تحصیل در اسپانیا 2023

روژین اصفهانی
30 آبان 1401 / 19 دقیقه مطالعه

تحصیل در اسپانیا 2023

در این مقاله در رابطه با تحصیل در اسپانیا و هر آنچه که لازم است از شرایط تحصیل در این کشور بدانید توضیح داده‌ایم.

فهرست مطالب

مزایای تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا چه مزایایی دارد؟

تحصیل در اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از بهترین و محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در میان دانشجویان بین‌المللی می‌باشد. تحصیل در معتبرترین و مقرون بصرفه‌ترین دانشگاه‌ها و سطح علمی بالای آنها را می‌توان دلایل محبوبیت این کشور دانست. در سه شهر بزرگ و محبوب اسپانیا یعنی مادرید، بارسلون و والنسیا دانشگاه‌های معتبر بسیاری یافت می‌شود. دانشگاه‌های این سه‌شهر شهرت بسیاری داشته و از اعتبارات بالای جهانی برخوردار هستند. رنکینگ جهانی این دانشگاه‌ها زیر 550 می‌باشد و سالانه دانشجویان بسیاری از سرتاسر دنیا وارد این دانشگاه‌ها می‌شوند. شهریه مقرون‌بصرفه دانشگاه‌های اسپانیا نسبت به کشور‌های طراز‌اولی چون انگلستان، آمریکا، کانادا و استرلیا، محبوبیت آن را دوچندان کرده است. در اسپانیا می‌توانید در بالاترین مقطع دانشگاهی و با شهریه‌ای پایین به تحصیل بپردازید.

مزایای تحصیل در اسپانیا

  • امکان استفاده از روش‌های آموزشی پیشرفته
  • یادگیری زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی
  • دریافت مدرک تحصیلی بین‌المللی معتبر
  • امکان انتخاب سرپرست قانونی برای انجام امور آموزشی
  • امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی
  • نظارت و حضورشبانه‌روزی مربیان مدرسه
  • داشتن خدمات رفاهی جهت اقامت در خوابگاه‌ها
  • امکان اقامت شبانه‌روزی در محیط مدرسه

از معایب تحصیل در اسپانیا، می‌توان به هزینه‌های بالای برخی از دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان بین‌المللی اشاره کرد. اغلب مهاجرت به کشوری دیگر موجب هزینه‌هایی خواهد شد که تمامی دانشجویان قادر به تأمین این هزینه‌ها نخواهند بود. هزینه‌های تحصیل در این کشور شامل شهریه‌ی دانشگاه، هزینه‌های اقامت و رفت و آمد می‌باشد.

سیستم آموزشی اسپانیا

سیستم آموزشی اسپانیا، مانند سایر کشورهای پیشرفته جهان، یک سیستم جامع و کارآمد است. مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، اسپانیا نیز یکی از امضاکنندگان معاهده بولونیا است. بدین معنا که مدارک دانشگاهی آن بر اساس سه دوره‌ی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا سازماندهی شده است. دانش‌آموزان در اسپانیا، پس از پایان تحصیلات متوسطه، گواهی فارغ‌التحصیلی دریافت کرده و می‌توانند به تحصیلات عالی دانشگاهی ادامه دهند.

تحصیل در اسپانیا

از آنجایی که اسپانیا از شرایط تحصیلی خوبی در تمامی مقاطع برخوردار است، دانشجویان ایرانی بسیاری برای تحصیل در اسپانیا اقدام می‌کنند. برخی از دانشگاه‌های اسپانیا به زبان انگلیسی و برخی دیگر به زبان اسپانیایی تدریس می‌کنند. همین مسئله موجب شده است تا ایرانیان بتوانند از طریق زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه های اسپانیا اقدام کنند. مهاجرت تحصیلی دوره اقامت بلند مدتی می‌باشد که به واسطه تحصیل در اسپانیا به دست خواهید آورد. امکان دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های اسپانیا نیز امکان‌پذیر است.

تعداد دانشجویان بین‌المللی در اسپانیا

موسسات آموزش عالی اسپانیا نه تنها برای دانشجویان بین‌المللی بلکه برای دانشجویان داخلی نیز بسیار مورد توجه هستند. بر اساس آخرین آمار، تعداد کل دانشجویان در دانشگاه‌های اسپانیا یک میلیون و 633 هزار و 358 نفر است. به گفته وزارت آموزش کشور اسپانیا، این تعداد شامل دانشجویان بومی و بین‌المللی در آموزش عالی می‌شود. طبق آمار وزارت علوم و تحقیقات، تعداد کل دانشجویان بین‌المللی در موسسات آموزش عالی اسپانیا 208366 است. با‌توجه به محبوبیت تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین‌المللی، این تعداد در چند سال اخیر رو به افزایش بوده است. آمار زیر نشان می‌دهد که تعداد دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در اسپانیا رو به افزایش است:

• در سال تحصیلی 2015 - 2016 = 153193 دانشجوی بین المللی
• در سال تحصیلی 2016 - 2017 = 166963 دانشجوی بین المللی
• در سال تحصیلی 2017 - 2018 = 185145 دانشجوی بین‌المللی
• در سال تحصیلی 2018 - 2019 = 194743 دانشجوی بین‌المللی
• در سال تحصیلی 2019 - 2020 = 208366 دانشجوی بین‌المللی

آمار دانشجویان بین‌المللی در اسپانیا

آمار نشان می دهد که در عرض 3 سال، تعداد دانشجویان بین‌المللی در اسپانیا حدود 12% افزایش یافته است. تنها در سال‌های اخیر، از سال 2019 تا 2020، تعداد دانشجویان بین المللی تقریباً 7 درصد افزایش یافته است.

انواع مدارس در اسپانیا

انواع مدارس اسپانیا

برای تحصیل در اسپانیا، مدارس بین‌المللی دولتی و خصوصی بسیاری وجود دارد. برنامه‌های آموزشی مدارس بین‌المللی اسپانیا به زبان اسپانیایی ارائه می‌شود. درخواست پذیرش برای مدارس اسپانیا، از خارج کشور امکان‌پذیر نمی‌باشد. یعنی مانند دانشگاه‌ها نمی‌توان برای تحصیل در آن‌ها درخواست داد. زیرا تحصیل در مدارس بین‌المللی برای فرزندان یا خانواده درجه یک افرادی می‌باشد که به اسپانیا مهاجرت کرده‌اند. کودکان و نوجوانان اسپانیایی می‌توانند در مدارس دولتی این کشور به رایگان یا با هزینه پایین به تحصیل بپردازند. اما هزینه تحصیل در مدارس خصوصی اسپانیا سالانه بین 2000 تا 10000 یورو می‌باشد.

مدارس دولتی اسپانیا

تحصیل در مدارس دولتی اسپانیا رایگان است. کیفیت آموزش عمومی در مدارس دولتی بسیار بالا است، به گونه‌ای که هیچگاه کمبود وسایل آموزشی به چشم نمی‌خورد. اکثر مدارس دولتی اسپانیا دو زبانه هستند. گرچه اکثر موضوعات درسی به زبان اسپانیایی تدریس می‌شوند، اما برخی از دروس نیز به زبان انگلیسی ارائه می‌گردند.

مدارس خصوصی اسپانیا

تحصیل در مدارس خصوصی اسپانیا دانش‌آموز برخلاف مدارس دولتی اسپانیا، مستلزم پرداخت شهریه می‌باشد. این مدارس خصوصی با داشتن بودجه‌ی بیشتر، روش‌های پیشرفته آموزشی را در سیستم آموزشی خود ادغام می‌کنند. نظام‌آموزشی برخی از مدارس خصوصی اسپانیا بر اساس سیستم‌های آموزشی انگلیسی، فرانسوی و غیره می‌باشد. در این گونه مدارس، زبان اسپانیایی تنها در قالب یک موضوع درسی تدریس می‌شود.

 مدارس بین‌المللی در اسپانیا

مدارس محلی یا بین‌المللی در اسپانیا هر یک مزایای خود را دارند. در یک مدرسه‌ی محلی، فرزند شما بهترین فرصت را برای یادگیری اسپانیایی و ادغام با فرهنگ محلی خواهد داشت. مدارس محلی مقرون بصرفه هستند و اگر قصد دارید طولانی مدت در اسپانیا بمانید، گزینه بسیار خوبی هستند. مدارس بین‌المللی به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهند تا برنامه‌ی‌تحصیلی را از کشور خود ادامه دهند. بنابراین اگر اقامت شما در اسپانیا کوتاه مدت باشد، انتخاب این مدارس، بهترین گزینه است.

دوره های تحصیلی مدارس در اسپانیا

دوره‌های تحصیلی مدارس اسپانیا

مهدکودک

در سنین قبل از 6 سالگی دوره‌های مهد کودک آغاز می‌گردد، که طول مدت آموزش در آن 3 سال می‌باشد. همچنین سال آخر برای تمامی دانش آموزان اجباری در نظر گرفته شده است.

دبستان

دانش آموزان از سنین 6 تا 12 سالگی در این مقطع مشغول به تحصیل می‌شوند. این مقطع به 3 بخش 6 تا 8 سال، 8 تا 10 و 10 تا 12 سال تقسیم می‌گردد. در هر کلاس از این سطوح 25 دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند. آموزش در این سطوح به زبان رسمی اسپانیایی می‌باشد.

دبیرستان

مقطع دبیرستان در اسپانیا به دولتی، نیمه دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. دانش‌آموزان دبیرستانی از سنین 12 تا 16 سال می‌باشند. این دانش‌آموزان به دو دسته 12 تا 14 سال و 14 تا 16 سال تقسیم‌بندی می‌شوند. پس از اتمام این دو دوره به دانش‌آموزان مدرک Bachiller اعطا می‌گردد. دانش‌آموزان پس از اتمام دبیرستان، امکان تحصیل در کالج و ادامه تحصیل در مقاطع آموزش عالی فراهم می‌گردد. تحصیل در مدارس بین‌المللی به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی صورت می‌گیرد. تحصیل در دبیرستان‌های دولتی یا مدارس عمومی رایگان می‌باشند. اکثر دانش‌آموزان بومی اسپانیایی در این مدارس مشغول به تحصیل هستند. در این مدارس برای دانش‌آموزان بین‌المللی، کلاس‌های زبان اسپانیایی ارائه می‌شود.

کالج

افراد با داشتن مدرک دیپلم می‌توانند وارد کالج‌های اسپانیا شوند. زبان اصلی ارائه شده در این مقطع اسپانیایی می‌باشد. هزینه‌های تحصیل در این مقطع از 2000 یورو به بالا می‌باشد، که با توجه به رشته و دانشگاه متغیر است. پس از اتمام این دوره دانش‌آموز با شرکت در آزمون‌ورودی دانشگاه‌ها و اخذ نمره‌قبولی موفق به ورود در مقطع‌کارشناسی‌دانشگاه می‌شود. لازم به ذکر است که در طی تحصیل در دوره‌های کالج امکان اشتغال به کار بصورت پاره‌وقت وجود ندارد.

شرایط و مدارک موردنیاز تحصیل در مدارس اسپانیا

شرایط تحصیل در مدارس اسپانیا چیست؟

مدارک موردنیاز ویزای تحصیلی اسپانیا

سیستم آموزشی اسپانیا نیز مانند هر کشور دیگری تابع قوانین و مقررات خاص خود است. شرایط سنی برای تحصیل در اسپانیا به ۶ مقطع تقسیم می‌شود:

  1. پیش دبستانی: از ۱۶ هفتگی تا ۳ سالگی
  2. آموزش خردسالان: ۳ تا ۶ سالگی
  3. مقطع ابتدایی: ۶ تا ۱۲ سالگی
  4. مقطع متوسطه (educación secundaria obligatoria): ۱۲ تا ۱۶ سالگی     
  5. دبیرستان (bachillerato) : ۱۶ تا ۱۸ سالگی           
  6. دوره‌های آموزشی حرفه‌ای یا (FP)  : ۱۶ تا ۱۸ سالگی

مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در اسپانیا عبارتند از:

  • مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات ( به همراه ترجمه رسمی آنها)
  • گواهی اشتغال به تحصیل درصورتی‌که شامل متقاضی شود
  • رزومه کاری
  • کپی و اصل پاسپورت
  • مدرک زبان
  • کپی و اصل شناسنامه
  • کپی و اصل کارت ملی
  • گواهی سلامت پزشکی از لحاظ جسمی و روانی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • معرفی یک حساب معتبر جهت اثبات پشتوانه مالی

 مقاطع تحصیلی در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی

طول دوره تحصیلبین 6 تا 8 ترم
شهریه تحصیل2 الی 4 هزار یورو در سال
ساعت کار مجاز10 ساعت در هفته
پذیرش ویزای تحصیلیبین 2 ماه تا 1 سال
وقت سفارتحدود 2 الی 12 ماه

دانشجویان متقاضی مهاجرت به این کشور از روش تحصیلی باید مطابق با شرایط آموزشی این کشور پیش روند. برای مثال جهت ورود به دانشگاه و تحصیل در مقطع کارشناسی، ابتدا بایستی دوره 5 الی 9 ماهه کالج را در این کشور سپری نمایند. پس از آن ملزم به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه بوده و در صورتی که نمره حد نصاب را به دست آورند، مجاز به تحصیلات دانشگاهی هستند. البته در حال حاضر در بسیاری از دانشگاه های این کشور چنین محدودیت هایی را ارائه نمی کنند.

رشته‌های محبوب مقطع کارشناسی در اسپانیا

  • علوم کاربردی
  • مهندسی
  • مدیریت
  • گردشگری
  • فناوری و اطلاعات
  • کامپیوتر
  • رشته های پزشکی و پیراپزشکی
  • مالی و حسابداری
  • علوم اجتماعی

تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی‌ ارشد

طول دوره تحصیلبین 2 تا 4 ترم
شهریه تحصیل3 الی 5 هزار یورو در سال
ساعت کار مجاز20 ساعت در هفته
پذیرش ویزای تحصیلیبین 2 ماه تا 1 سال
وقت سفارتحدود 2 الی 12 ماه

تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد در مجموع 2 الی 4 ترم به طول می‌انجامد. برنامه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی‌ارشد در اسپانیا به 2 زبان اسپانیایی و انگلیسی ارائه می‌شود. بنابراین اگر زبان انگلیسی را انتخاب می‌کنید، نیازی به ارائه مدرک زبان اسپانیایی نخواهید داشت. ضمنا بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز می‌توان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرداخت. دانشجوی مقطع کارشناسی‌ارشد برای گذراندن این دوره، می‌بایست مبلغ 3000 تا 5000 (یورو) بپردازد. از مزیت‌های این دوره‌ی تحصیلی، پیوسته بودن به مقطع دکترا می‌باشد. بدین‌معنا که اگر مقطع کارشناسی‌ارشد را با موفقیت پشت‌سر بگذارید، می‌توانید بدون نیاز به آزمون‌ورودی، به تحصیل دکترا بپردازید. به دانشجویان این مقطع در حین تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته مجوز کار داده شده است. حقوق دریافتی دانشجویان این مقطع، بین 8 تا 10 یورو می‌باشد. این میزان دستمزد می‌تواند هزینه‌ی تحصیل و هزینه‌های زندگی دانشجو در اسپانیا را به مدت یکسال پوشش ‌دهد.

تحصیل در اسپانیا در مقطع دکترا

طول دوره تحصیلبین 4 تا 5 سال
شهریه تحصیلرایگان – تنها با پرداخت سالانه‌ی 200 تا 500 یورو برای خدمات دانشجویی و بیمه
ساعت کار مجازمجوز انجام کارهای تحقیقاتی و آکادمیک
پذیرش ویزای تحصیلیبین 2 ماه تا 1 سال
وقت سفارتحدود 2 الی 12 ماه
دکتری در اسپانیا
دکتری در اسپانیا

تحصیل در مقطع دکترا اسپانیا به صورت تحقیقاتی خواهد بود و به مدت 5 سال به طول می‌انجامد. دفاع از پایان نامه در سال سوم این مقطع تحصیلی تعیین گردیده است. بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان این مقطع وجود دارد. اما این بورسیه‌ها طی شرایط و ضوابط خاصی به دانشجویان واجدشرایط اعطاء می‌گردد. زبان تحصیلی در اکثر رشته‌های این مقطع به زبان انگلیسی می‌باشد. دانشجویان مقطع دکترا 30 ساعت در هفته اجازه کار دارند و به طور میانگین 8 تا 10 یورو حقوق دریافت می‌کنند. رزومه‌ای قوی، معدل مناسب، چاپ مقالات علمی ISI در سطح بین‌المللی، شرایط ورود به مقطع دکترا را آسان‌تر می‌سازد. تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا نوعی فعالیت شغلی پژوهشی محسوب می‌گردد و دانشجویان در ازای آن حقوق دریافت می‌کنند. در صورت ارائه مدرک زبان انگلیسی، حداقل نمره 6.5 در آیلتس مورد نیاز خواهد بود.

مدارک تحصیل در اسپانیا
مدارک تحصیل در اسپانیا

مدارک لازم برای پذیرش دانشگاه‌های اسپانیا

مدارکی که جهت تحصیل در اسپانیا و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آن لازم است عبارتند از:

  • ترجمه رسمی کلیه مدارک تحصیلی (دانشنامه و ریزنمرات)
  • ترجمه شناسنامه
  • اسکن از صفحه اول پاسپورت
  • رزومه تحصیلی
  • ارائه پروپوزال
  • توصیه‌نامه تحصیلی
  • مقالات و کنفرانس‌های بین‌المللی در صورت وجود
  • مدرک زبان انگلیسی در صورت وجود (TOEFL – IELTS)

دانشگاه‌های برتر اسپانیا

دانشگاه‌های برتر اسپانیا برای سال 2023

ده دانشگاه‌ برتر اسپانیا سال 2023
نام دانشگاهرنک کشوریرنک جهانی
Autonomous University of Barcelona1178
University of Barcelona2184
Universidad Autónoma de Madrid3215
Complutense University of Madrid4226
Pompeu Fabra University5233
University of Navarra6253
Universidad Carlos III de Madrid7320
Polytechnic University of Catalonia8343
IE University9347
Polytechnic University of Valencia10400

مختصر اطلاعاتی از ده دانشگاه برتر اسپانیا

دانشگاه بارسلونا (University of Barcelona)

دانشگاه بارسلونا اسپانیا

دانشگاه بارسلونا، دانشگاهی دولتی می‌باشد که در سال 1450 تأسیس شده و در شهر بارسلون واقع شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌‎های اسپانیا برای تحصیل است و افراد موفقی از آن فارق التحصیل شده‌اند. بارسلونا به دلیل برنامه‌های مطالعاتی جامع خود، دانشجویانی را نه فقط از اسپانیا، بلکه از سراسر جهان جذب کرده است. این مرکز بیش از 40،000 دانشجو در سراسر دوره‌های کارشناسی و تقریباً 20،000 دانشجو در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترا دارد.

دانشگاه خودمختار بارسلونا (Autonomous University of Barcelona)

دانشگاه خودمختار بارسلونا

دانشگاه خودمختار بارسلونا یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا می‌باشد که سال تأسیس آن به 1968 می‌رسد. این دانشگاه با چندین دهه تجربه در حوزه‌های دانشگاهی، برنامه‌های تحصیلی متنوعی در تمام مقاطع تحصیلی ارائه می‌دهد. حدود 25،924 دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از 4000 دانشجوی بین‌المللی در سایر مقاطع‌تحصیلی این دانشگاه به تحصیل می‌پردازند. دانشگاه خودمختار بارسلونا تقریباً 100 برنامه‌ی کارشناسی، حدود 300 مدرک کارشناسی‌ارشد و دیپلم و تقریبا 70 برنامه‌ی دکترا ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند پس از فارغ التحصیلی با موفقیت وارد بازار‌کار شوند.

دانشگاه خودمختار مادرید (Autonomous University of Madrid)

دانشگاه خودمختار مادرید

دانشگاه خودمختار مادرید را در سال 1968 تأسیس شده است. این مرکز یک دانشگاه معتبر بین‌المللی با بیش از 30،000 دانشجو در سراسر دوره‌های تحصیلی و حدود 3000 کارمند است. این دانشگاه از نرخ اشتغال بالایی برخوردار است. حدود 90 درصد فارغ‌التحصیلان تنها چند ماه پس از فارغ‌التحصیلی شغل پیدا می‌کنند. این دانشگاه با برخی از بهترین دانشگاههای جهانی رابطه بسیار خوبی دارد. به همین دلیل به دانشجویان خود این فرصت را می‌دهد تا ترم‌های خارج از کشور را بگذرانند.

دانشگاه کامپلاتنس مادرید (Complutense University of Madrid)

دانشگاه کامپلاتنس مادرید

دانشگاه Complutense در سال 1293 تأسیس شده و به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اسپانیا شناخته شده است. این دانشگاه حدود 90 مدرک تحصیلی و بیش از 300 برنامه در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد. اگر‌چه اکثر برنامه‌های‌تحصیلی به زبان اسپانیایی می‌باشد، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در برنامه‌هایی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود، شرکت کنند.

دانشگاه پمپئو فابرا (Pompeu Fabra University)

دانشگاه پمپئو فابرا اسپانیا

دانشگاه پمپئو فابرا در سال 1990 تأسیس و در شهر بارسلون واقع شده است. این دانشگاه با ارائه شرایط تحصیلی مناسب در ردیف بهترین دانشگاه‌های اسپانیا قرار گرفته است. اکنون بیش از 10.000دانشجوی کارشناسی و بیش از 2000 دانشجو در مقاطع تحصیلات‌تکمیلی این دانشگاه به تحصیل می‌پردازند. این دانشگاه با هدف کمک به توسعه کشور از طریق آموزش نسل‌های آینده ایجاد شده است. این دانشگاه اساساً بر تحقیق و آموزش تمرکز دارد و هدف آن ترویج نوآوری و تحول اجتماعی است.

دانشگاه کارلوس سوم مادرید (Universidad Carlos III de Madrid)

دانشگاه کارلوس سوم مادرید

دانشگاه کارلوس سوم مادرید در سال 1989 تأسیس شد. این دانشگاه تقریباً 20،000 دانشجو در طیف گسترده‌ای از برنامه‌های خود دارد که 20 درصد آنها دانشجویان بین‌المللی هستند. این دانشگاه متعهد به گسترش دانش، ارائه مهارت‌ها و دانش لازم برای موفقیت است. دانش آموزان می‌توانند تحصیل را در کنار معلمان و متخصصان مشهور تجربه کنند. دانشگاه کارلوس سوم مادرید به عنوان یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های دولتی اسپانیا، توجه بسیاری از دانشجویان و دانشگاهیان سراسر جهان را به خود جلب کرده است. برنامه‌های دوره آن جامع، کارآمد و منظم است و به علوم اجتماعی و حقوقی، علوم انسانی و همچنین مهندسی تقسیم می شود.

دانشگاه پلی‌ تکنیک کاتالونیا (Polytechnic University of Catalonia)

دانشگاه پلی‌ تکنیک کاتالونیا

دانشگاه پلی‌ تکنیک کاتالونیا واقع در بارسلون در سال 1971 تأسیس شده است. این دانشگاه بزرگترین موسسه آموزش عالی مهندسی در کاتالونیا است. جدا از مهندسی، برنامه‌های تحصیلی در حوزه‌هایی چون ریاضیات و معماری را نیز ارائه می‌دهد. دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا بیش از 60 مدرک کارشناسی، 70 مدرک کارشناسی‌ارشد را ارائه می‌دهد. اکثر برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه به زبان اسپانیایی ارائه می‌شوند. اما حدود 30 مورد از این برنامه‌ها به زبان انگلیسی نیز وجود دارند.

دانشگاه پلی تکنیک والنسیا (Polytechnic University of Valencia)

دانشگاه پلی تکنیک والنسیا

دانشگاه پلی تکنیک والنسیا در سال 1968 تأسیس شده است. این دانشگاه با هدف کمک به دانشجویان در ارتقا مهارت‌ و تولید‌ دانش در زمینه‌های مختلف تحصیلی ایجاد شده‌ است. هدف تشویق دانش‌آموزان کمک به توسعه و پیشرفت جامعه‌ی آینده، از نظر اقتصادی و فرهنگی می‌باشد. این دانشگاه به ارزش‌های کیفیت، سخت‌گیری و همچنین اخلاق توجه زیادی نشان می دهد. این دانشگاه دارای سه پردیس دانشگاهی واقع در ورا، گاندیا و آلکوی ورا است.

دانشگاه ساراگوسا (University of Zaragoza)

دانشگاه ساراگوسا اسپانیا

دانشگاه ساراگوسا که در سال 1542 تأسیس شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اسپانیا می‌باشد که در طول قرن‌ها تخصص آکادمیک ایجاد می‌کند. بیش از 28،000 دانشجو در این دانشگاه مدارک تحصیلی خود را دنبال می‌کنند. این موسسه آموزش عالی جاییست که دانشجویان رشد تحصیلی را برای موفقیت در بازار کار ضروری می‌دانند. کارمندان، امکانات، تاریخ غنی و برتری این دانشگاه را به مکانی جالب برای تحصیل تبدیل کرده است. دانشگاه ساراگوزا خانه‌ی بیش از 3000 دانشجوی بین المللی می‌باشد.

دانشگاه پلی تکنیک مادرید (Polytechnic University of Catalonia)

دانشگاه پلی تکنیک مادرید

دانشگاه پلی تکنیک مادرید در سال 1971 تأسیس شده است. دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید در مقایسه با برخی از دانشگاه‌های ذکر شده به عنوان یک دانشگاه جوان در نظر گرفته می‌شود. این دانشگاه تجربیات بی‌نظیری برای دانشجویان خود فراهم می‌سازد تا بتوانند به راحتی در حرفه‌ی خود شروع به کار کنند. این دانشگاه بیش از 30،000 دانشجو و تقریباً 2500 نفر کادر علمی دارد. در حال حاضر، دانشگاه پلی تکنیک مادرید دارای 18 مدرسه، 9 موسسه و مرکز تحقیقاتی و 2 مدرسه می‌باشد. این دانشگاه توجه زیادی به آموزش بین‌الملل دارد و برنامه‌های تحصیلی آن تمام زمینه‌های معماری و مهندسی را در‌بر‌ می‌گیرد. سالانه حدود 700 دانشجوی بین‌المللی این دانشگاه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیل در اسپانیا

آیا امکان اخذ بورسیه از دانشگاه‌های اسپانیا وجود دارد؟

متقاضیان با استعداد اغلب می‌توانند به حمایت از بنیادهای دولتی و خصوصی اعتماد کنند و بورسیه و کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند. بورس تحصیلی دولتی کلیه هزینه‌های تحصیل و اسکان را پوشش می‌دهد. برخی از دانشگاه‌های شناخته شده و مدارس بازرگانی وجود دارند که به دانشجویان بین‌المللی نیز بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند. آنها از 15 درصد تا 100 درصد هزینه آموزش را پوشش می‌دهند. برای برنامه‌های کارشناسی، به طور متوسط ​​75 درصد و برای برنامه‌های کارشناسی‌ارشد 50 درصد است. دانشجویان دکترا به ندرت فرصت دریافت بورس تحصیلی را دارند. البته هزینه‌ی این برنامه‌ها در اسپانیا بسیار کم می‌باشد. همچنین دانشجویان این مقطع در هر ترم حدودا 200 تا 500 یورو در به عنوان خدمات دانشجویی دریافت می‌کنند.

هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا

هزینه‌های زندگی دانشجویی در اسپانیا چگونه است؟

  • هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره  900 یورو تخمین زده می شود.
هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه مسکن در اسپانیا

  • مسکن: 300 تا 700یورو ماهانه
  • خوابگاه های دولتی: 150 – 300 یورو
  • خوابگاه های خصوص: 300 – 600 یورو

لیست دانشگاه‌های مورد تایید از نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 2022

یکی از دغدغه‌های دانشجویان برای تحصیل در خارج کشور، مورد‌تایید بودن دانشگاه موردنظر در وزارت علوم تحقیقات و فناوری می‌باشد. دانشجو می‌بایست قبل از نهایی‌کردن انتخاب خود، دانشگاه مورد‌نظرش را در لیست دانشگاه‌های مورد‌تایید وزارت علوم یافت بررسی نماید. تا بدین صورت با آسودگی خاطر بیشتری  به اقدام جهت درخواست پذیرش تحصیلی خود بپردازد. لیست دانشگاه‌های مورد‌تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری جهت ورودی‌های سال‌های تحصیلی 2022-2022 به قرار زیر می باشد.

لیست دانشگاه‌های مورد تایید از نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 2022
لیست دانشگاه‌های مورد تایید از نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 2022
لیست دانشگاه‌های مورد تایید از نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 2022
لیست دانشگاه‌های مورد تایید از نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 2022
لیست دانشگاه‌های مورد تایید از نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 2022
لیست دانشگاه‌های مورد تایید از نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 2022
لیست دانشگاه‌های مورد تایید از نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 2022
لیست دانشگاه‌های مورد تایید از نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 2022

اقامت پس از تحصیل در اسپانیا

متقاضیان تحصیل در اسپانیا، می‌توانند پس از اتمام تحصیلات جهت اخذ اقامت اقدام نمایند. دانش‌آموزان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، به مدت یکسال فرصت دارند تا مناسب با رشته تحصیلی خود کار پیدا کنند. در‌صورتی که متقاضی شغل مورد‌نظر خود را پیدا کرد، می‌تواند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کرده و پس از 5 سال اقامت دائم خود را دریافت می نماید. نهایتا بعد از گذشت 5 سال دیگر می تواند برای تابعیت و پاسپورت اقدام نماید

رزرو آنلاین وقت مشاوره

تحصیل در اسپانیا تحصیل در اسپانیا تحصیل در اسپانیا

5 / 4
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید
  • محمد 26 فروردین 1402

    عرض ادب و احترام
    بنده 24 سال فارغ‌التحصیل رشته حقوق هستم. ایا دانشگاهی هست که بتونم پذیرش انجام بدم. متشکرم

    • rozhin esfahani 30 فروردین 1402

      سلام محمد عزیز
      برای رشته حقوق باید کارشناسی شما معادل سازی انجام شود، امکان اخذ پذیرش وجود دارد.

  • رها 26 فروردین 1402

    سلام
    ايا در رشته فيزيو تراپي پذيرش دارن ؟ و مدرکش مورد قبول دانشگاه های ایران هست ؟

    • rozhin esfahani 30 فروردین 1402

      سلام رهای عزیز
      در مقطع کارشناسی در رشته فیزیوتراپی، پذیرش دارند، مدرک بعضی از دانشگاه‌های اسپانیا در ایران معتبر هست.

  • مبینا 26 فروردین 1402

    سلام وقت بخیر
    مبینا هستم دیپلم تجربی دارم. ایا امکان تحصیل رایگان برای رشته پرشکی در اسپانیا وجود داره؟ ممنون

    • rozhin esfahani 30 فروردین 1402

      سلام مبینای عزیز، خیر

  • رضوان 26 فروردین 1402

    سلام وقت بخیر .
    آیا در اسپانیا بدون مدرک زبان برای مقطع دکتری میتوان اقدام کرد یا خیر؟

    • rozhin esfahani 30 فروردین 1402

      سلام رضوان عزیز
      برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های اسپانیا مدرک زبان الزامی نیست. اما برای فارغ‌التحصیلی نیاز هست که مدرک زبان ارائه کنید.

  • میلاد 26 فروردین 1402

    سلام وقت بخیر
    به صورت نرمال تحصیل در اسپانیا چقدر هزینه دارد؟

    • rozhin esfahani 30 فروردین 1402

      سلام میلاد عزیز
      بستگی به رشته شما دارد. اما به صورت میانگین از سالی ۶ تا ۱۵ هزار یورو متغییر هست.

  • حسین 26 فروردین 1402

    سلام
    آیا امکان پیدا کردن کار زمان تحصیل در کشور اسپانیا وجود داره؟ منظورم اینه سخت هست یا راحت میشه پیدا کرد .

    • rozhin esfahani 30 فروردین 1402

      سلام حسین عزیز
      نه خیلی راحت هست و نه نشدنی. بسیار به شرایط و مهارت شما بستگی دارد.

  • سها 26 فروردین 1402

    سلام
    ایا شما موسسه خوب برای یادگیری زبان اسپانیایی میشناسید؟

    • rozhin esfahani 30 فروردین 1402

      سلام سهای عزیز
      بله، بعد از عقد قرار داد با موسسه، ما موسسه‌هایی برای یادگیری زبان اسپانیایی به شما معرفی خواهیم کرد.

  • Helen 19 آذر 1402

    Feel free to visit my homepage :: 918kiss sg

  • Milton 3 دی 1402

    An overlay dialog appears at the bottom of the screen promting
    you how to download video from instagram reels
    download the video you have chosen.

  • Cyril 27 بهمن 1402

    Simply desire to say your article is as astounding.
    The clarity in your post is simply spectacular and i could assume you are an expert on this subject.

    Well with your permission let кракен 1kraken me
    to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post.
    Thanks a million and please continue the rewarding work.

  • Jack 27 اسفند 1402

    สวัสดีค่ะ! การเล่น ebet – bbs.zhizhuyx.com – เป็นผู้ให้บริการเกมออนไลน์ที่ได้รับความนิยมอย่างแพร่หลายในวงการพนันคาสิโนออนไลน์ ebet slots
    เป็นหนึ่งในตัวเกมที่มีเนื้อหาที่น่าสนใจจาก ebet ที่ผู้เล่นสามารถสนุกไปกับเกมสล็อตที่กราฟิกสวยงามและเสียงจริงจัง
    อีกทั้งยังมีเกมบาคาร่าออนไลน์จาก ebet ที่น่าสนใจมากเช่นกัน หากคุณต้องการพบกับประสบการณ์การเล่นคาสิโนที่ไม่ธรรมดา คุณสามารถเข้าสู่
    casino ebet และเล่นตัวเกมต่างๆได้อย่างสบายใจและปลอดภัย ด้วยความสำคัญที่ผู้ให้บริการ ebet ให้กับความพึงพอใจของผู้เล่น จึงมีบาคาร่าจาก ebet ที่มีคุณภาพและรูปแบบการเล่นที่ให้ความบันเทิงแบบแท้จริง อย่างที่คุณถามว่า ebet
    gaming คือว่าอย่างไร ก็คือผู้ให้บริการเกมคาสิโนที่มีชื่อเสียงและได้รับความนิยมจากผู้เล่นหลายๆ คนค่ะ

  • Emely 29 اسفند 1402

    ยินดีต้อนรับเข้าไปสู่บริษัท Cicon Interior
    ที่ให้บริการตกแต่งภายในครบวงจรในสไตล์ที่ไม่ซ้ำใคร ด้วยความพิถีพิถันและมีคุณภาพสูง หากคุณกำลังมองหาบริการ furniture built inที่จะสร้างความประทับใจให้กับบ้าน คอนโดหรือออฟฟิศของคุณ บริษัท Cicon Interiorคุณสามารถพูดคุยและให้คำปรึกษาเกี่ยวกับการสร้างตัวตนและเอกลักษณ์ของคุณของการออกแบบบิ้วอินที่คุณต้องการ ด้วยประสบการณ์และความเชี่ยวชาญของทีมงานที่มีคุณภาพ คุณจะได้รับการดูแลอย่างใกล้ชิดและครอบคลุมทุกขั้นตอนของงานบิ้วอิน จนถึงการ
    built inเสร็จสิ้น กับ Cicon Interior คุณจะได้รับผลลัพธ์
    เฟอร์นิเจอร์ชิ้นในอาคารที่มีคุณภาพทั้งดีไซน์ความทนทาน และการบริการสูงที่จะเป็นประโยชน์ต่อคุณในระยะยาว.

    My web page บิ้วอินตู้เก็บของ (http://www.kaidee.com)

  • Jamila 20 فروردین 1403

    Hey! Do you know if they make any plugins to assist with
    SEO? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good results.

    If you know of any please share. Thank you!

    Feel free to visit my site … кракен маркетплейс ссылка