish.

    Look at my site: Cheapest SR22 insurance

  • Barney 6 فروردین 1403

    Every weekend i used to pay a quick visit this web page, for the
    reason that i want enjoyment, as this this website conations actually fastidious funny
    stuff too.

    Also visit my page – https://www.kidsmonitor.io

  • Donna 9 فروردین 1403

    I really love your site.. Excellent colors & theme.
    Did you develop this amazing site yourself? Please reply
    back as I’m looking to create my own personal blog and would love to
    find out where you got this from or exactly what the theme
    is called. Many thanks!

    my blog post; 친구랑마사지

  • DLF Privana West 10 فروردین 1403

    Introducing DLF Privana West, the epitome of luxurious living in Sector 76, Gurgaon. Nestled in the heart of the city, DLF Privana West offers unparalleled elegance and comfort. With meticulously designed floor plans, every corner of DLF Privana West sector 76 Gurgaon exudes sophistication and charm.

    Discover the perfect blend of convenience and serenity at DLF Privana Gurgaon. Explore our range of meticulously crafted floor plans, designed to cater to your every need. Experience the essence of contemporary living with DLF Privana West sector 76 Gurgaon.

    Curious about DLF Privana Price? Rest assured, our offerings are tailored to suit your budget and lifestyle. With competitive pricing and exceptional amenities, DLF Privana promises an unmatched residential experience.

    Exciting news awaits! DLF Privana unveils its latest launch, promising an elevated standard of living. Stay tuned for updates on DLF Privana launch date and be the first to experience luxury redefined.

    Ready to envision your dream home? Explore DLF Privana floor plans and envision the perfect space that reflects your style and personality. With a variety of layouts to choose from, DLF Privana offers something for everyone.

    Experience the pinnacle of luxury living with DLF Privana West. Discover a harmonious blend of comfort, elegance, and convenience in the heart of Sector 76, Gurgaon.

  • Santos 11 فروردین 1403

    Yeah bookmaking this wasn’t a risky determination outstanding post!

    Also visit my webpage; Effie

  • Shelley 12 فروردین 1403

    Great article! This is the type of info that are meant to be shared across the internet.
    Disgrace on Google for not positioning this post upper!

    Come on over and discuss with my web site . Thanks =)

    Here is my web page 스웨디시마사지

  • Refugia 12 فروردین 1403

    Hi, I do think this is an excellent web site. I stumbledupon it
    😉 I am going to return yet again since I bookmarked it.
    Money and freedom is the greatest way to change,
    may you be rich and continue to guide others.

    Feel free to surf to my webpage fun88

  • Milan 15 فروردین 1403

    Have you ever considered writing an e-book or guest authoring on other blogs?
    I have a blog based upon on the same ideas you discuss and
    would really like to have you share some stories/information. I know my viewers
    would enjoy your work. If you’re even remotely interested,
    feel free to shoot me an e-mail.

    Look at my web blog :: 로미로미

  • Lucienne 16 فروردین 1403

    Hi, its nice article regarding media print, we all know media is a great source of data.

    Here is my web blog: 스웨디시

  • Tabatha 29 فروردین 1403

    After looking at a few of the articles on your web site, I seriously like your way
    of blogging. I added it to my bookmark webpage list
    and will be checking back soon. Take a look at my web site too and let me know your opinion.

    Also visit my web-site … 출장안마

  • Joel 1 اردیبهشت 1403

    Keep on writing, great job!

    Feel free to visit my site; purchase gold ira

  • Deb 3 اردیبهشت 1403

    You’ve made some good points there. I checked on the net to learn more about the issue and found most people will go along with your views on this
    website.

    Also visit my page :: 출장안마사이트

  • Blanca 4 اردیبهشت 1403

    Please let me know if you’re looking for a article author for your site.
    You have some really good articles and I believe I
    would be a good asset. If you ever want to take
    some of the load off, I’d really like to write some material for your
    blog in exchange for a link back to mine.
    Please send me an email if interested. Regards!

    Here is my web-site :: video call

  • Tami 6 اردیبهشت 1403

    Appreciate the recommendation. Let me try it out.

    Here is my web-site https://www.kidsmonitor.io

  • Bennie 9 اردیبهشت 1403

    I read this post fully regarding the comparison of newest and earlier technologies, it’s remarkable article.

    Also visit my homepage :: 에그벳주소