مهاجرت به فرانسه 2023

پریسا محسنی
17 مهر 1401 / 29 دقیقه مطالعه

مهاجرت به فرانسه 2023

فهرست مطالب

مختصر اطلاعاتی از کشور فرانسه

نام کشورفرانسه La France
پایتختپاریس
بزرگترین شهرهاپاریس (Paris)، مارسی (Marseille)، لیون (Lyon)
تعداد استان ها18 استان (13 استان داخلی و 5 استان خارجی)
نوع حکومتجمهوری فرانسه / حکومت نیمه متمرکز ریاستی
زبان رسمیفرانسوی
زبان های رایجزبان برتون، آلزاسی و انگلیسی
جمعیت(جولای 2022) 67897000
واحد پولییورو (قبل از یورو واحد پول فرانسه معادل فرانک بود)
پیش شماره کشوری0033
پسوند دامنه وب سایت‌ها.fr
وسعت640679
رتبه ی کشوری (2018)3
نقشه فرانسه

کشور فرانسه، با نام رسمی République Française به معنای جمهوری فرانسه ، یکی از زیباترین کشورهای گردشگری جهان میباشد که در شمال غربی اروپا واقع شده است. فرانسه در کنار اسپانیا و مراکش یکی از سه کشوری می باشد که سواحلی هم در دریای مدیترانه و هم در اقیانوس اطلس دارد. فرانسه از جنوب با آندورا و اسپانیا، از شرق با ایتالیا، سوئیس، آلمان، لوکزامبورگ و بلژیک و از جنوب با موناکو مرز زمینی دارد. همچنین از طریق کانال مانش با بریتانیا هم مرز است. مساحت کشور فرانسه 640679 کیلومتر مربع می­باشد و بزرگترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و سومین کشور بزرگ در کل قاره­ی اروپا به شمار می­رود. جمعیت فرانسه 2/67 مملیون تن است و پس از آلمان، دومین کشور پرجمعیت اروپایی محسوب می شود. . مهم ترین شهرهای کشور فرانسه عبارتند از: پاریس، مارسیل، لیون، تولوس، نیس، نانت، مونت پیلر، استراسبورگ، بوردکس، لیل وغیره می­ باشد.

پاریس پایتخت کشور فرانسه و از اصلی­ترین جاذبه­ های گردشگری و مشهورترین و بزرگ ترین شهرهای اروپا در این کشور محسوب می­شود. این شهر در شمال فرانسه و بر روی رودخانه­ ی راین واقع شده است و هر قدر از زیبایی­ های این شهر صحبت کنیم باز هم کم گفتیم. این شهر در عرصه های مختلفی مانند فرهنگ، هنر، مد، غذا و طراحی پیشینه و سابقه ای طولانی دارد؛ به همین دلیل به نام شهر نور و پایتخت مد مشهور شده است. پاریس به دلیل داشتن مکان های پربازدید توریستی بسیاری چون برج ایفل، کلیسای نوتردارم، موزه­ ی لوور، مولن روژ، لیدو و غیره هر ساله حدود 45 میلیون گردشگر را به خود اختصاص می دهد و به یکی از محبوب­ترین مقاصد گردشگری جهان مشهور است.

اقتصاد کشور فرانسه

پاریس، پایتخت، بزرگ‌ترین شهر و مرکز اصلی تجارت و فرهنگ کشور فرانسه است. بعد از اواخر وسطا، فرانسه تبدیل به یکی از قدرت‌های برتر در منطقه اروپا شد که در قرون ۱۹ و ۲۰ دارای کلونی‌ها و مناطق تحت استعمار بسیاری می‌شد. همچنین در طول تاریخ طولانی این کشور، فرانسه تبدیل به مهم پرورش بسیاری از هنرمندان، متفکران و دانشمندان در عرصه‌های گوناگون بوده تا جایی که این کشور را یکی از مراکز فرهنگی جهان می‌پندارند. فرانسه چهارمین کشور دارنده بیشترین میراث جهانی یونسکو در جهان است که به همین واسطه، هرساله بیش از ۸۳ میلیون توریست خارجی جذب این کشور می‌شوند - آماری بیش از هر کشور دیگری در جهان.

در عرصه‌هایی چون فرهنگ، نظامی، اقتصاد و سیاست فرانسه یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار جهان می‌باشد. این کشور دارای رتبه پنجمین در بین سایر کشورها از نظر بودجه و هزینه‌های نظامی را دارد. همچنین از نظر ذخایر هسته‌ای، رتبه سوم را داراست. فرانسه یکی از کشورهای توسعه‌یافته می‌باشد که دارای اقتصادی قدرتمند است. از نظر اقتصادی، دارای پنجمین اقتصاد بزرگ جهانی و از نظر برابری قدرت خرید دارای رتبه هفتم جهانی است.

در زمینه استانداردهای بین‌المللی فرانسه را می‌توان از کشورهای پیشرو دانست. استانداردهای بالای زندگی، تحصیلات، سلامت، امید به زندگی، آزادی و شاخص بالای توسعه انسانی فرانسه را از جمله کشورهای ایده‌آل برای زندگی معرفی می‌کند. فرانسه همچنین از کشورهای موسس سازمان ملل متحد بوده و یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نیز می‌باشد. فرانسه همچنین در چندین گروه و نهاد بین‌المللی دیگر چون فرانسه‌زبانی، گروه هشت، گروه بیست، ناتو، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، سازمان تجارت جهانی و اتحادیه لاتین عضویت دارد. این کشور همچنین از کشورهای پیشرو در تاسیس اتحادیه اروپا بوده است.

-

فرانسه به عنوان یک مقصد مهاجرتی

با وجود تمامی مقاصد مهاجرتی که در دنیا وجود دارد، فرانسه همچنان اولین مقصد گردشگری در جهان باقی مانده است. درک دلیل این موضوع خیلی سخت نیست زیرا فرانسه هر آنچه ممکن است به چشم یک توریست جذاب به نظر برسد را دارد و دارای مناظر گردشگری برای هر نوع سلیقه ای می­باشد. کشور فرانسه به دلیل مناظر زیبا و میراث جهانی که توانسته در یونسکو به ثبت برساند، هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می­کند. فرانسه دارای برخی از بزرگترین سواحل اروپا، مرتفع ترین کوه ها و بهترین آثار تاریخی، زیباترین شهرها، مناطق ایده­عال روستایی، باشکوه ترین قلعه ها، رودخانه ها و بسیاری موارد دیگر است.

سالانه بالغ بر ۸۴۰/۲۶ هزار توریست برای دیدن جاذبه های گردشگری فرانسه به شهرهای این کشور سفر می کنند. فرانسه با ۷۰ میلیون گردشگر در سال ۱۹۹۸، اولین کشور توریستی جهان، بالاتر از اسپانیا، آمریکا، ایتالیا، انگلستان، چین و مکزیک قرار دارد. در سال ۲۰۰۶، ۷۹٫۱ میلیون نفر توریست به فرانسه سفر کرده‌اند که این تعداد بیشترین در میان کشورهای جهان بوده‌است. درآمد فرانسه از این تعداد توریست برابر ۴۶٫۳ میلیارد دلار بوده‌است.روز ملی فرانسه چهاردهم ژوئیه‌است

همچنین پاریس، پایتخت کشور فرانسه به دلیل داشتن مکان های پربازدید توریستی بسیاری چون برج ایفل، کلیسای نوتردارم، موزه­ی لوور، مولن روژ، لیدو و غیره هر ساله حدود 45 میلیون گردشگر را به خود اختصاص می دهد و به یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری جهان مشهور است.

مهاجرت به فرانسه

-

انواع ویزای کشور فرانسه

هنگامی که قصد کردید تا به کشور فرانسه مهاجرت کنید، می‌بایست ویزای این کشور را دریافت کنید. شرایط اخذ ویزای کشور فرانسه به ملیت فرد بستگی دارد. فرانسه ویزاهای مختلفی دارد که برای دریافت و اخذ آنها می‌بایست از طریق سفارت فرانسه اقدام کرد. مقررات و انواع ویزا به مدت زمان و هدف اقامت فرد متقاضی (توریستی، اهداف حرفهای، تحصیلات، اهداف خانوادگی) بستگی دارد. اگر متقاضی قصد داشته باشد که کمتر از 90 روز در فرانسه بماند، می‌بایست برای دریافت ویزای اقامت کوتاه مدت اقدام کند و اگر بیش از 90 روز قصد ماندن در این کشور داشته باشد، نیاز به ویزای اقامت طولانی مدت دارد.

ویزای اقامت طولانی مدت

برای هر نوع اقامتی در کشور فرانسه که بیشتر از 90 روز زمان ببرد، اقدام جهت ویزای اقامت طولانی مدت الزامیست. در این نوع از ویزا، ملیت شما مانع اخذ این ویزا نخواهد شد. مدت زمان اقامت برنامه ریزی شده شما هرچقدر که باشد، می­بایست بین سه ماه تا یکسال باشد. به منظور تمدید اقامت بیشتر از مدت اعتبار ویزا، می­بایست برای اقامت در یک استان درخواست دهید. در طول مدت اعتبار این ویزا، مانند ویزای شینگن به شما این امکان را می­دهد تا در صورت داشتن ویزای شینگن در حوزه مناطق شینگن خارج از فرانسه سفر کرده و یا بمانید.

پاسپورت تلنت کشور فرانسه

ویزای استعداد فرانسه (passeport talent) یا همان پاسپورت تلنت یک ویزای طولانی مدت و اقامت دائم کشور فرانسه می‌باشد که به طور ویژه برای متقاضیان خارجی می‌باشد که قصد ورود و ماندن در این کشور را دارند.این ویزا ویژه افرادی می باشد که با مهارت و توانایی های خود به توسعه و اقتصاد کشور ارزش می‌بخشند. اگر قصد کار و یا اقامت بیشتر از 3 ماه در این کشور را دارید می‌توانید از طریق این پاسپورت اقدام کنید. این پاسپورت به شما (خانواده شما) اجازه کار و زندگی در فرانسه را می‌دهد. برای دریافت این ویزا می‌بایست که خارج از اتحادیه اروپا باشید، زیرا افراد اتحادیه اروپا و الجزایر نیازی به داشتن به دریافت این ویزا ندارند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پاسپورت تلنت

  • مجوز اقامت و یا ویزای طولانی مدت
  • پاسپورت
  • شناسنامه (ترجمه شده به زبان فرانسوی توسط مترجم رسمی)
  • در صورت متآهل بودن، ترجمه سند ازدواج
  • در صورت داشتن فرزند، ترجمه شناسنامه فرزند
  • اسناد ملکی
  • سه قطعه عکس
  • درخواست (که بر طبق فعالیت شما، متغیر است)
  • مدارک رسمی مرتبط با فعالیت خود

ویزای اقامت کوتاه مدت

این نوع از ویزا عمومأ برای اهدافی چون توریستی، سفرهای کاری  یا دیدارهای خانوادگی صادر می­شود. همچنین برای افرادی که اهدافی چون برنامه­های کوتاه مدت آموزشی، کارآموزی، کنفرانس ها و جلسات کاری و یا پروژه­های کاری که بیشتر از 90 روز زمان نمی­برد، نیز این نوع از ویزا صادر می­گردد. این نوع از ویزا نیز خارج از منطقه بین المللی هر فرودگاه، برای ترانزیت ساده در کشور فرانسه مورد استفاده قرار می­گیرد.

ویزا ترانزیت کشور فرانسه

ویزای ترانزیت فرانسه

ویزای ترانزیت یک نوع ویزای کوتاه مدت برای متقاضیانی می­باشد که قصد دارند در منطقه بین المللی فرودگاه فرانسه به طور موقت بمانند. شما با داشتن این نوع از ویزا اجازه ورود به این کشور و شهرهای آن را ندارید. در واقع از کاربرد اصلی این نوع از ویزا میتوان این دو مورد را نام برد:

  • زمانی که برای ادامه سفر خود نیاز به تغییر فرودگاه دارید.
  • زمانی که در هتل و یا منزل دوست یا آشنایی منتظر تغییر پرواز خود هستید.

روش های مهاجرت به کشور فرانسه 

با توجه به آماری که از سوی اداره ی مهاجرت کشور فرانسه اعلام شده است، نرخ مهاجرت به این کشور، با وجود شیوع کرونا در سال 2022،بالا برآورد شده است. از زمان قدیم فرانسه کشوری با سیاست مرزی آزاد شناخته شده است، اما قبل از آن باید راه و روش های مهاجرت به این کشور را شناخت تا مطمئن شوید که کدام یک از این روش ها برای شرایط شما مناسب تر و کم ریسک تر می باشد. در ادامه مطلب انواع روش های مهاجرتی به کشور فرانسه برای شما عزیزان را نام برده و برای هر کدام از آنها توضیحات مختصیری ارائه دادیم.

  1. مهاجرت توریستی
  2. مهاجرت تحصیلی
  3. مهاجرت کاری
  4. مهاجرت سرمایه گذاری
  5. مهاجرت از طریق ازدواج

ویزای توریستی فرانسه

ویزای توریستی فرانسه

همانطور که گفتیم کشور فرانسه به دلیل داشتن جاذبه ­های گردشگری فراوانی که دارد باعث جذب توریست­ های بسیاری از سرتاسر جهان شده است. بنا به همین دلیل ویزای توریستی کشور فرانسه متقاضیان بسیاری دارد.

برای دریافت ویزای کشور فرانسه، نوع چیدمان مدارک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا عدم اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای این کشور ممکن است موجب ریجکتی فرد متقاضی شود.

برای دریافت ویزای توریستی فرانسه می­‌بایست حداقل 1 تا 3 ماه قبل از تاریخ سفر خود اقدام کنید و اولین کاری که جهت اقدام به اخذ این ویزا باید انجام دهید گرفتن وقت از سفارت فرانسه است و نتیجه سفارت حدود 14 تا 20 روز کاری به شما اعلام می شود. این ویزا به مدت 3 ماه صادر میگردد و در طول این سه ماه شما میتوانید علاوه بر بازدید از جاذبه های توریستی این کشور به سایر کشورهای شینگن نیز سفر کنید.

برای اخذ ویزای توریستی کشور فرانسه، علاوه بر مبلغ ویزا و سفارت، هزینه های دیگری اعم از بلیط رفت و برگشت و هتل، تمکن مالی، بیمه مسافرتی وجود دارد که بر اساس انتخاب شخص می­تواند متغیر باشد. اما در کل مبلغ ویزای توریستی فرانسه که برای تمامی متقاضیان مشترک است، 60 یورو می­باشد که برای کودکان زیر 6 سال رایگان و برای کودکان 6 تا 12 سال 35 یورو می‌­باشد. البته مبلغ 25 یورو نیز برای بررسی مدارک ویزا از هر فرد دریافت می­شود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی کشور فرانسه:

  • مدارک شناسایی (اعم از شناسنامه و کارت ملی) به همراه کپی و ترجمه آنها به زبان فرانسوی و یا انگلیسی
  • فرم درخواست ویزای شینگن به همراه ترجمه یکی از زبان­های فرانسوی و انگلیسی
  • پرینت تأییدیه وقت سفارت
  • پاسپورت (حداقل دارای 7 ماه اعتبار) به همراه کپی از صفحات و 2 قطعه عکس جدید
  • تهیه و رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت به کشور فرانسه
  • بیمه مسافرتی باحداقل پوشش 30000 یورو
  • انگیزه نامه از سفر
  • مدارک اثبات تمکن مالی (گردش مالی 6ماه اخیر)

علاوه بر تهیه و آماده کردن مدارک ذکر شده در صورت مشمول بودن موارد زیر، می­بایست این مدارک را نیز تهیه کنید:

  • گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش­آموزان تمامی مقاطع و دانشجویان ارائه کارت دانشجویی
  • فیش حقوقی کارمندان و ارائه جواز کسب برای افرادی که کامند نیستند
  • اگر کارمند دولت هستید فرم مرخصی، فیش حقوقی و آخرین حکم کارگزینی نیاز به ترجمه دارد.
  • اگر کارمند بخش خصوصی هستید نامه اشتغال به کار از طرف شرکت به همراه سربرگ و ذکر میزان دریافت حقوق ماهیانه و مدت مرخصی نیاز به ترجمه دارد.

مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه

تحصیل در فرانسه

فرانسه یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین المللی و متقاضیان تحصیل در اروپا می باشد. فرانسه دارای یکی از معتبرترین و بهترین سیستم آموزش عالی در اروپا و حتی جهان است که تحصیل در محیطی چند فرهنگی را برای دانشجویان فراهم میکند. در کشور فرانسه بخش عمده ای از هزینه های تحصیل دانشجویان بین المللی توسط دولت پوشش داده میشود و علاوه بر آن کمک هزینه مسکن، حمل و نقل و بیمه رایگان به دانشجویان تعلق می گیرد.

تحصیل در کشور فرانسه به دو زبان انگلیسی و فرانسوی انجام می شود و حتی در مقاطع ارشد و دکترا تحصیل بدون مدرک زبان هم امکان پذیر است. در صورتی که شما در حوزه­ی اتحادیه اروپا قرار گرفته باشید نیازی به ویزای تحصیلی ندارید، اما اگر در ایران زندگی می­کنید و قصد تحصیل در کشور فرانسه را دارید، اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور اولین قدمیست که می­بایست بردارید.

ویزای تحصیلی فرانسه در سه نوع ارائه می­شود:

  • ویزای تحصیلی کوتاه مدت: این ویزای برای دوره­های تحصیلی 3 ماهه می­باشد.
  • ویزای تحصیلی موقت بلند مدت: برای اخذ ویزای تحصیلی برای دوره ­های تحصیلی بین 3 تا 6 ماه و مهاجرت به کشور فرانسه از طریق دوره­های زبان - فشرده می­توانید از طریق این نوع از ویزا اقدام کنید.
  • ویزای تحصیلی بلند مدت: این ویزا برای دوره­های تحصیلی بیشتر از 6 ماه (کارشناسی 3ساله، ارشد 2 ساله و دکترا 4ساله) می باشد و به عنوان اجازه اقامت در این کشور محسوب می­شود.

-

شهریه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه

با وجود اینکه در فرانسه تحصیلاتی در سطح جهانی دریافت می­کنید، هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور نسبتاً کم است. شهروندان و مقیمان دائم کشورهای منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس می توانند بدون شهریه در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند (به استثنای حدود 200 یورو در سال هزینه نام نویس در دانشگاه). این در در حالی است که دانشجویانی که از خارج اروپا هستند، باید سالانه حدود 3000 تا 4000 یورو در دانشگاه های دولتی بپردازند. دانشگاه های خصوصی معمولاً هزینه بیشتری ( تا سقف 20000 یورو در سال) دریافت می کنند.

دانشجویان عضو اتحادیه اروپا

  • مقطع کارشناسی : 170 یورو سالانه
  • مقطع کارشناسی ارشد: 243 یورو سالانه
  • مقطع دکترا: 380 یورو سالانه
  • و مدارس مهندسی : 601 یورو سالانه

شهریه مقاطع مختلف دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا هستند نیز به این صورت می باشد:

  • مدرک کارشناسی: 2770 یورو در سال
  • مدرک کارشناسی ارشد: 3770 یورو در سال

شهریه دانشجویان مقاطع دکترا EU / non-EU تفاوتی ندارد  (380 یورو در سال)

شهریه در فرانسه

-

مهاجرت به فرانسه از طریق کار

مهاجرت به فرانسه از طریق کار

یکی دیگر از روش­های مهاجرت به کشور فرانسه مهاجرت کاری می­باشد. از مهم­ترین دلایل مهاجرت به فرانسه از طریق کار، وجود فرصت­های شغلی فراوان و کمبود نیروی کار متخصص و حرفه­ای می­باشد. نرخ بیکاری در کشور فرانسه تا ماه پیش (سپتامبر) 7.40% برآورد شده است.

متقاضیانی که قصد کار در این کشور را دارند می بایست از کارفرمایی در فرانسه جاب آفر و یا پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشند. در ابتدا پیشنهاد کاری باید به اطلاع اداره ملی استخدام فرانسه برسد و در سرتاسر فرانسه آگهی شده و در اختیار تبعه فرانسوی قرار بگیرد. در صورت پیدا نشدن نیروی کار پس از سه ماه، آگهی تا سه ماه دیگر در سطح اتحادیه اروپا برای اتباع اروپایی قرار می­گیرد، در صورتی که نیروی کار مورد نیاز در اروپا هم نبود، می­تواند به یک فرد بین­الملل دعوتنامه داده شود. اگر متقاضی صلاحیت حرفه­ای و یک جاب آفر رسمی داشته باشد می­تواند از طریق این دعوتنامه وارد کشور فرانسه شود و سپس بلو کارت دریافت کند.

انواع ویزای کار فرانسه

  • ویزای کاری موقت در صورتی که حضور شما در فرانسه کمتر از 90 روز باشد.
  • ویزای کاری طولانی مدت موقت در صورتی که کار شما در فرانسه بیشتر از 90 روز باشد.
  • ویزای اقامت طولانی اگر کار شما در فرانسه بیشتر از 12 ماه طول بکشد، به این نوع از ویزا نیاز دارید.

مهم ترین شرایط دریافت ویزای کاری فرانسه علاوه بر شرایط سنی، مدارک و سوابق تحصیلی و کاری مرتبط ، مدرکی جهت اثبات تسلط بر زبان فرانسوی و دریافت دعوتنامه­ی کاری از یک کارفرمای معتبر می­باشد. برای دریافت بلوکارت مدرک زبان و مدرک لیسانس و بالاتر برای دریافت پذیرش شغلی حرفه­ای الزامی می­باشد.

ویزای کاری فرانسه برای 12 ماه معتبر بوده و قابل تمدید می­باشد و متقاضی پس از گذشت 5 سال می­تواند برای اخذ اقامت دائم و تبعیت این کشور اقدام نماید.

مشاغل موردنیاز در فرانسه عبارتند از :

ICT Professionals
Healthcare professionals
Veterinarians
Doctors
Engineering Professionals
Finance Professionals
Legal professionals and legislators
IT Professionals
Banking
Civil jobs
Tourism
English Language Teachers
Sales managers
Business marketing
Caregiving professionals

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری

کشور فرانسه شرایط اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه‌ گذاری را ممکن کرده است. این کشور به دلیل استانداردهای سرمایه گذاری مناسب مانند رشد اقتصادی خوب و ریسک پایین در سرمایه گذاری، مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته و مهاجران بسیاری را برای سرمایه گذاری در این کشور ترغیب می­کند. سرمایه ‌گذاری یکی از ساده ‌‌ترین راه های مهاجرت به کشور فرانسه می­باشد که خرید ملک، ثبت شرکت و تمکن مالی از متداول‌ترین روش‌های این نوع از مهاجرت هستند.

سرمایه گذاری در کشور فرانسه از طریق خرید ملک

بازار املاک و مستغلات فرانسه پایدار است و نوسان ندارد. از این جهت خرید ملک در فرانسه با داشتن سرمایه­ای مناسب به راحتی امکان‌پذیر بوده و سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در فرانسه یک روش آسان محسوب می­شود. از شرایط مهمی که می­شود برای این نوع از مهاجرت نام برد، این است که برای خرید ملک در فرانسه می­بایست بالای 18 سال سن داشته باشید. همچنین برای اخذ این نوع از اقامت لازم است که ارزش ملک خریداری‌شده در فرانسه حداقل ۷۰۰۰۰ یورو باشد که نسبت به سایر کشورهای اروپایی رقم مناسبی می­باشد. علاوه بر این، لازم است که به‌ عنوان یک فرد خارجی ثابت کنید که می‌توانید ماهانه بالای ۱۳۰۰ یورو تمکن مالی داشته باشید.

سرمایه گذاری در کشور فرانسه از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در کشور فرانسه یکی دیگر از روش­های سرمایه‌ گذاری می­باشد. فرد متقاضی می­تواند با ثبت شرکتی با مسئولیتی محدود به سرمایه گذاری در این کشور بپردازد و اقامت دائم و تبعیت فرانسه را دریافت کند. این نوع از ویزا با نام تجاری (Business investor) شناخته می­شود. برای ثبت شرکت در فرانسه به دو نفر سهامدار نیاز می­باشد، که البته خود فرد هم بصورت انفرادی می­تواند شرکت خود را ثبت کند. نکته ای که در این نوع از سرمایه گذاری از اهمیت برخوردار می­باشد، این است که حدود سرمایه خاصی برای ثبت شرکتی در نظر گرفته نشده و سرمایه مورد نظر با توجه به بیزنس پلنی که فرد ارائه می­دهد مشخص می­شود. در واقع ارائه بیزنس پلن و یا طرح تجاری از الزامات این نوع از مهاجرت است. البته ارائه یک طرح تجاری که مورد تأیید دولت فرانسه هم باشد، نیازمند آگاهی و دانش کامل از وضعیت بازار فرانسه می­باشد و این موضوع برای افرادی که در فرانسه زندگی نکرده اند، کار دشواری خواهد بود.

پس از تأیید بیزنس پلن، دولت فرانسه به سرمایه ‌گذاران ویزای 1 ساله و اجازه اقامت موقت داده می­شود و تا زمانی که کسب و کار شرکت در فرانسه ادامه داشته باشد، این اقامت قابل تمدید است. پس از گذشت ۵ سال از فعالیت شرکت، در صورت رضایت بخش بودن از عملکرد شرکت و رزومه خوب افراد می‌توانند برای اقامت ۱۰ ساله و یا حتی اقامت دائم فرانسه اقدامات لازم را انجام دهند.

سرمایه گذاری در کشور فرانسه از طریق تمکن مالی

تمکن مالی یکی دیگر از روش­های سرمایه گذاری در کشور فرانسه می­باشد که در این نوع روش فرد با تکیه بر درآمد و یا سرمایه شخصی خود به فرانسه مهاجرت می­کند. در واقع این روش مناسب افرادیست که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند. این افراد با اثبات تمکن مالی و همچنین اثبات توانایی زندگی و تامین خرج و مخارج خود می­تواند از امکاناتی چون اقامت بلند مدت و دائم، سفر به کشورهای عضو شینگن، حق تحصیل متقاضی و سایر اعضای خانواده، راه اندازی کسب و کار شخصی و دریافت وام از بانک­های کشور و حق رانندگی بدون نیاز به داشتن شغلی در این کشور، استفاده کند. در این روش به متقاضیان اقامت یک ساله داده می­شود که قابل تمدید بوده و فرد متقاضی پس از گذشت ۵ سال، می تواند برای اخذ اقامت ۱۰ ساله یا اقامت دائم اقدام نماید.

یکی دیگر از مزایای مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی این است که ریسک از دست دادن سرمایه در این روش وجود ندارد، زیرا شما سرمایه­ای در این کشور صرف نخواهید کرد و تنها باید در حساب بانکی خود در ایران دارایی خود را ثبت کنید. تمکن مالی برای این روش، برای نفر اصلی 40 هزار یورو، برای همسر 20 هزار یورو و برای فرزندان 10 هزار یورو می باشد، که معادل آن را می توانید در حساب خود در ایران نشان دهید.

مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج یکی دیگر از روش­های مهاجرت به کشور فرانسه و دریافت تابعیت این کشور می­باشد. افراد می‌توانند با ازدواج با یک فرد فرانسوی یا شخصی که مقیم این کشور است، اقامت فرانسه را به دست آورد. البته برای مهاجرت به کشور فرانسه از طریق ازدواج لازم است که ازدواج شما رسمی باشد. بنابراین توجه داشته باشید که به بهانه­ ی مهاجرت به این کشور نمی­توانید دست به ازدواج سوری بزنید، زیرا کشور فرانسه به دلیل مشکلات و سواستفاده ­هایی که از طریق این نوع از مهاجرت صورت گرفته، قوانین و شرایطی وضع کرده است که افراد متقاضی این نوع از مهاجرت باید آن را اثبات کنند حداقل 5 سال از زندگی مشترک فرد با شخص فرانسوی گذشته باشد. در این نوع روش مهاجرتی در ابتدا به شخص یک ویزای 1ساله و قابل تمدید داده می شود، در صورتی که 4 سال از اقامت وی بگذرد می تواند برای دریافت تابعیت کشور فرانسه اقدام نماید.

مهاجرت به فرانسه از طریق تولد

مهاجرت به فرانسه از طریق تولد

مهاجرت از طریق تولد در کشورهای مختلف به  دو دسته تقسیم می­شود. تولد از طریق خون و یا خاک. بسیاری از کشورها اعم از فرانسه از سیستم خون پیروی می­کنند. یعنی کودک در صورتی می­تواند اقامت و سپس تابعیت و پاسپورت این کشور را دریافت کند که از پدر و یا مادر فرانسوی متولد شده باشد و یا حداقل یکی از والدین تابعیت فرانسه را داشته باشند. برای دریافت این نوع از اقامت، اگر فرزند از پدر و مادر غیر فرانسوی متولد شود، برای دریافت تابعیت فرانسه، باید به ۱۸ سالگی رسیده باشد و از ۱۱ سالگی به مدت ۵ سال در کشور فرانسه زندگی کرده باشد. اغلب این روش ۱۲ ماه به طول می‌انجامد.

اگر شخص در ۱۶ سالگی درخواست اقامت فرانسه داشته باشد، درصورتی که تابعیت والدین مربوط به کشورهایی باشد که قبلاً تحت حمایت فرانسه بوده‌اند و همچنین فرزند پیش از ۱ ژانویه ۱۹۹۴ در فرانسه متولد شده باشد، تبعه فرانسه خواهد بود.

شرایط اخذ ویزای فرانسه

ویزای فرانسه

شرایط اخذ ویزای شینگن فرانسه، نسبت به ویزای سایر کشورهای شینگن کمی دشوارتر می­باشد. بنابراین اگر تصمیم به اخذ ویزای این کشور را دارید، قبل از انجام هرگونه اقدامی می­بایست شرایط و مدارک لازم آن را با دقت بررسی کنید تا ریجکتی را تجربه نکنید.

نکته­­ای که قبل از اقدام ویزای فرانسه باید بدانید، از آنجایی که سفارت فرانسه درخواست ویزای این کشور را برای شینگن اولی‌ها رد می‌کند و حتی در شرایط خاص برای آنها ویزا صادر نمی‌کند، برای دریافت ویزای فرانسه درخواست ندهید. همچنین اگر قصد دارید به همراه خانواده جهت اخذ ویزای فرانسه اقدام کنید، تمام اعضای خانواده می­بایست یک ویزای شینگن در پاسپورت خود داشته باشند. اغلب متقاضیان فکر می­کنند که اگر تنها سرپرست خانواده ویزای شینگن داشته باشد کافیست اما در این صورت ویزای فرانسه فقط برای او صادر خواهد شد و سایر افراد خانواده ریجکت می‌شوند.

 حداقل تمکن مالی جهت اخذ ویزای فرانسه 200 میلیون تومان برای هر نفر می­باشد. علاوه بر آن، حساب بانکی متقاضی ویزای فرانسه در ۶ ماه اخیر می­بایست گردش بالایی داشته باشد. منظور از گردش بالا مبالغ ورودی و خروجی به حساب نیست و فقط تعداد تراکنشات انجام شده  مدنظر است. توجه داشته باشید که گردش حساب اهمیت بیشتری نسبت به تمکن مالی در اخذ ویزای فرانسه دارد. همچنین اگر قصد دارید مولتی ویزای فرانسه را دریافت کنید، تاریخ اخذ آخرین ویزای شینگن شما باید حداکثر برای یک سال گذشته باشد.

-

هزینه زندگی در فرانسه

پس از آنکه شهریه های دانشگاه های کشور فرانسه را بررسی کردیم، نوبت این است که خرج و مخارج زندگی در این کشور را هم مورد بررسی قرار دهیم. ممکن است شنیده باشید که بیرون از خانه و در رستوران های فرانسه غذا خوردن و خرید لوازم و وسایل قشنگ و شیک در فرانسه ارزان نخواهد بود. در ادامه میانگین برخی از خرج و مخارج زندگی و هزینه مایحتاج زندگی در این کشور را در نموداری کاربردی برای شما مشخص کردیم تا اگر تصمیم به مهاجرت این کشور را داشتید ذهنیتی از هزینه های زندگی در این کشور داشته باشید و بتوانید پول بیشتری پس­انداز کنید.

هزینه زندگی در فرانسه
اجارهماهانه حدود 400 تا 1200 یورو
مواد غذاییماهانه 400 یورو
برقماهانه 39 یورو
گاز برای گرمایش/ اجاق گازهاماهانه 48 یورو
اینترنتماهانه 26 یورو
وسیله حمل و نقل (نگهداری خودرو شخصی)ماهانه 145 یورو
Cellphone planماهانه 16 یورو
خرید منظم قهوه، نان باگت، کروسانتماهانه 67 یورو
بلیط سینما16 یورو
تمدید بیمه سلامت (مخصوص بیمارستان)ماهانه 24 یورو
رستوران های مقرون بصرفه13.50 یورو
باشگاه های ورزشی برای یک بزرگسالماهانه 34.45 یورو
پیش دبستان، خصوصی، روز کامل، برای یک کودکماهانه 642.68 یورو
غذایی دو نفره، رستوران متوسط، سه وعده در روز50 یورو
آب (بطری 0.33 لیتر )1.67 یورو
آب (بطری 5/1 لیتر)0.69 یورو
تخم مرغی (12 عددی)2.98 یورو
پنیر محلی (1 کیلوگرم)15.17 یورو
فیله مرغ (1 کیلو)10 یورو
هزینه های پزشکی
میانگین هزینه بیمه سلامت40 یورو
پزشک عمومی6.60 یورو
پزشک تخصصی7.50 یورو
روانپزشک11.10 یورو
متخصص قلب و عروق14.17 یورو
پر کردن دندان5.78 تا 14.46 یورو
عصب کشی28.20 یورو
جرم گیری8.68 یورو
نسخه های داروییمتغییر
ایبوبروفن 30، هر کدام 200 میلی گرم1 یورو

نکته: هزینه های پزشکی ذکر شده با در نظر گرفتن داشتن بیمه حساب شده است. بدون داشتن بیمه تمامی هزینه ها تا 70% افزایش خواهد یافت.

در فرانسه، پزشک می بایست تشخیص دهد که شما به آمبولانس نیاز دارید، در غیر اینصورت خود فرد باید هزینه آن را پرداخت کند. برطبق قانون فرانسه، هر مورد اورژانسی صرفه نظر از شرایط مالی او برای پرداخت هزینه های پزشکی ، می بایست توسط دولت پوشش داده شود.

نسخه های پزشکی نیز توسط پزشکان پوشش داده خواهد شد.

هزینه های زندگی به همراه خانواده

اگر در حال تحصیل در مقطع دکترا هستید و یا فقط می­خواهید خانواده خود را برای زندگی به فرانسه ببرید، لازم است تا هزینه های زندگی و خرج و مخارج همه چیز در کشور فرانسه را حداقل برای پنج نفر بدانید. در اینجا برخی از هزینه ها را بر اساس تجربیات خانواده ای که به مدت یکسال در فرانسه زندگی کرده اند در جدول زیر آورده ایم.

خواروبار ماهانه 550-650 یوروهر نفر 110-130 یورو
بیرون از خانه غذا خوردنماهانه 50 یوروهر نفر 20 یورو
وعده نهار برای کودکاندو کودک، ماهانه 120 یوروهر نفر 20-30 یورو
برق و گازماهانه 60 یورو
تلفن و اینترنتماهانه 40 یورو
آبکه شامل اجاره آنها می­شود
بهداشتی و پزشکیماهانه 450 یورو
پوشاکماهانه 50 یورو
حمل و نقلماهانه 50 یورو

بطور خلاصه :

  • هزینه‌های یک خانواده چهار نفره ماهانه بدون اجاره مسکن : 3.107.55 یورو (3.086.38 یورو)
  • میانگین خرج و مخارج یک فرد مستقل بدون اجاره : 866.13 یورو (860.23 یورو)
  • میانگین هزینه‌های زندگی در کشور اتریش 79.11 % بیشتر از ایران می‌باشد.
  • میانگین اجاره مسکن در اتریش 59.56% بیشتر از ایران است.
هزینه‌‌های زندگی در فرانسه
رستوران‌هاقیمترنج قیمتی
غذا در رستوران ارزان قیمت15.00 یورواز 10.00 تا 20.00 یورو
غذا برای دو نفر، رستوران متوسط، سه وعده غذایی60.00 یورواز 40.00 تا 85.00 یورو
مک میل مکدونالد (چند آیتم از منو با قیمیت ویژه)9.50 یورو8.00 تا 11.00 یورو
آبجوی محلی (0.5 لیتر بصورت سرو)6.00 یورو3.92 تا 8.00 یورو
آبجوی کارخانه‌ای (0.33 لیتر قوطی)5.00 یورو1.50 تا 5.00 یورو
کاپوچینو (عادی)2.91 یورو2.00 تا 4.90 یورو
نوشابه کوکا / پپسی (0.33 لیتر قوطی)2.64 یورو2.00 تا 4.00 یورو
آب (0.33 لیتر بطری)1.82 یورو1.00 تا 3.00 یورو
خواروبار در فرانسه
سوپرمارکتقیمترنج کلی
شیر (عادی) 1 لیتر1.03 یورو0.78 تا 1.50 یورو
یک قرص نان سفید و تازه (500 گرم)1.55 یورو0.90 تا 3.50 یورو
برنج (سفید) (1 کیلو)1.95 یورو1.00 تا 3.00 یورو
تخم مرغ (معمولی) (12 عدد)3.10 یورو1.38 تا 4.80 یورو
پنیر محلی (1کیلو)15.84 یورو7.00 تا 32.00 یورو
فیله مرغ (1کیلو)10.63 یورو5.00 تا 16.00 یورو
گوشت (1کیلو) (معادل گوشت قرمز پشت پا)18.22 یورو10.20 تا 28.00 یورو
سیب (1 کیلو)2.64 یورو1.20 تا 4.00 یورو
موز  (1 کیلو)1.92 یورو1.00 تا 3.50 یورو
پرتقال  (1 کیلو)2.52 یورو1.10 تا 4.40 یورو
گوجه  (1 کیلو)3.04 یورو1.49 تا 5.00 یورو
سیب زمینی  (1 کیلو)1.75 یورو0.80 تا 3.00 یورو
پیاز  (1 کیلو)1.97 یورو1.00 تا 3.00 یورو
کاهو  (1دسته)1.17 یورو0.99 تا 2.00 یورو
آب (1.5 لیتر بطری)0.71 یورو0.20 تا 1.50 یورو
بطری شراب (متوسط)7.00 یورو4.00 تا 12.00 یورو
آبجوی محلی (0.5 لیتر بطری)2.05 یورو1.00 تا 3.30 یورو
آبجوی کارخانه‌ای (0.33 لیتر بطری)2.50 یورو1.00 تا 4.50 یورو
پک 20 تایی سیگار (مارلبورو)10.00 یورو10.00 تا 11.00 یورو
حمل و نقل در فرانسه
وسیله حمل و نقلقیمترنج قیمت
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)1.70 یورو1.40 تا 2.00 یورو
کارت عبور ماهانه (قیمت عادی)65.00 یورو36.67 تا 75.90 یورو
شروع تاکسی (تعرفه عادی)2.60 یورو2.10 تا 7.00 یورو
تاکسی 1کیلومتر (تعرفه عادی)1.82 یورو1.54 تا 2.08 یورو
تاکسی 1 ساعت منتظر ماندن (تعرفه عادی)25.80 یورو21.60 تا 38.00 یورو
بنزین (1 لیتر)1.99 یورو1.80 تا 2.10 یورو
فولکس واگن گلف 1.4 90 کیلووات ترندلاین24.500.00 یورو20.973.00 تا 27.815.00
تویوتا کورولا سدان 1.61 97 کیلووات کامفورت25.033.00 یورو22.000.00 تا 28.000.00 یورو

 امکانات و خدمات رفاهی

خدمات رفاهی (شارژهای ماهیانه)هزینه‌هارنج هزینه‌ها
امکانات اساسی (آب، برق، گاز، گرمایشی و خنک‌کننده، بازیافت)158.49 یورو100.00 تا 297.50 یورو
1تعرفه تماس تلفنی داخلی به مدت 1 دقیقه (بدون برنامه و تخفیفی)0.16 یورو0.05 تا 0.25 یورو
اینترنت (60Mbps و یا بیشتر، دیتای نامحدود، مخابرات/ADSL)29.56 یورو20.00 تا 40.00 یورو

امکانات ورزشی و تفریحی

ورزشی و تفریحیهزینهرنج کلی
باشگاه بدنسازی، شهریه ماهانه برای 1 بزرگسال32.88 یورو20.00 تا 50.00 یورو
اجاره زمین تنیس (1 ساعت آخرهفته)14.49 یورو10.00 تا 20.00 یورو
سینما، فیلم‌های سینمایی بین‌المللی، 1 صندلی10.50 یورو9.00 تا 10.50 یورو

مراقبت و نگهداری از کودک

 هزینه‌هارنج هزینه‌ها
پیش‌دبستانی (یا مهدکودک)، یک روز کامل، خصوصی، ماهانه برای یک فرزند601.18 یورو300.00 تا 1.031.94 یورو
دبستان بین‌المللی، سالیانه برای یک فرزند9.847.50 یورو5.000.00 تا 18.000.00 یورو

پوشاک و کفش

پوشاک و کفشهزینهرنج قیمتی
شلوار جین (برند لیوایس 501 یا برندهای مشابه)81.77 یورو40.00 تا 115.00 یورو
یک پیراهن تابستانی در یک فروشگاه زنجیره‌ای (برند زارا، H&M)35.72 یورو20.00 تا 60.00 یورو
یک جفت کفش کتونی نایک (متوسط)82.65 یورو50.00 تا 120.00 یورو
یک جفت کفش مردانه رسمی چرم110.58 یورو50.00 تا 180.00 یورو

هزینه‌ی ماهانه اجاره مسکن در فرانسه

 اجارهرنج اجاره
آپارتمان (1خوابه) در مرکز شهر752.00 یورو520.00 تا 1.300.00 یورو
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز609.94 یورو400.00 تا 970.00 یورو
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر1.590.59 یورو900.00 تا 3.000.00 یورو
آپارتمان (3خوابه) خارج از مرکز1.159.35 یورو750.00 تا 2.000.00 یورو

قیمت خرید آپارتمان در فرانسه

  • قیمت خرید هر متر مربع یک آپارتمان در مرکز شهر حدود 6.313.79 یورو / رنج قیمت‌ها از 3.000.00 یورو تا 12.407.26 یورو
  • قیمت خرید هر متر مربع یک آپارتمان در خارج از مرکز حدود 4.529.83 یورو / رنج قیمت‌ها از 2.000.00 یورو تا 9.846.00 یورو

درآمدها و تآمین مالی

میانگین درآمد ماهانه خالص (بعد از مالیات) حدود 2.291.05 یورو

نرخ بهره وام مسکن به درصد (%)، سالیانه، نرخ ثابت برای20 سال حدود 1.57 یورو/  از 1.00 تا 2.20 یورو

این کشور در حدود 12 ماه اخیر حدود 11760 نفر ورودی جدید از 1531 کشور مختلف داشته است.

آخرین آپدیت هزینه ها برای ماه نوامبر سال 2022

سوالات پرتکرار متقاضیان

سوالات متداول فرانسه

برای مهاجرت به فرانسه از کجا باید شروع کنم؟

اولین گام برای مهاجرت به این کشور، شناخت روش‌های مهاجرت فرانسه و انتخاب درست آن با توجه به شرایط شماست.

بهترین روش مهاجرت به فرانسه کدام است؟

مهاجرت تحصیلی و سرمایه‌گذاری از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور هستند

آیا امکان تحصیل در فرانسه از طریق زبان وجود دارد؟

بله با شرکت در کالج‌های زبان فرانسه، ادامه تحصیل در فرانسه امکان‌پذیر است.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه باتوجه به دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متغیر است اما بطور کلی شهریه دانشگاه‌های دولتی حدود 200 تا 700 و دانشگاه‌های خصوصی حدود 1000 تا 10.000 یورو می‌باشد.

از مشاوره تا اقامت کنار شما خواهیم بود. 
کافیست تا با لینک درج شده در متن، به قسمت مشاورین رفته
و برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه جهرمی گروپ تماس بگیرید.

5 / 5
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید