مهاجرت به انگلستان 2023

مرجان ندایی
16 مهر 1401 / 32 دقیقه مطالعه

مهاجرت به انگلستان 2023

فهرست مطالب

یکی از پرتقاضاترین و محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت است. چنانچه قصد مهاجرت به کشور انگلستان را دارید، پیشنهاد می‌شود با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم در خصوص این کشور و انواع شیوه‌های مهاجرت به آن را کسب نموده و جهت اقدام با گروه جهرمی در ارتباط باشید.

انگلستان نام بخشی از پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی است. این پادشاهی از چهار بخش تشکیل شده است و انگلستان مهم‌ترین، وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین بخش آن را تشکیل می‌دهد. دو پادشاهی مستقل انگستان و اسکاتلند در سال 1707 میلادی طی یک قرارداد به نام پیمان اتحاد انگلستان و اسکاتلند با یکدیگر متحد شده و پادشاهی بریتانیای کبیر را تشکیل دادند. در سال 1801 میلادی پادشاهی بریتانیای کبیر با پادشاهی ایرلند متحد شده و پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند را تشکیل دادند. اما در سال 1922 با خروج بخش وسیعی از ایرلند از این اتحاد در نهایت نام این کشور متحد که شامل انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی است به پادشاهی متحده بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی تغییر یافت.انگلستان در جنوب جزیره بریتانیای کبیر واقع شده و از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز مرز مشترک دارد. دریای ایرلند در شمال غربی، دریای سلتی در جنوب غربی و دریال شمال در شرق، این کشور را احاطه کرده‌اند. همچنین در جنوب از طریق کانال مانش با کشور فرانسه در ارتباط است.

مساحت این کشور 130،395 کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 67،800،000 نفر می‌باشد. انگلستان از حدود یکصد جزیره‌ی کوچک و بزرگ تشکیل شده است از جمله به جزایر وایت و من می‌توان اشاره کرد. شهر زیبای لندن پایتخت این کشور و نیز پایتخت پادشاهی بریتانیاست. رود تایمز به عنوان پر آب‌ترین رود انگلستان شناخته می‌شود که از میان شهر لندن عبور کرده و به دریای شمال می‌ریزد.

کشور انگلستان به عنوان بخشی از پادشاهی بریتانیای کبیر از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جز قدرتمندترین کشورهای جهان به شمار می‌آید. انگلستان از نظر وضعیت اقتصادی در جهان رتبه ششم و در قاره‌ی اروپا رتبه سوم را داراست. با توجه به اقتصاد پایدار و رو به رشد امکان سرمایه‌گذاری‌های پر سود و اشتغال به درآمد مناسب برای متقاضیان مهاجرت به این کشور میسر می‌باشد. همچنین با وجود تعداد بی‌شمار دانشگاه‌های برتر در این کشور علاقمندان به تحصیل تلاش فراوانی برای دستیابی به پذیرش از این دانشگاه‌های معتبر و ادامه تحصیل در کشور انگلستان می‌نمایند.

انگلستان به عنوان یک مقصد مهاجرتی

کیفیت بالای زندگی و رعایت استاندارها در انگلستان به گونه‌است که بسیاری از متقاضیان مهاجرت را مشتاق و علاقمند به انتخاب این کشور برای زندگی می‌نماید. علیرغم هزینه‌های بالای زندگی و تحصیل،  به دلیل قدرت اقتصادی فوق‌العاده، زبان رایج و مرسوم این کشور که انگلیسی است و تکلم به این زبان برای بسیاری از مهاجرین میسرتر می‌باشد، کیفیت بالای زندگی، دانشگاه‌های معتبر و ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از مهم‌ترین دلایلی است که نشان می‌دهد، مهاجرت برای کار و تحصیل به این کشور همواره آمار و ارقام قابل ملاحظه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد.

انواع روش‌های مهاجرت به کشور انگلستان

کشور انگلستان یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی برای بسیاری از ایرانیان است. مهاجرت به کشور انگلستان و دریافت ویزای آن از طریق اهداف متفاوتی امکان‌پذیر است. مردم با دلایل متفاوتی از جمله کاری، تحصیلی، پیوست به اعضای خانواده، بازدید به عنوان یک توریست، عبور کشوری، دریافت مراقبت‌های پزشکی و یا اقامت دائم جهت اخذ ویزاهای انگلستان اقدام می‌کنند. شناخت انواع ویزای انگلستان یکی از بحث‌ برانگیزتین موضوعات برای افردایست که به دلایل مختلف، قصد مهاجرت به این کشور را دارند. در این مقاله قصد داریم ابتدا روش‌های مهاجرت به کشور انگلستان را معرفی و در ادامه به شرح هر یک از این روش‌ها بپردازیم. مهم‌ترین روش‌های مهاجرتی عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق ویزای گلوبال تلنت
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق ویزای نوآوری و استارت‌آپ 
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد

ویزای UK (انگلستان) مهری در پاسپورت شما و یا گواهی صادر شده توسط اداره‌ی کنسولگری و یا سفارت انگلستان است. ویزای انگلستان به شما این امکان را می‌دهد تا وارد خاک این کشور شوید. چه بازدید شما از این کشور موقت باشد و یا دائم، ویزای شما بخش مهمی از روند و پروسه‌ی مهاجرت شما خواهد بود.

ویزای توریستی (گردشگری) به کشور انگلستان

ویزای گردشگری انگلستان

کشور انگلستان یکی از محبوبترین مقاصد مهاجرتی در میان گردشگران است. ویزاهای گردشگری برای اقامت‌های کوتاه مدت، بازدید‌های توریسی، سفرهای گردشگری و دیگر موارد مشابه طراحی شده‌اند. این نوع از ویزا تنها برای اهداف گردشگری بوده و برای موارد دیگری کارآمدی نخواهد داشت.

اگر شما خرج از اتحادیه اروپا هستید و قصد دارید تا به مدت 6 ماه و یا کمتر در انگلستان بمانید، ویزای توریستی این کشور گزینه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود. ویزای توریستی عادی می‌تواند برای موارد زیر مورد استفاده قرار بگیرد:

  • بازدید از اعضای خانواده و دوستان
  • بازدید از انگلستان به عنوان یک توریست
  • دریافت مراقبت‌های شخصی پزشکی
  • ازدواج در انگلستان
  • ثبت ازدواج در انگلستان

مدارک موردنیاز برای افراد واجد شرایط دریافت ویزای انگلستان

برای آنکه ثابت کنید واجد شرایط اخذ ویزای توریستی انگلستان هستید، می‌بایست مدارکی را به عنوان بخشی ازالزامات اقدام برای اپلای این ویزا به سفارت این کشور ارائه دهید. به عنوان تبعه خارج از مناطق اقتصادی اروپا لازم است تا اثبات کنید:

  • ثابت کنید که پس از اتمام بازید و در پایان سفر خود، قصد ترک انگلستان دارید و قصد ندارید تا بیشتر از شش ماه در این کشور بمانید.
  • ارائه گواهی و مدارکی جهت اثبات هرگونه فعالیتی که قصد انجام و اجرای آن در انگلستان دارید. اعم از سفر کاری، شرکت در سمنیار و غیره
  • ثابت کنید که قادر به تأمین هزینه‌های رفت و برگشت سفر خود هستید و بودجه کافی برای حمایت و پوشش تمامی هزینه‌های خود و افراد وابسته‌ی خود در طول اقامت خود را دارید.

شاید دانستن این که جهت اپلای برای نوعی از ویزا به چه مدارکی نیاز خواهید داشت آسان باشد، اما از آنجایی که قوانین مهاجرتی کشورهای خارجه سختگیرانه می‌باشد، نحوه‌ی آماده کردن مدارک برای تحویل به سفارت دشوار خواهد بود. زیرا که سفارت تعداد بسیاری از درخواست‌های متقاضیان را به دلیل کمبود و یا کاستی مدارک آنها ریجکت کرده است. وظیفه‌ی کارشناسان جهرومی گروپ این است که شما را در این راه همراهی کرده و راه پرفراز و نشیبی چون مهاجرت برای شما متقاضیان عزیز هموار کنند.

هزینه‌ی ویزای توریستی

به طور حتم سوالی که قبل از شروع هر گونه اقدامی در رابطه با درخواست ویزا برای شما پیش می‌آید، هزینه‌ی ویزا خواهد بود. هزینه‌های ویزا، برای مسافران انگلستان که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند، متغیر خواهد بود. اما هزینه‌ی استاندارد ویزا گردشگری انگلستان 100 پوند می‌باشد.

مهاجرت از طریق تحصیل

انگلستان یکی از بهترین‌ مقاصد برای تحصیل در مقاطع مختلف است و همواره متقاضیان فراوانی در سطوح مختلف دانش‌آموزی و دانشجویی برای دنبال کردن رویاهای خود و با هدف اخذ مدارک تحصیلی از بهترین و معتبرترین موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها،  برای ثبت نام یا اخذ پذیرش اقدام می‌نمایند.

سیستم آموزشی کشور انگلستان جز ده سیستم برتر آموزشی در سطح جهان قرار دارد. شما برای تحصیل در انگلستان می‌بایست ابتدا اقدام به درخواست ویزای دانشجوئی از کشور مقصد نمایید. ویزای Tier 4 یکی از انواع ویزاهای انگلستان است که شامل ویزای دانشجویی و تحصیلی می‌باشد. بدین منظور شما نیاز به نامه پذیرش از یکی از دانشگاه‌های معتبر در انگلستان را خواهید داشت.

مهاجرت به کشور انگلستان از طریق اخذ پذیرش در مقطع مختلف تحصیلی از دبیرستان تا تحصیلات تکمیلی میسر می‌باشد. وجود دانشگاه‌های برتر از جمله آکسفور و کمبریج ، سیستم آموزشی مطلوب و باکیفیت، فراوانی پژوهش‌های علمی در رشته‌های مختلف و به روز رسانی دانش در زمینه‌های مختلف، انگلیسی زبان بودن مدارس و دانشگاه‌ها که منجر به سهولت در یادگیری می‌گردد و مواردی از این دست، باعث شده کشور انگلستان علی‌الرغم هزینه‌های بالای تحصیل، همچنان به عنوان یکی از اولویت‌های انتخابی مهاجران تحصیلی قرار گیرد.

هزینه‌های تحصیل در کشور انگلستان

یکی از مهمترین گزینه‌هایی که بر انتخاب متقاضیان تحصیل در خارج از کشور تاثیرگذار بوده و در مواردی موجب ایجاد محدودیت در انتخاب مقصد نهایی برای ادامه تحصیل می‌گردد، هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشورهای دیگر است. هزینه تحصیل در کشور انگلستان بالاست و همچنین هزینه زندگی در شهرهای مختلف متغیر است و لندن به عنوان گران‌ترین شهر کشور انگلستان از نظر هزینه‌های زندگی شناخته می‌شود. اما با این حال اعتبار دانشگاه‌های انگلستان و محبوبیت آن‌ها باعث شده همواره متقاضیان زیادی از سراسر دنیا، هر ساله برای کسب صندلی‌های این دانشگاه‌ها به رقابت بپردازند. دانشجویان با استفاده از بورسیه و کمک هزینه تحصیلی قادر به کاهش هزینه‌های تحصیل و زندگی خواهند بود و بدین ترتیب امکان ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها را برای خود فراهم می‌آورند.

در یک دسته بندی کلی می‌توان گفت هزینه‌های تحصیل در رشته‌های گروه علوم انسانی و علوم اجتماعی نسبت به سایر رشته‌ها پایین‌تر و هزینه‌های تحصیل در رشته‌های گروه پزشکی بالاترین میزان را به خود اختصاص داده‌اند. میانگین هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی سالانه حدود ده هزار پوند است. همچنین میانگین هزینه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی سالانه حدود 17 هزار پوند است. هزینه‌ها بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی مورد تقاضا متغیر خواهند بود.

طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی سه سال و در دوره کارشناسی ارشد یک سال می‌باد. بنابرین به منظور کاهش هزینه‌ها، با توجه به کوتاه بودن دوره تحصیلات تکمیلی، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. علاوه براین پس از پایان تحصیلات با اقدام برای کاریابی، در صورت یافتن کار در انگلستان می‌توانید نسبت به تغییر اقامت تحصیلی به اقامت کاری اقدام نموده و در این کشور بمانید.

هزینه‌های زندگی برای یک دانشجو در انگلستان

با توجه به اینکه همواره بخش اعظم هزینه‌های زندگی هر فرد در کشور انگلستان مربوط به اجاره محل اقامت اوست، بهتر است دانشجویان بین‌المللی به منظور کاهش هزینه‌ اجاره، از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده نمایند. این خوابگاه‌ها دارای امکانات فراوانی از جمله اتاق خواب، اتاق مطالعه، سالن غذاخوری، اینترنت و ... هستند و دانشجویان می‌توانند با پرداخت هزینه پایین‌تر در این خوابگاه‌ها زندگی کنند. هزینه اجاره خوابگاه بسته با امکانات داخلی آن، میانگین بین 500 تا 1000 پوند در ماه متغیر است. حال آن که برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر می‌بایست ماهانه مبلغ 1000 پوند را در نظر گرفت. چنانچه افراد قادر به زندگی در حومه شهر باشند می توانند با صرف هزینه کمتر در حدود 600 پوند در ماه، یک آپارتمان یک خوابه اجاره نمایند. هر چند زندگی در حومه شهر بر هزینه ایاب و ذهاب خواهد افزود. سایر هزینه‌های زندگی که شامل خورد و خوراک، حمل و نقل، بهداشت و درمان، پوشاک و ... است مبالغی در حدود 500 تا 1000 یورو در ماه  را در برمی‌گیرد.

سیستم آموزشی در انگلستان

سیستم آموزشی در انگلستان دارای بخش‌هایی است که در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

  • دوره ابتدایی که سنین 5 تا 11 سالگی را شامل می‌شود و خود دارای دو پایه‌ی اول و دوم است.
  • دوره آموزش متوسطه که سنین 11 تا 16 سال را شامل می‌شود و خود دارای دو پایه‌ی سوم و چهارم است.
  • دوره آموزش عالی که از سن 17 سالگی به بعد شروع می‌شود و شامل تحصیلات دانشگاهی و تکمیلی است.

انواع ویزای تحصیلی انگلستان

  • ویزای تحصیلی کوتاه مدت (Short-Term Stady Visa)
  • ویزای دانش آموزی (Tier 4 / (Child) Student Visa)
  • ویزای دانشجوئی (Tier 4 / (General) Student Visa)

ویزای تحصیلی کوتاه مدت (Short-Term Stady Visa)

ویزای تحصیلی کوتاه مدت برای محدوده زمانی 6 تا 11 ماه صادر می‌گردد و قابل تمدید نمی‌باشد. این ویزا برای شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی  صادر شده و فرد پس از گذراندن دوره می‌بایست نسبت به ترک خاک این کشور اقدام نماید. بنابراین با وجود داشتن این ویزا اجازه تحصیل در مدارس یا دانشگاه‌های کشور انگلستان را نخواهید داشت. در نظر داشته باشید ویزای کوتاه مدت 11 ماهه در صورتی به شما تعلق می‌گیرد که بیش از 16 سال سن داشته و در رشته زبان انگلیسی تحصیل کنید. در این صورت اقامت شما تا 11 ماه قابل تمدید می‌باشد.

ویزای دانش آموزی (Tier 4 / (Child) Student Visa)

ویزای دانش‌آموزی به کودکان کمتر از 17 سال تعلق می‌گیرد و این کودکان می‌بایست از طریق قیم قانونی خود در کشور انگلستان یا از طریق مدارس شبانه‌روزی اقدام نمایند. هیچگونه الزامی برای داشتن دانش زبان انگلیسی وجود ندارد اما دانستن این زبان به برقراری ارتباط و یادگیری بهتر دروس کمک شایانی خواهد کرد. هزینه تحصیل در مدارس شبانه‌روزی سالانه حدود 25000 پوند می‌باشد و  کلیه هزینه‌های تحصیل، خوابگاه، خورد و خوراک و ... را در بر می‌گیرد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای دانش‌آموزی

  • ترجمه سوابق تحصیلی شامل ریز نمرات و گواهی‌های پایان دوره به همراه اصل مدارک
  • پاسپورت معتبر (دارای حداقل شش ماه اعتبار)
  • رسید پرداخت شهریه مدرسه
  • تاییدیه تحصیلی
  • منابع نشان‌دهنده تمکن مالی والدین که بر اساس آن توانایی تامین هزینه‌ها و مخارج تحصیل و زندگی دانش‌آموز در طی سال‌های اقامت به اثبات می‌رسد.

ویزای دانشجویی (Tier 4 / (General) Student Visa)

ویزای دانشجویی برای افرادی صادر می‌گردد که در کشور مبدا تحصیلات مقطع متوسطه را پشت سر گذاشته و دیپلم دریافت کرده‌اند و قصد تحصیل در کالج‌ها یا دانشگاه‌های انگلستان را دارند. این ویزا برای دارندگان پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا صادر می‌گردد.

تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در این مقطع به مدت سه سال به طول می‌انجامد. با این حال در برخی از رشته‌ها از جمله رشته‌های علوم پایه و گروه فنی و مهندسی، طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال می‌باشد. دانشجویان پس از دریافت مدرک کارشناسی در صورت تمایل می‌توانند در مقاطع بالاتر به ادامه تحصیل بپردازند. همچنین برای دانشجویان مستعدی که علاقمند به ورود سریع به بازار کار هستند دوره‌های کوتاه مدت دو سال نیز وجود دارد و این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌آورد تا پس از فراغت از تحصیل به سرعت جذب بازار کار شوند. باید در نظر داشت این دوره‌ها مختص تمام رشته‌ها نیست و فقط در برخی از رشته‌ها این گزینه وجود دارد . در پایان این دوره به فارغ التحصیلان گگوایه دیپلم آموزش عالی داده می‌شود و فرد قادر به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نخواهد بود. برنامه دیگری نیز برای دانشجویان دوره کارشناسی وجود دارد. در این دوره‌ها طول دوره تحصیل 4 ساله است با این تفاوت که دانشجویان سه سال به تحصیل در رشته مورد نظر پرداخته و یک سال به کار کردن در مشاغل متناسب با رشته تحصیلی گذرانده شده می‌پردازند.  دانشجویان در چهار شاخه کلی قادر به تحصیل هستند که عبارتند از:

  • گروه هنر – Bachelor of Arts
  • گروه علوم  - Bachelor of Science
  • گروه آموزش – Bachelor of Education
  • گروهی مهندسی  - Bachelor of Engineering

در نظر داشته باشید برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارائه مدرک آیلتس با نمره حداقل 6 مورد نیاز است. دانشجویان در هفته 20 ساعت اجازه کار خواهند داشت و بدین ترتیب قادر به تامین بخشی از هزینه‌های زندگی خود خواهند بود. دانشجویان در دروه کارشناسی دروس پایه، اختصاصی و مهارت‌های اصلی رشته خود را یاد می‌گیرند. فارغ التحصیلان بعد از اتمام تحصیلات خود برای کسب موقعیت‌های شغلی متناسب با رشته تحصیلی فرصت خواهند داشت به جستجوی کار بپردازند و در صورت اشتغال به کار با تغییر نوع اقامت خود به اقامت کاری در کشور انگلستان ماندگار شوند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی شامل موارد زیر است:

  • مدرک زبان معتبر (به عنوان مثال آیلتس آکادمیک با نمره حداقل 6)
  • انگیزه‌نامه
  • مدارک تحصیلی دبیرستان (شامل گواهی دیپلم، پیش‌دانشگاهی، ریزنمرات متوسطه و ریزنمرات پیش‌دانشگاهی)
  • مدرک تحصیلی دوره کارشناسی به همراه ریزنمرات
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش از دانشگاه مربوطه

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

افرادی که تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد  خود را در داخل یا خارج از خاک انگلستان دریافت کرده‌اند می توانند جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه‌های انگلستان نامه پذیرش دریافت نمایند. دانشجویان شاغل در این مقطع تحصیلی اجازه کار خواهند داشت و با درآمدی که از این طریق کسب می‌کنند قادر به تامین بخشی از هزینه‌های زندگی و تحصیل خود خواهند بود.

دوره کارشناسی ارشد در کشور انگلستان به دو شکل برگزار می گردد:

  • دوره کارشناسی ارشد با محوریت آموزش
  • دوره کارشناسی ارشد با محوریت پژوهش

در دوره‌های کارشناسی ارشد با محوریت آموزش، همانند دوره کارشناسی، کلاس‌ها بر پایه آموزش، برگزاری کنفرانس، همایش و سمینار تشکیل شده و کمتر به بحث و فعالیت‌های پژوهشی پرداخته می‌شود.

برنامه‌های آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد با محوریت آموزش یک یا دو ساله هستند و در چهار گروه تدوین شده‌اند:

  • گروه هنر
  • گروه علوم پایه
  • مدیریت بازرگانی
  • گروه فنی و مهندسی

دوره‌های کارشناسی ارشد مبتنی بر پژوهش، علاوه بر آموزش و برگزاری کنفرانس، همایش و سمینار تمرکز بسیاری بر تحقیق و پژوهش دارد. دانشجویان با انتخاب این دوره موظف به ارائه پایان‌نامه خواهند بود. طول دوره تحصیل در این برنامه 2 تا چهار سال می‌باشد. 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به شرح زیر می‌باشد:

  • مدرک زبان (به عنوان مثال آیلتس آکادمیک ترجیحاً با نمره 7)
  • مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • مدرک کارشناسی و ریز نمرات
  • رزومه
  • انگیزه‌نامه
  • معرفی‌نامه از اساتید دانشگاه د رمقطع کارشناسی

لازم به ذکر است متقاضیان گروه مدیریت همانند دانشگاه‌های آمریکا علاوه بر مدارک فوق، نیاز به ارائه نمره قبولی در آزمون GMAT نیز دارند.

تحصیل در مقطع دکتری

فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند با ارائه یک پروپوزال نسبت به اخذ پذیرش در مقطع دکتری از یکی از دانشگاه‌های کشور انگلستان اقدام نمایند. دانشجو پس از آماده سازی پروپوزال و ارائه آن به دانشگاه می‌بایست منتظر تایید پروپوزال خود توسط یکی از اساتید دانشگاهی شود. در این صورت صدور پذیرش برای متقاضی امکان‌پذیر خواهد بود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در مقطع دکتری از دانشگاه‌های انگلستان به شرح زیر می‌باشد:

  • سوابق تحصیلی شامل دانشنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات
  • پروپوزال موضوع تحقیق
  • انگیزه‌نامه
  • رزومه
  • مدرک زبان (به عنوان مثال آیلتس آکادمیک با نمره بالاتر از 7)

در جدول زیر 10 دانشگاه برتر انگلستان که از رنکینگ بالایی در رتبه‌بندی‌های کشوری و جهانی کشور برخوردار هستند، معرفی کردیم:

نام دانشگاهرتبه کشوریرتبه جهانی
دانشگاه آکسفورد11
دانشگاه کمبریج23
کالج امپریال لندن310
دانشگاه کالج لندن422
دانشگاه ادینبورگ529
کالج کینگز لندن635
مدرسه علوم اقتصاد و سیاست لندن737
دانشگاه منچستر854
دانشگاه بریستول976
دانشگاه وارویک1082

داشتن نامه پذیرش به تنهایی شرط کافی برای مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان نیست. افرادی که موفق به دریافت نامه پذیرش از مدارس یا دانشگاه‌های کشور انگلستان می‌شوند، می‌بایست جهت تکمیل فرآیند مهاجرت اقدام به دریافت ویزا برای ورود به خاک این کشور نمایند. در ادامه مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی از کشور انگلستان شرح داده می‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی از کشور انگلستان:

  • گذرنامه معتبر 
  • عکس جدید از متقاضی با سایز  3.5 در 4.5 
  • مدرک زبان بین المللی و معتبر برای دانشجویان (دانش‌آموزان نیاز به ارائه مدرک زبان ندارند اما در صورت ارائه دارای امتیاز خواهد بود).
  • اثبات تمکن مالی و ارائه منابعی که نشان‌دهنده توانایی پرداخت هزینه‌های یک سال تحصیل و زندگی در انگلستان باشد.
  • نامه پذیرش معتبر و مورد تایید از نهادهای مربوطه 

با توجه به وجود دانشگاه‌های معتبر در کشور انگلستان و ارائه آموزش به زبان انگلیسی و همچنین شانس بالای اشتغال پس از فراغت از تحصیل همگی دلایل مناسبی برای انتخاب کشور انگلستان به عنوان مقصد تحصیل و زندگی می‌باشد. علاقمندان به مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان می‌توانند با یک تماس از خدمات مفید مشاوره‌ای و اجرائی جهرمی‌گروپ برخوردار شوند. با ما همراه شوید.

مهاجرت از طریق کار به کشور انگلستان

یکی دیگر از شیوه‌های مهاجرت به کشور انگلستان اقدام از طریق ویزای کار می‌باشد. با توجه به اقتصاد پایدار و پیشرفت روزافزون علم و فناوری، کشور انگلستان همواره مورد توجه علاقمندان به مهاجرت از طریق کار به این کشور بوده‌است. افرادی که دارای یک پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در خاک انگلستان هستند با ارائه مدارک می‌توانند اقدام به درخواست ویزا نمایند. پیشنهاد کار یا Job Offer به افرادی تعلق می‌گیرد که دارای تخصص و مهارت خاص در زمینه شغل مورد درخواست باشند و به عنوان نیروی کار ماهر شناخته شوند و یا توانایی کار در مشاغل خاص را داشته باشند. همچنین افرادی که در یک زمینه دارای نبوغ خاص هستند و نخبه شناخته می‌شوند نیز امکان بهره‌مندی از این نوع ویزا را دارند. در برخی موارد افراد برای کار موقت یا فصلی نیز می‌توانند شانس خود را برا دریافت ویزای کار انگلستان امتحان کنند. در نظر داشته باشید افرادی که دارای تبار انگلیسی هستند و در کشورهای مشترک‌المنافع زندگی می‌کنند و یا اتباع اروپایی برای کار در کشور انگلستان نیاز به اخذ ویزا نخواهند داشت.

انواع ویزای کار کشور انگلستان

افراد علاوه بر داشتن پیشنهاد شغل می‌بایست به منظور ورود به خاک انگلستان و اقامت کاری در این کشور اقدام به دریافت مجوز ورود یا همان ویزای کار نمایند. ویزای کار انگلستان به دو شکل صادر می‌شود:

  • ویزای مخصوص کارگران ماهر (Tier 2)
  • ویزای مخصوص کارکنان موقت (Tier 5)

ویزای مخصوص کارگران ماهر (Tier 2)

افراد داری تخصص و مهارت خاص با استفاده از این ویزا قادر به اشتغال در کشور انگلستان خواهند بود. افراد با ارائه رزومه و سوابق و تجارب کاری و تحصیلی نسبت به دریافت پیشنهاد شغل اقدام نموده و پس از آن برای این نوع ویزا درخواست می‌دهند. قبل از درخواست این نوع ویزا موارد مختلفی بررسی و در نظر گرفته‌ می‌شود. از جمله اینکه شغل متقاضی می‌بایست در لیست مشاغل مورد نیاز کشور انگلستان باشد. همچنین فرد شاغل از حداقل درآمد لازم و مشخص متناسب با موقعیت شغلی برخوردار باشد. فرد متقاضی نیاز به یک گواهی با موضوع و محتوای اطلاعات و موقعیت شغلی که توسط کارفرما تایید وشده و نشان‌دهنده حمایت کارفرما از اوست دارد.

ویزای مخصوص کارکنان موقت (Tier 5)

این ویزا نوعی ویزای کوتاه مدت می‌باشد و افراد با دریافت آن حداکثر به مدت یک سال قادر خواهند بود در کشور انگلستان اقامت داشته باشند. هنرمندان، ورزشکاران، کارکنان سازمان‌ها، کارکنان مذهبی و خیریه می‌توانند با استفاده از این نوع ویزا وارد خاک انگلستان شوند. مهاجرت از طریق این ویزا یک برنامه کار موقت خواهد بود و با توجه به موقعیت شغلی افراد می‌توانند نسبت به درخواست ویزای خود اقدام نمایند. پس از درخواست، مدارک فرد توسط سازمان مربوطه بررسی و تایید یا رد صلاحیت می‌گردد. در صورت تایید صلاحیت و واجد شرایط بودن درخواست وی مورد قبول واقع می‌گردد.

ویزای گلوبال تلنت انگلستان

در سال 2020 ویزای گلوبال تلنت (ویزای استعداد جهانی) جایگزین ویزای Tier1 (ویزای نخبگان) شد. متقاضیان با دریافت این ویزا به مدت 5 سال اجازه اقامت و کار در کشور انگلستان را خواهند داشت. مزیت این نوع ویزا عدم نیاز به داشتن پیشنهاد کار از طرف کارفرماست. بنابراین افرادی که دارای استعداد خاص در زمینه‌های معرفی شده در کشور انگلستان هستند و یا علاقمند به کار در این رشته‌ها هستند می‌توانند برای دریافت ویزای کار ازطریق برنامه گلوبال تلنت اقدام نمایند. از مزایای این ویزا داشتن اجازه اقامت به مدت 5 سال که قابل تمدید نیز می‌باشد است. با اخذ این ویزا افراد می‌توانند به راحتی در موقعیت‌های شغلی معرفی شده توسط دولت کشور انگلستان مشغول به کار شوند و چنانچه تمایل به تغییر موقعیت کاری خود را داشته باشند بدون نیاز به کسب مجوز از وزارت کشور بریتانیا شغل خود را تغییر دهند. افراد متاهلی که موفق به دریافت ویزا از طریق این برنامه شده‌اند می‌توانند برای ویزای همراه همسر و فرزندان زیر هجده سال خود نیز اقدام نمایند. همچنین در طول اقامت خود به راحتی به خارج از کشور انگلستان سفر کنند. با تمدید ویزای کار از طریق برنامه گلوبال تلنت و اقامت طولانی مدت در کشور انگلستان امکان اخذ اقامت دائم برای این افراد میسر می‌باشد. در نظر داشته باشید بهره‌مندی از این ویزا برای شما امکان استفاده از برخی خدمات دولتی و انجام برخی فعالیت‌ها را فراهم نمی‌کند و محدودیت‌های در برخی زمینه‌ها از جمله استفاده از صندوق‌های مالی و بازنشستگی و یا شرکت در مسابقات ورزشی ملی ایجاد می‌کند. 

افراد برای دریافت ویزای گلوبال تلنت نیاز به اخذ تاییدیه از یک نهاد تایید شده توسط وزارت کشور انگلستان را خواهند داشت. بسته به موقعیت مورد درخواست، نهادهایی جهت بررسی شرایط فرد تعیین شده‌اند. افرادی واجد شرایط خواهند بود در یکی از زمینه‌های تعیین شده دارای استعداد خاص هستند و یا علاقمند به فعالیت در این زمینه‌ها هستند. ملاک‌های تشخیص واجد شرایط بودن افراد با استعداد ویژه در سه حیطه آموزش و پژوهش، فرهنگ و هنر و فناوری دیجیتال قرار دارند. در حیطه آموزش و پژوهش فرد واجد شرایط می‌بایست در کی از موضوعات این حیطه یعنی در یکی از گروه‌های  علوم پایه، علوم انسانی، مهندسی و پزشکی دارای استعداد خاص باشد. در حیطه فرهنگ و هنر فرد متقاضی می بایست در یکی از گروه‌های ادبیات، موسیقی، هنرهای دیداری، موسیقی و فیلم، تئاتر و هنرهای ترکیبی دارای استعداد ویژه باشد. همچنین در حیطه فناوری دیجیتال فرد متقاضی می‌بایست رزومه قابل قبول از فعالیت در این حیطه از جمله ارائه ایده‌های خلاقانه، نوآوری و آموزش و مشاوره در حوزه تکنولوژی دیجیتال ارائه دهد. پس از تایید صلاحیت متقاضیان توسط نهادهای تعیین شده، نوبت به درخواست ویزای گلوبال تلنت خواهد رسید. پس از بررسی درخواست نتیجه ظرف کمتر از یک ماه به متقاضی اعلام می‌گردد و فرد پس از دریافت ویزا پس از گذشت سه ماه قادر به مهاجرت خواهد بود.

مدارک مورد نیزا جهت دریافت ویزای کار انگلستان

برای دریافت ویزای کار به هر شکل نیاز به ارائه مدارکی خواهد بود که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان بین‌المللی
  • شناسنامه
  • گواهی عدم سوپیشینه کیفری
  • گواهی سلامت از پزشک معتمد
  • مدارک مبنی بر تمکن مالی 
  • عکس به روز از فرد

در ادامه به تعدادی از مشاغل پر تقاضا در کشور انگلستان اشاره خواهیم کرد، دانستن این موارد به شما در انتخاب کشور مقصد کمک شایان توجهی می‌نماید.

مشاغل پر تقاضا در انگلستان

  • مشاغل گروه آموزش
  • پرستاری
  • بازاریابی دیجیتال
  • مشاغل گروه مهندسی
  • نرم افزار و برنامه نویسی
  • مشاغل گروه مدیریت (اجرائی و پروژه)
  • گرافیست
  • پشتیبان فنی
  • امنیت سایبری

از میان تمام شغل‌های موجود در کشور انگلستان همیشه مشاغلی هستند که درآمدشان در مقایسه با سایر مشاغل بیشتر است. در واقع یکی از ملاک‌‌های انتخاب یک کشور برای کار و زندگی میزان درآمد ناشی از کسب و کار می‌باشد. آگاهی از وضعیت مشاغل مختلف از لحاظ میزان تقاضا،درآمد و حقوق دریافتی به تصمیم‌گیری افراد در انتخاب کشور مورد تقاضا کمک قابل توجهی می‌نماید. از جمله مشاغل پر تقاضا در کشور انگلستان، گروه علوم پزشکی و پرستاری، گروه مهندسی (نرم افزار، عمران، محیط زیست، هوافضا و الکترونیک)، و گروه مدیریت می‌باشد. مشاغل پر درآمد نیز شامل انواع گرایش‌های مدیریت از جمله مدیریت مالی، بازاریابی، مالی و اجرائی، خلبانی و خدمات هوایی، مهندسی فناوری اطلاعات، وب و تجارت الکترونیک، پزشکی، پرستاری و حقوق می‌باشد.

میانگین حقوق سالانه افراد در کشور انگلستان برای مشاغل تمام‌وقت در حدود 38000 و برای مشاغل پاره‌وقت 13000 پوند می‌باشد. با توجه به پایین بودن نرخ تورم و میانگین بالای درآمد افراد، اکثریت جامعه از وضعیت رفاهی مناسبی برخوردار هستند. لازم به ذکر است ایرانیان علاقمند به مهاجرت از طریق کار به کشور انگلستان ملزوماتی چون یافتن یک کارفرما که در نقش حمایت کننده نیز ظاهر می‌گردد، مهارت در دانش زبان انگلیسی، مهارت در شغل مورد تقاضا در کشور انگلستان، تمکن مالی متناسب با موقعیت شغلی مورد درخواست و ویزای کار را نیاز خواهند داشت. افرادی که از تابعیت کشور انگلستان برخوردار هستند و یا تبعه یک کشور در اتحادیه اروپا هستند، همچنین شهروندان سوئیسی که تا قبل از دسامبر 2020 در کشور انگلستان مشغول به کار بوده‌اند نیاز به دریافت ویزا نخواهند داشت.

وضعیت بیمه و بازنشستگی در کشور انگلستان

تمام افراد دارای شغل در کشور انگلستان موظف به پرداخت بیمه تامین اجتماعی جهت بهره‌مندی از خدمات درمانی، بیمه بی‌کاری و از کار افتادگی و بازنشستگی در آینده هستند. خدمات درمانی در این کشور همانند سایر کشورها در دو بخش دولتی و خصوصی ارائه می‌گردد. افرادی که دارای تمکن مالی بالاتری هستند از خدمات بخش خصوصی و اکثریت مردم از خدمات درمانی بخش دولتی استفاده می‌کنند. بنابراین داشتن بیمه کمک شایان توجهی به کاهش هزینه‌های درمان خواهد کرد. بیمه‌شدگان با پرداخت حداقل ده سال هزینه بیمه قادر به بازنشستگی خواهند بود. سن بازنشستگی برای مردان 70 سالگی و برای زنانه 68 سالگی می‌باشد. حقوق دریافتی بازنشستگان مبلغ قابل توجهی است و منجر به حفظ کیفیت زندگی سالمندان در کشور انگلستان می‌گردد. 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور انگلستان

افرادی که قصد دارند از طریق سرمایه‌گذاری در کشوری دیگر اقدام به مهاجرت نمایند، ملاک‌ها و معیارهایی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند. از عوامل موثر در تصمیم‌گیری برای انتخاب یک کشور مناسب جهت سرمایه‌گذاری می‌توان به مواردی چون وضعیت اقتصادی، میزان تولید ناخالص داخلی، استفاده از تکنولوژی پیشرفته در صنایع گوناگون و نرخ تورم اشاره کرد. کشور انگلستان به لحاظ رشد، پویایی و پایداری اقتصادی جز قدرتمندترین کشورهای جهان به شمار می‌آید. سرمایه‌گذران با اطمینان از سوددهی قابل ملاحظه، هر ساله اقدام به سرمایه‌گذاری پر سود در این کشور می‌نمایند. انگلستان نیز با هدف جذب سرمایه‌های خارجی و جذب طرح‌های نوآورانه و کارآفرینی از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان استقبال می‌کند. سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان منجر به دریافت اقامت موقت و دائم در این کشور می‌شود. متقاضیان این روش می‌توانند با سرمایه‌گذاری به مبلغ 10 میلیون پوند پس از دو سال اقامت موقت، با سرمایه‌گذاری به مبلغ 5 میلیون پوند پس از سه سال اقامت موقت و با سرمایه‌گذاری به مبلغ 2 میلیون پوند پس از 5 سال اقامت موقت، نسبت به اقامت دائم اقدام نمایند. کشورها برای جذب سرمایه‌گذار علاوه بر پیگیری اهداف خود که ایجاد رشد اقتصادی و توسعه صنایع و گسترش بازار کار و کاهش نرخ بی‌کاری است، می‌بایست حس اعتماد و امنیت آن‌ها را فراهم کنند. انگلستان کشوری است که در این زمینه توانسته است به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند. از مزایای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری علاوه بر امکان دریافت اقامت دائم، عدم نیاز به مدارک تحصیلی و مدرک زبان و اقدام همزمان برای همسر و فرزندان  است. فرزندان قادر به ادامه تحصیل در مدارس و فرد قادر به اشتغال در بازار کار خواهد بود. از شرایطی که فرد را واجد شرایط جهت اقدام به سرمایه‌گذاری در کشور انگلتسان می نماید می توان به سن فرد اشاره کرد. سن شخص سرمایه‌گذار حداقل 18 سال در نظر گرفته شده‌است. همچنین عدم سو پیشینه کیفری و سلامت جسمی و روانی از شروط دیگر می‌باشد.

سرمایه گذاری در کشورانگلستان از چند طریق امکان پذیر است. سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی و سرمایه‌گذاری به صورت مستیم و با خرید اوراق قرضه انواعی از شیوه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور محسوب می‌شود.

سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت 

در کشور انگلستان در سه قالب شرکت‌ها به ثبت رسیده می‌شود: ثبت شرکت سهامی با مسئولیت محدود (CCL)، ثبت شرکت سهامی عام (PLC) و ثبت شرکت مسئولیت محدود با گارانتی

مرسوم‌ترین شکل ثبت شرکت در قالب اول انجام می‌گیرد. شرکت‌های سهامی با مسئولیت محدود تعهدات مالی کمتری ایجاد می‌کنند و سود سهامداران تقسیم می‌شود. همچین در صورت بروز مسائل مالی، ضرر و زیان و ورشکستگی، اموال و دارائی‌های سهامداران حفظ می‌گردد. این شرکت‌ها با حداقل سرمایه یک پوند نیز قابل ثبت است. راه اندازی چنین شرکت‌های با مبلغ 8 هزار یورو و در یک هفته قابل انجام است.

چنانچه موضوع فعالیت شرکت پروژه‌ای عظیم باشد، ثبت شرکت در قالب دوم یعنی شرکت سهامی عام انجام می‌شود. این شرکت‌های برای تامین مالی نیاز به سرمایه‌گذاران عمومی دارند. بنابراین سهام خود را به عموم مردم می‌فروشند. ثبت این شرکت‌ها در بازه زمانی دو هفته و با حداقل سرمایه 50 هزار پوند قابل ثبت هستند. برای شروع 25 درصد از این مبلغ می‌بایست قبل از پروسه ثبت آماده باشد.

ثبت شرکت مسئولیت محدود با گارانتی معمولاً با موضوع فعالیت در زمینه امورورزشی، کارهای خیرخواهانه و موسسه غیرانتفاعی انجام می‌گیرد. فرایند ثبت شرکت مسئولیت محدود با گارانتی ظرف چند ساعت قابل انجام است و قدرالسهم هر فرد محدود به مقدار سرمایه‌گذاری است که انجام داده است.

مراحل فرآیند ثبت شرکت در انگلستان

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان را دارند می‌بایست مدارک لازم جهت ثبت شرکت را آماده کنند. مهمترین گزینه موضوع فعالیت شرکت خواهد بود. هرچه این طرح خلاقانه و نوآورانه‌تر باشد با استقبال بیشتری روبه‌رو خواهد شد. در ادامه با مراحل انجام ثبت شرکت در کشور انگلستان آشنا می‌شوید:

  • ایجاد حساب بانکی در انگلستان
  • معرفی یک آدرس به عنوان دفتر مربوط به شرکت در کشور انگلستان
  • معرفی برنامه کسب و کار و چارچوب فعالیت شرکت
  • انتخاب یه نام مورد تایید برای شرکت مذکور
  • درخواست شماره بیمه ملی 
  • ثبت اطلاعات شرکت
  • اعلام آدرس محل اقامت

چنانچه فرد متقاضی پس از ثبت شرکت، قصد اقامت در کشور انگلستان را دارد می‌بایست برای ویزا اقدام نماید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در انگلستان

  • شناسنامه به همراه ترجمه آن
  • گواهی عدم سو پیشینه و ترجمه آن
  • سند ازدواج برای افراد متاهل و ترجمه آن
  • گواهی نشان‌دهنده محل سکونت از جمله قبوض آب، گاز یا تلفن.
  • تصویر پاسپورت تمام اعضای شرکت
  • مدارک زبان انلگیسی معتبر
  • رسید پرداخت‌ هزینه‌های درخواست ثبت شرکت

مهاجرت از طریق ویزای استارت‌آپ‌ 

ثبت شرکت از طریق ویزای نوآوری : کشور انگلستان از ایده‌های جدید و خلاقانه و نوآوری‌هایی که امکان رشد و پیشرفت را داشته باشند به شدت حمایت می‌کند. چنانچه افراد از سایر کشورها علاقمند به راه اندازی کسب و کاری متفاوت و جدید در کشور انگلستان هستند، از طرف دولت این کشور مورد استقبال قرار می‌گیرند. مدت اعتبار این نوع ویزا 3 سال می‌باشد و درخواست کننده آن می‌بایست مدرک زبان انگلیسی بین المللی ارائه دهد. با گذشت سه سال افراد می‌توانند نسبت به تمدید ویزای خود اقدام نمایند. مقدار سرمایه‌گذاری حداقل با مبلغ 50 هزار پوند انجام می‌شود.

ثبت شرکت از طریق ویزای استارت‌آپ: برای دریافت ویزای استارت‌آپ که مدت اعتبار دو ساله دارد درخواست متقاضی توسط یک موسسه آموزش عالی در انگلستان و یک سازمان تجاری که سابقه حمایت از کارآفرینان را دارد مورد بررسی قرار می‌گیرد. و در صورت تایید درخواست امکان مراجعه به سفارت جهت درخواست ویزا فراهم می‌گردد. همانند ویزای نوآوری، موضوع استارت‌آپ‌ها هم نیز می‌بایست خلاقانه و نو باشد.

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

یکی از شیوه‌های مهاجرت به کشور انگلستان ازدواج است. چنانچه فرد متقاضی با شهروندی از کشور انگلستان ازدواج کند، می تواند نسبت به  دریافت اقامت از این کشور اقدام نماید. افراد باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • زوجین دارای حداقل 18 سال سن باشند.
  • ازدواج زوجین به صورت رسمی انجام شده باشد و یا با یکدیگر نامزد باشند.
  • دارای دانش زبان انگلیسی باشند.
  • متقاضی حداقل سه سال قبل از درخواست در انگلستان زندگی کرده باشد.
  • متقاضی قوانین شهروندی  کشور انگلستان را رعایت کند.
  • متقاضی در آزمون شهروندی کشور انگلستان شرکت کند.
  • متقاضی مبالغ مربوط به هزینه درخواست را پرداخت نمایند.

مهاجرت به انگلستان از طریق تولد فرزند

دریافت اقامت در کشور انگلستان از طریق تولد فرزند در کشور انگلستان تابع قانون خون است. یعنی اگر فرزند شما در خاک انگلستان متولد شود به تنهایی منجر به اقامت نمی‌گردد، بلکه می‌بایست حداقل یکی از والدین شهروند کشور انگلستان باشند. بنابراین اگر والدین دارای شهروندی این کشور هستند فرزندانی که از آن‌ها متولد می‌شوند تابعیت انگلستان را به خود می‌گیرند.

شرایط دریافت اقامت و تابعیت کشور انگلستان

مدت زبان دریافت اقامت دائم از کشور انگلستان بستگی به نوع اقامت موقت افراد دارد اما به طور میانگین 5 سال زمان می‌برد. افرادی که از طریق ویزای کار اقدام نموده‌اند، ورزشکاران، هنرمندان و افرادی که دارای تابعیت نیاکانشان، پس از گذشت 5 سال می‌توانند نسبت به نسبت در اخذ اقامت دائم اقدام نمایند. همچنین افرادی که از طریق سرمایه‌گذاری اقدام به دریافت اقامت نموده‌اند بسته به مقدار سرمایه‌گذاری بین 2 تا 5 سال پس از انجام سرمایه‌گذاری قادر به درخاست اقامت دائم خواهند بود.

چنانچه قصد مهاجرت به کشور انگلستان را دارید، کارشناسان مجموعه‌ی جهرمی‌ گروپ آماده پاسخگویی به سوالات شما متقاضیان عزیز و کمک به فرآیند مهاجرت شما هستند. با ما در ارتباط باشید

5 / 5
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید